Marketing Management (3cr)
Course unit code: TJOJ032
General information
- Credits
- 3 cr
Objective
Markkinoinnin tarkoituksena on yrityksen toimintaympäristön ja asiakkaiden tarpeiden tutkiminen sekä pitkäaikaisten asiakassuhteiden luominen ja ylläpitäminen markkinointiosaamisen avulla. Markkinointi on tuotteiden, hintojen, palveluiden, jakelun yhdistelmä, jolla asiakassuhteita kehitetään. Kansainvälistymisessä, tuotemerkin rakentamisessa ja innovaatioiden leviämisessä on markkinoinnilla keskeinen osuus. Opintojakson tavoitteena on, että opiskelijat mieltävät markkinoinnin taustayrityksensä strategiseksi työkalupakiksi, edellä kuvatun mukaiseksi johtamisen välineeksi.
Content
Tuloksellinen markkinoinnin johtaminen edellyttää strategista suunnittelua, kuluttajien käyttäytymisen ja kansainvälistyvien markkinoiden ymmärtämistä sekä merkkimarkkinointiosaamista.