Siirry suoraan sisältöön

Peliteknologia ILaajuus (5 op)

Tunnus: TT00CB38

Laajuus

5 op

Opetuskieli

  • suomi

Osaamistavoitteet

Säteenseurantatekniikat.

Opiskelija tietää säteenjäljityksen (ray trace) teorian perusteet. Opiskelija osaa tehdä grafiikkaohjelmointia hyödyntäen jotakin säteenjäljitystekniikkaa.

Sisältö

Image order algoritmit ja säteenjäljityksen matematiikkaa
Ray tracing/casting
Volume ray casting
Valaisun/varjojen laskeminen
Image Effects

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa toteuttaa ja dokumentoida säteenjäljitystä käyttävän sovelluksen, jossa on joko hyödynnetty monimutkaisempia tapoja määrittää primitiivejä tai työssä on käytetty monipuolisesti eri renderöintitekniikoita tai tehosteita. Opiskelija osaa dokumentoida työnsä erinomaisesti.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osaa toteuttaa ja dokumentoida säteenjäljitystä käyttävän sovelluksen, jossa on yksinkertaisten primitiivien piirron lisäksi hyödynnetty jotakin monimutkaisempaa renderöintitekniikkaa. Opiskelija osaa dokumentoida työnsä hyvin.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija osaa toteuttaa ja dokumentoida yksinkertaisen säteenjäljitystä käyttävän sovelluksen yksinkertaisilla primitiiveillä. Opiskelija osaa dokumentoida työnsä auttavasti.

fi
Ilmoittautumisaika

30.12.2024 - 26.01.2025

Ajoitus

01.01.2025 - 31.07.2025

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Teknologia

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Tieto- ja viestintätekniikan koulutus
Opettaja
  • Mikko Romppainen
  • Janne Remes
Ryhmät
  • TTV22SP
    TTV22SP

Tavoitteet

Säteenseurantatekniikat.

Opiskelija tietää säteenjäljityksen (ray trace) teorian perusteet. Opiskelija osaa tehdä grafiikkaohjelmointia hyödyntäen jotakin säteenjäljitystekniikkaa.

Sisältö

Image order algoritmit ja säteenjäljityksen matematiikkaa
Ray tracing/casting
Volume ray casting
Valaisun/varjojen laskeminen
Image Effects

Arviointiasteikko

0 - 5

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa toteuttaa ja dokumentoida säteenjäljitystä käyttävän sovelluksen, jossa on joko hyödynnetty monimutkaisempia tapoja määrittää primitiivejä tai työssä on käytetty monipuolisesti eri renderöintitekniikoita tai tehosteita. Opiskelija osaa dokumentoida työnsä erinomaisesti.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osaa toteuttaa ja dokumentoida säteenjäljitystä käyttävän sovelluksen, jossa on yksinkertaisten primitiivien piirron lisäksi hyödynnetty jotakin monimutkaisempaa renderöintitekniikkaa. Opiskelija osaa dokumentoida työnsä hyvin.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija osaa toteuttaa ja dokumentoida yksinkertaisen säteenjäljitystä käyttävän sovelluksen yksinkertaisilla primitiiveillä. Opiskelija osaa dokumentoida työnsä auttavasti.

Esitietovaatimukset

Reaaliaikagrafiikan ohjelmointi

fi
Ilmoittautumisaika

02.12.2023 - 31.12.2023

Ajoitus

01.01.2024 - 31.05.2024

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Teknologia

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Tieto- ja viestintätekniikan koulutus
Opettaja
  • Mikko Romppainen
  • Janne Remes
Ryhmät
  • TTV21SP
    TTV21SP

Tavoitteet

Säteenseurantatekniikat.

Opiskelija tietää säteenjäljityksen (ray trace) teorian perusteet. Opiskelija osaa tehdä grafiikkaohjelmointia hyödyntäen jotakin säteenjäljitystekniikkaa.

Sisältö

Image order algoritmit ja säteenjäljityksen matematiikkaa
Ray tracing/casting
Volume ray casting
Valaisun/varjojen laskeminen
Image Effects

Arviointiasteikko

0 - 5

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa toteuttaa ja dokumentoida säteenjäljitystä käyttävän sovelluksen, jossa on joko hyödynnetty monimutkaisempia tapoja määrittää primitiivejä tai työssä on käytetty monipuolisesti eri renderöintitekniikoita tai tehosteita. Opiskelija osaa dokumentoida työnsä erinomaisesti.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osaa toteuttaa ja dokumentoida säteenjäljitystä käyttävän sovelluksen, jossa on yksinkertaisten primitiivien piirron lisäksi hyödynnetty jotakin monimutkaisempaa renderöintitekniikkaa. Opiskelija osaa dokumentoida työnsä hyvin.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija osaa toteuttaa ja dokumentoida yksinkertaisen säteenjäljitystä käyttävän sovelluksen yksinkertaisilla primitiiveillä. Opiskelija osaa dokumentoida työnsä auttavasti.

Esitietovaatimukset

Reaaliaikagrafiikan ohjelmointi