Siirry suoraan sisältöön

Strateginen markkinointiLaajuus (5 op)

Opintojakson tunnus: YA00BS43

Opintojakson perustiedot


Laajuus
5 op

Osaamistavoitteet

Opiskelija ymmärtää strategisen markkinointiajattelun merkityksen osana yrityksen
liiketoimintastrategian kehittämistä. Hänellä on kokonaiskuva markkinoinnin tehtävistä ja
prosesseista yrityksen liiketoimintamallin strategisessa johtamisessa. Opiskelija hallitsee strategisen
markkinoinnin käsitteistön ja osaa analysoida asiakaslähtöisesti yrityksen markkinoinnin strategisia
kehittämismahdollisuuksia ja –tarpeita muuttuvassa toimintaympäristössä.

Sisältö

Strateginen markkinointi osana strategista johtamista
Markkinoinnin perusprosessit liiketoimintastrategiassa
Yrityksen markkinointiympäristön strateginen analysointi
Muuttuvat asiakastarpeet ja trendit, asiakassuhteen arvo
Asiakaslähtöinen toimintojen sekä tuotteiden kehittäminen
Brändin ja mielikuvien merkitys liiketoimintastrategiassa
Strategisen markkinoinnin toteutus yrityksissä

Oppimateriaalit

Devmoodlessa olevat materiaalit ja ilmoitettu kirjallisuus

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Palautetut tehtävät:
- tehtäväpalautuksissa näkyy keskeisten käsitteiden ja mallien erinomainen hyödyntäminen ja ymmärrys
- tehtävänannon mukaiset ohjeet huomioitu hyvin
- tehtäväpalautukset ovat selkeitä ja loogisia, esitetyt ratkaisut erinomaisesti perusteltuja
- tehtäväpalautuksissa näkyy opiskelijan oma kriittinen ajattelu ja teoriatiedon oivaltava soveltaminen esitettyihin ratkaisuihin
- analyysissa ja case-sovelluksissa näkyy kriittinen ajattelu, systemaattisuus ja kyky ratkaista monimutkaisia käytännön haasteita

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Palautetut tehtävät:
- tehtäväpalautuksissa näkyy keskeisten käsitteiden ja mallien hyvä hyödyntäminen, niiden käytössä ei epätarkkuutta tai virheellisyyttä
- tehtävänannon mukaiset ohjeet huomioitu kattavasti
- tehtäväpalautukset ovat selkeitä ja loogisia
- tehtäväpalautuksissa näkyy opiskelijan oma ajattelu ja teoriatiedon soveltaminen esitettyihin ratkaisuihin
- analyysissa ja sovelluksessa näkyy kriittisyys ja kyky ratkaista käytännön haasteita

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Palautetut tehtävät:
- tehtäväpalautuksissa on hyödynnetty keskeisiä käsitteitä ja malleja, mahdollisesti kuitenkin myös jonkin verran epätarkkuutta ja virheellisyyttä
- tehtävänannon mukaiset ohjeet pääpiirteissään huomioitu
- soveltavat tehtävät täyttävät annetut minimivaatimukset
- perustelut voivat olla puutteellisia, kehittämisnäkökulma huomioitu jossain määrin

Toteutustavat

Jatkuvasuoritteinen verkkokurssi lukukausittain (kevät/syksy)

Suoritustavat

Jatkuvasuoritteinen verkkokurssi lukukausittain (kevät/syksy)

Siirry alkuun