Siirry suoraan sisältöön

Liikunnan didaktiikka (2op)

Opintojakson tunnus: AL00BF77

Opintojakson perustiedot


Laajuus
2 op

Osaamistavoitteet

Opiskelija tietää liikunnan kasvatukselliset, tiedolliset ja taidolliset tavoitteet sekä liikunnanohjauksen opetustyylit

Sisältö

Liikuntakasvatus
Liikunnan suunnittelu, toteutus ja arviointi
Opetustyylit
Turvallisuus liikunnanohjauksessa

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa, tulkita ja analysoida laaja-alaisesti ja asiantuntevasti liikuntakasvatukseen liittyviä käsityksiä ja menetelmiä.
Ohjaustilanteessa huomioi yksilön ryhmässä (eriyttäminen)
Valitsee ja käyttää monipuolisesti tarkoituksenmukaisia ohjaus- ja opetustyylejä sekä arvioi ja perustelee niiden toteutusta
Toimii itsenäisesti, vastuullisesti ja aloitteellisesti oppimis- ja ohjaustilanteissa.
Opiskelija osaa ennakoida tulevaa ja luo uutta (innovatiivisuus).
Hän osaa toimia ammatillisesti ja tavoitteellisesti opetus- ja ohjaustilanteessa

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osaa, nimetä, kuvailla ja yhdistellä ohjaustyylejä
Opiskelija osaa nimetä, kuvailla ja perustella liikuntakasvatukseen liittyviä käsityksiä ja menetelmiä Ohjauksessa opiskelija osaa huomioida yksilön ryhmässä (eriyttäminen)
Suunnitelmat ovat loogisia, opiskelija osaa valita ja käyttää tarkoituksenmukaisia ohjaustyylejä, sekä arvioi niiden toteutusta.
Hän osaa toimia itsenäisesti ja vastuullisesti oppimis- ja ohjaustilanteissa.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija osaa, nimetä ja kuvailla liikuntakasvatukseen liittyviä käsityksiä ja menetelmiä Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa ohjaus- ja opetustilanteen. Suunnitelmissa on epäloogisuutta ja tavoitteiden asettamisessa täydennettävää.
Opiskelija toimii asiallisesti oppimis- ja ohjaustilanteissa.
Ohjaaminen toistaa hyviä käytänteitä rutiininomaisesti (pysyy tutussa ja turvallisessa).

Siirry alkuun