Markkinointijohtaminen (3op)
Opintojakson tunnus: TJOJ032
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 3 op
Osaamistavoitteet
Markkinoinnin tarkoituksena on yrityksen toimintaympäristön ja asiakkaiden tarpeiden tutkiminen sekä pitkäaikaisten asiakassuhteiden luominen ja ylläpitäminen markkinointiosaamisen avulla. Markkinointi on tuotteiden, hintojen, palveluiden, jakelun yhdistelmä, jolla asiakassuhteita kehitetään. Kansainvälistymisessä, tuotemerkin rakentamisessa ja innovaatioiden leviämisessä on markkinoinnilla keskeinen osuus. Opintojakson tavoitteena on, että opiskelijat mieltävät markkinoinnin taustayrityksensä strategiseksi työkalupakiksi, edellä kuvatun mukaiseksi johtamisen välineeksi.
Sisältö
Tuloksellinen markkinoinnin johtaminen edellyttää strategista suunnittelua, kuluttajien käyttäytymisen ja kansainvälistyvien markkinoiden ymmärtämistä sekä merkkimarkkinointiosaamista.