Siirry suoraan sisältöön

Työyhteisön ohjausosaamisen kehittäminen (5op)

Opintojakson tunnus: AY00BC12

Opintojakson perustiedot


Laajuus
5 op

Osaamistavoitteet

Opiskelija hallitsee opetus- ja ohjausosaamisen käsitteet ja monipuoliset opetusmenetelmät. Hän osallistuu vaativien liikunnan ohjaustilanteiden ja -tapahtumien suunnitteluun, toteutukseen ja arviointiin sekä hallitsee moniammatillisen yhteistyön. Opiskelija johtaa ja kehittää asiakaslähtöisiä ohjausprosesseja sekä tuo työyhteisöönsä uusia pedagogisia toimintamalleja. Hän arvioi ja kehittää liikunnan ohjauksen laatua työyksikössä sekä osaa suunnitella ja toteuttaa erilaisia koulutustilaisuuksia ja toimia niissä kouluttajana.

Sisältö

Opetus ja oppiminen, erilaiset oppijat
Monipuoliset opetusmenetelmät
Liikunnan ohjauksen suunnittelu, toteutus ja arviointi sekä kehittäminen
Asiakaslähtöisen ohjaus- ja opetusprosessin kehittäminen
Henkilökunnan ohjausosaamisen kehittäminen ja johtaminen

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija hallitsee opetus- ja ohjausmenetelmien käytön kontekstin huomioon ottaen ja perustelee toimintaansa. Hän kehittää ja arvioi opetus- ja ohjausmenetelmien toimivuutta sekä omaa toimintaansa perustellusti.
Opiskelija hallitsee asiakaslähtöisen toiminnan suunnittelun ja ohjauksen.
Hän kehittää innovatiivisia ratkaisuja työyksikkönsä ohjauksen
kehittämiseksi sekä hallitsee ohjauksen laadun kriittisen arvioinnin ja kehittämisen. Opiskelija osaa järjestää erilaisia koulutustilaisuuksia.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija hallitsee erilaisten opetus- ja ohjausmenetelmien käytön sekä pyrkii niden kehittämiseen. Hän hallitsee asiakaslähtöisen ohjausprosessin suunnittelun, toteutuksen ja arvioinnin sekä kehittämisen. Hän kehittää uusia toimintatapoja työyksikkönsä ohjauksen kehittämiseksi
sekä osaa kehittää ja arvioida ohjauksen laatua systemaattisesti. Opiskelija
osaa järjestää koulutustilaisuuksia.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija käyttää erilaisia opetus- ja ohjausmenetelmiä. Hän osallistuu asiakaslähtöisen ohjausprosessin suunnitteluun, toteutukseen ja arviointin. Opiskelija soveltaa uusia toimintatapoja työyksikkönsä ohjauksen kehittämiseksi ja osaa kehittää ja arvioida ohjauksen laatua. Hän
osaa järjestää erikoulutustilaisuuksia.

Siirry alkuun