Introduction to 3D modelingLaajuus (3 op)
Tunnus: KTAD034
Laajuus
3 op
Osaamistavoitteet
Johdatus 3D peligrafiikkan perusteisiin ja käsitteisiin.
3D-ohjelmiston perusteet
Sisältö
3D-ohjelmiston käyttölittymä ja navigointi.
Polygonimallinnuksen perustyökalut.
UV kartan luonti
Teksturointi
Animaation perusteet.
Kamerat
Valaistuksen ja renderöinnin perusteet.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija osaa luoda yksinkertaisen 3D mallin, UV kartoittaa sen ja tehdä yksinkertaisen animaation käyttäen nykyaikaista 3D-mallinnusohjelmaa
Opiskelija osaa luoda mallille yksinkertaisen tekstuurin ja renderöidä mallista kuvan yksinkertaisessa valaistuksessa.
Hyväksytty: 70% paikallaolo ja kaikki tehtävät palautettuna hyväksytysti
Ilmoittautumisaika
02.07.2025 - 31.07.2025
Ajoitus
01.08.2025 - 31.12.2025
Opintopistemäärä
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Teknologia
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Tietojenkäsittelyn koulutus
Opettaja
- Tommi Helin
Ryhmät
-
TTK24SPTTK24SP
Tavoitteet
Johdatus 3D peligrafiikkan perusteisiin ja käsitteisiin.
3D-ohjelmiston perusteet
Sisältö
3D-ohjelmiston käyttölittymä ja navigointi.
Polygonimallinnuksen perustyökalut.
UV kartan luonti
Teksturointi
Animaation perusteet.
Kamerat
Valaistuksen ja renderöinnin perusteet.
Arviointiasteikko
0 - 5
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija osaa luoda yksinkertaisen 3D mallin, UV kartoittaa sen ja tehdä yksinkertaisen animaation käyttäen nykyaikaista 3D-mallinnusohjelmaa
Opiskelija osaa luoda mallille yksinkertaisen tekstuurin ja renderöidä mallista kuvan yksinkertaisessa valaistuksessa.
Hyväksytty: 70% paikallaolo ja kaikki tehtävät palautettuna hyväksytysti
Ilmoittautumisaika
19.08.2024 - 22.09.2024
Ajoitus
01.08.2024 - 31.12.2024
Opintopistemäärä
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Teknologia
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Tietojenkäsittelyn koulutus
Opettaja
- Tommi Helin
Ryhmät
-
TTK23SPOTTK23SPO
-
TTK23SPTTTK23SPT
-
TTK23SPGTTK23SPG
-
TTK23SPTTK23SP
Tavoitteet
Johdatus 3D peligrafiikkan perusteisiin ja käsitteisiin.
3D-ohjelmiston perusteet
Sisältö
3D-ohjelmiston käyttölittymä ja navigointi.
Polygonimallinnuksen perustyökalut.
UV kartan luonti
Teksturointi
Animaation perusteet.
Kamerat
Valaistuksen ja renderöinnin perusteet.
Arviointiasteikko
0 - 5
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija osaa luoda yksinkertaisen 3D mallin, UV kartoittaa sen ja tehdä yksinkertaisen animaation käyttäen nykyaikaista 3D-mallinnusohjelmaa
Opiskelija osaa luoda mallille yksinkertaisen tekstuurin ja renderöidä mallista kuvan yksinkertaisessa valaistuksessa.
Hyväksytty: 70% paikallaolo ja kaikki tehtävät palautettuna hyväksytysti
Ilmoittautumisaika
01.08.2023 - 30.09.2023
Ajoitus
01.08.2023 - 31.12.2023
Opintopistemäärä
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Teknologia
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Tietojenkäsittelyn koulutus
Opettaja
- Kiia Aihkisalo
Ryhmät
-
TTK22SPGRaaheTTK22SPGRaahe
-
TTK22SPTRaaheTTK22SPTRaahe
-
TTK22SPORaaheTTK22SPORaahe
-
TTK22SPRaaheTTK22SPRaahe
Tavoitteet
Johdatus 3D peligrafiikkan perusteisiin ja käsitteisiin.
3D-ohjelmiston perusteet
Sisältö
3D-ohjelmiston käyttölittymä ja navigointi.
Polygonimallinnuksen perustyökalut.
UV kartan luonti
Teksturointi
Animaation perusteet.
Kamerat
Valaistuksen ja renderöinnin perusteet.
