Matkailutuotteen kehitys (3op)
Opintojakson tunnus: AM00BC73
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 3 op
Osaamistavoitteet
Opiskelija tuntee matkailualan yritysten toimintaprosessit ja -ympäristöt. Opiskelija ymmärtää verkostoitumisen tärkeyden matkailualalla. Hän osaa arvioida
matkailuyrityksen tuotteiden kehittämistarvetta. Opiskelija osaa kuvata
asiakaslähtöisesti matkailutuotteen kehittämisen suunnittelun ja toteutuksen taustat,
prosessit ja toimintamallit. Opiskelija osaa ostokäyttäytymisen perusteet ja
matkailupalvelujen segmentoinnin. Opiskelija osaa soveltaa luovia toimintamalleja ideointiryhmissä sekä arvioida ideoiden käytettävyyttä, kannattavuutta ja riskejä.
Sisältö
Matkailu- ja ravitsemisalan yritysten sidosryhmät
Verkostoituminen ja kumppanuusajattelu
Matkailupalvelujen tuotekehitysprosessi
Kuluttajakäyttäytymisen perusteet
Segmentin valinta ja tarpeiden määrittely
Toimintaympäristö
Laatu
Hinnoittelu ja kannattavuus
Tuoteturvallisuus (laki)
Tuotekuvaus
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa vertailla matkailun tuotekehityksen suunnittelun ja toteuttamisen periaatteita. Hän osaa analysoida matkailun sidosryhmiä, verkostoja ja asiakkuuksia tuotekehityksen näkökulmasta.
Opiskelija osaa käyttää liiketoiminnan analyyseja matkailutuotteen kehityksessä sekä osaa vaikuttavuuden arvioinnin periaatteet.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija osaa toteuttaa matkailun tuotekehitysprosessin tuotekehitysvaiheiden mukaisesti. Hän osaa tulkita liiketoiminnan analyysejä tarkoituksenmukaisesti.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija osaa nimetä matkailun tuotekehityksen vaiheet. Hän osaa tulkita analyysien merkityksen osana tuotekehitystä.
Opiskelija osaa luetella matkailun tuotekehityksen kannalta tärkeimmät sidosryhmät, verkostot ja asiakkuudet.
Lisätiedot
T&K opintoja 1 op