From Place Marketing to Place Branding (5op)
Opintojakson tunnus: AY00BD22
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 5 op
Osaamistavoitteet
Students will understand that also places can be marketed and branded. However, places need not to be seen as traditional products nor organisations and they need to be estimated from the point of view of multidisciplinary approaches. The goal of the course is to offer information about key differences to traditional marketing. In addition to that, the key elements of places that need identification, marketing, branding and management will also be specified. The multidisciplinary approach of the topic leads the students to combine study skills from different disciplines in order to create deeper understanding for the key elements connected with place marketing.
Sisältö
The key concepts of place, place marketing, place branding and place management
The special attributes of place marketing and branding
The process of place marketing and branding – external and internal perspective
Stakeholder identification in place branding
Current trends in place branding
Place marketing process
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija hyödyntää ja soveltaa keskeisiä pääkäsitteitä ratkaistessaan tehtävää/käytännön tilanteissa. Käsitteiden käyttö on monipuolista ja asiantuntevaa. Omaa erinomaisen taidon kuvailla keskeisten pääkäsitteiden sisältöjä. Kykenee yhdistelemään ja soveltamaan aikaisemmin oppimaansa tietoa käytännössä ja tehtävän ratkaisemisessa. Tehtävän tavoitteet on saavutettu itsenäisesti ja itseohjautuvasti. Opiskelija kykenee perustelemaan ja arvioimaan laaja-alaisesti tekemiään valintoja, saavuttamaansa lopputulosta ja tulevaisuuden näkymiä.
Osaa valita ja yhdistellä tehokkaalla tavalla erilaisia tilanteeseen soveltuvia keinoja. Osaa itsenäisesti hyödyntää ja vertailla eri teoriataustoja käytännön tilanteissa sekä reflektoida oppimaansa. Osaa arvioida kriittisesti ja perustella tekemiänsä valintoja ja soveltaa niitä vastuullisesti käytännön tilanteisiin. Hyödyntää ja soveltaa laajasti ja oma-aloitteisesti aiemmin opittuja taitoja ja tietoja käytännön tilanteisiin.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Osaa kuvata ja selittää keskeisten aihealueeseen kuuluvien käsitteiden ja elementtien pääsisällöt. Osaa hyödyntää ja soveltaa keskeisiä pääkäsitteitä ja –elementtejä ratkaistessaan tehtävää/käytännön tilanteissa. Käsitteiden käyttö ja hyödyntäminen on johdonmukaista ja loogista.
Osaa valita tilanteeseen parhaiten soveltuvat keinot. Osaa itsenäisesti hyödyntää eri teoriataustoja tehtävän ratkaisussa. Huomioi aikaisemmin opitun tiedon ja osaa hyödyntää aiemmin opittuja tietoja ja taitoja tehtävän ratkaisussa. Kykenee perustelemaan tekemiänsä valintoja ja käyttöä tehtävän ratkaisussa. Arviointi on johdonmukaista.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Osaa nimetä kurssin keskeiset peruskäsitteet. Ymmärtää kurssilla läpikäydyt ja aihealueen tarkasteluun tarvittavat peruskäsitteet. Kykenee osittain tai perustasolla kuvaamaan aihealueen peruskäsitteet ja pääelementtien sisällöt. Kuvaus vielä irrallista ja selkeän kokonaisuuden muodostamisessa on puutteita. Hyödyntää tehtävänratkaisussa tarvittavia käsitteitä osittain tai perustasolla.
Osaa valita tilanteeseen sopivat ja tarkoituksenmukaiset keinot. Osaa ohjattuna käyttää ja valita eri teoriataustoja. Aiemmin opittujen tietojen ja taitojen hyödyntäminen erilaisissa tehtävissä sekä käytännön tilanteissa toteutuu osittain.