Arviointiasteikko
0 - 5
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija osaa luoda yksinkertaisen 3D mallin, UV kartoittaa sen ja tehdä yksinkertaisen animaation käyttäen nykyaikaista 3D-mallinnusohjelmaa
Opiskelija osaa luoda mallille yksinkertaisen tekstuurin ja renderöidä mallista kuvan yksinkertaisessa valaistuksessa.
Hyväksytty: 70% paikallaolo ja kaikki tehtävät palautettuna hyväksytysti
Ilmoittautumisaika
01.08.2023 - 30.09.2023
Ajoitus
01.08.2023 - 31.12.2023
Opintopistemäärä
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Teknologia
Opetuskielet
- Englanti
Koulutus
- Tietojenkäsittelyn koulutus
Opettaja
- Tommi Helin
Ryhmät
-
TTK22SPTTTK22SPT
-
TTK22SPOTTK22SPO
-
TTK22SPGTTK22SPG
Tavoitteet
Johdatus 3D peligrafiikkan perusteisiin ja käsitteisiin.
3D-ohjelmiston perusteet
Sisältö
3D-ohjelmiston käyttölittymä ja navigointi.
Polygonimallinnuksen perustyökalut.
UV kartan luonti
Teksturointi
Animaation perusteet.
Kamerat
Valaistuksen ja renderöinnin perusteet.
Arviointiasteikko
0 - 5
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija osaa luoda yksinkertaisen 3D mallin, UV kartoittaa sen ja tehdä yksinkertaisen animaation käyttäen nykyaikaista 3D-mallinnusohjelmaa
Opiskelija osaa luoda mallille yksinkertaisen tekstuurin ja renderöidä mallista kuvan yksinkertaisessa valaistuksessa.
Hyväksytty: 70% paikallaolo ja kaikki tehtävät palautettuna hyväksytysti
Ilmoittautumisaika
01.08.2022 - 30.09.2022
Ajoitus
01.08.2022 - 31.12.2022
Opintopistemäärä
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Teknologia
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Tietojenkäsittelyn koulutus
Opettaja
- Kiia Aihkisalo
Ryhmät
-
TTK21SPTRaaTTK21SPTRaa
-
TTK21SPRaaheTTK21SPRaahe
-
TTK21SPORaaTTK21SPORaa
-
TTK21SPGRaaTTK21SPGRaa
Tavoitteet
Johdatus 3D peligrafiikkan perusteisiin ja käsitteisiin.
3D-ohjelmiston perusteet
Sisältö
3D-ohjelmiston käyttölittymä ja navigointi.
Polygonimallinnuksen perustyökalut.
UV kartan luonti
Teksturointi
Animaation perusteet.
Kamerat
Valaistuksen ja renderöinnin perusteet.
Arviointiasteikko
0 - 5
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija osaa luoda yksinkertaisen 3D mallin, UV kartoittaa sen ja tehdä yksinkertaisen animaation käyttäen nykyaikaista 3D-mallinnusohjelmaa
Opiskelija osaa luoda mallille yksinkertaisen tekstuurin ja renderöidä mallista kuvan yksinkertaisessa valaistuksessa.
Hyväksytty: 70% paikallaolo ja kaikki tehtävät palautettuna hyväksytysti
Ilmoittautumisaika
01.08.2022 - 30.09.2022
Ajoitus
01.08.2022 - 31.12.2022
Opintopistemäärä
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Teknologia
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Tietojenkäsittelyn koulutus
Opettaja
- Tommi Helin
Ryhmät
-
TTK21SPGTTK21SPG
-
TTK21SPTTK21SP
-
TTK21SPTTTK21SPT
-
TTK21SPOTTK21SPO
Tavoitteet
Johdatus 3D peligrafiikkan perusteisiin ja käsitteisiin.
3D-ohjelmiston perusteet
Sisältö
3D-ohjelmiston käyttölittymä ja navigointi.
Polygonimallinnuksen perustyökalut.
UV kartan luonti
Teksturointi
Animaation perusteet.
Kamerat
Valaistuksen ja renderöinnin perusteet.
Arviointiasteikko
0 - 5
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija osaa luoda yksinkertaisen 3D mallin, UV kartoittaa sen ja tehdä yksinkertaisen animaation käyttäen nykyaikaista 3D-mallinnusohjelmaa
Opiskelija osaa luoda mallille yksinkertaisen tekstuurin ja renderöidä mallista kuvan yksinkertaisessa valaistuksessa.
Hyväksytty: 70% paikallaolo ja kaikki tehtävät palautettuna hyväksytysti