Siirry suoraan sisältöön

Matkailutuotteen kehitys (3op)

Opintojakson tunnus: AM00BC73

Opintojakson perustiedot


Laajuus
3 op

Osaamistavoitteet

Opiskelija tuntee matkailualan yritysten toimintaprosessit ja -ympäristöt. Opiskelija ymmärtää verkostoitumisen tärkeyden matkailualalla. Hän osaa arvioida
matkailuyrityksen tuotteiden kehittämistarvetta. Opiskelija osaa kuvata
asiakaslähtöisesti matkailutuotteen kehittämisen suunnittelun ja toteutuksen taustat,
prosessit ja toimintamallit. Opiskelija osaa ostokäyttäytymisen perusteet ja
matkailupalvelujen segmentoinnin. Opiskelija osaa soveltaa luovia toimintamalleja ideointiryhmissä sekä arvioida ideoiden käytettävyyttä, kannattavuutta ja riskejä.

Sisältö

Matkailu- ja ravitsemisalan yritysten sidosryhmät
Verkostoituminen ja kumppanuusajattelu
Matkailupalvelujen tuotekehitysprosessi
Kuluttajakäyttäytymisen perusteet
Segmentin valinta ja tarpeiden määrittely
Toimintaympäristö
Laatu
Hinnoittelu ja kannattavuus
Tuoteturvallisuus (laki)
Tuotekuvaus

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa vertailla matkailun tuotekehityksen suunnittelun ja toteuttamisen periaatteita. Hän osaa analysoida matkailun sidosryhmiä, verkostoja ja asiakkuuksia tuotekehityksen näkökulmasta.
Opiskelija osaa käyttää liiketoiminnan analyyseja matkailutuotteen kehityksessä sekä osaa vaikuttavuuden arvioinnin periaatteet.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osaa toteuttaa matkailun tuotekehitysprosessin tuotekehitysvaiheiden mukaisesti. Hän osaa tulkita liiketoiminnan analyysejä tarkoituksenmukaisesti.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija osaa nimetä matkailun tuotekehityksen vaiheet. Hän osaa tulkita analyysien merkityksen osana tuotekehitystä.
Opiskelija osaa luetella matkailun tuotekehityksen kannalta tärkeimmät sidosryhmät, verkostot ja asiakkuudet.

Lisätiedot

T&K opintoja 1 op

Siirry alkuun