Skip to main content

Competitive Advantage to Markets (5cr)

Code: LT00BX30-3012

General information


Enrollment
30.12.2025 - 26.01.2026
Registration for introductions has not started yet.
Timing
01.01.2026 - 15.05.2026
The implementation has not yet started.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Business
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
BACHELORS DEGREE IN BUSINESS ADMINISTRATION
Teachers
Petri Lintumäki
Pia Kuittinen
Groups
LLT25SH
LLT25SH
LLT25SM
LLT25SM
Course
LT00BX30

Unfortunately, no reservations were found for the realization Competitive Advantage to Markets LT00BX30-3012. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.

Evaluation scale

0 - 5

Objective

Students will know the special features of services marketing while understanding the importance of customer relationship thinking and customer satisfaction as a part of profitable business operations. Students will be able to use basic relationship marketing and will learn to assess and use services marketing.

Execution methods

Face-to-face lessons once a week.

Accomplishment methods

The course requires 135 hours of student work.To pass the course, students must pass the exam, complete all course assignments and attend and participate in class. A more detailed description of the course is given in the course implementation plan.

Content

LT00BX30 Competition in the market

Competitive means of marketing
Customer relationship management
Service processes and operating environment
Pricing strategies
Development of accessibility
elements of marketing communications

Location and time

Opiskelu tapahtuu kerran viikossa lähitapaamisissa kampuksella.

Materials

Reppu: Luentomateriaalit, erikseen ilmoitetut artikkelit, raportit ja muu oheismateriaali.
Kirjallisuus: Bergström, Seija & Leppänen Arja (2015 tai uudempi painos) Yrityksen asiakasmarkkinointi: Markkinoinnin kilpailukeinot.

Teaching methods

Luennot, ohjatut harjoitukset, yhteistoiminnallinen opiskelu (esim. pari- ja ryhmätyöskentely) ja itsenäinen opiskelu.

Employer connections

Luennoilla mahdolliset (yrittäjä)vierailijat ja ohjatuttuina harjoituksina yrityksille tehtävät projektit.
Mahdolliset vierailut lähialueen yrityksiin ja tapahtumiin.

Työelämäjaksoon linkittyvät seuraavat suoritukset:
- Työkirja (yksilötehtävä, 1 op): Opintojaksolla opiskellut teoriat ja käsitteet havainnollistetaan ja analysoidaan raportissa, jossa hyödynnetään harjoittelupaikan tarjoamia käytäntöjä
- Harjoitteluraportti (1 op): Opintojakson sisältöä käsittelevä tehtävä

Exam schedules

Reppu-tentti on oppitunnilla.
Uusintatenttimahdollisuus on kaksi kertaa KAMKin uusintatenttipäivinä.

Completion alternatives

Sovitaan opettajan kanssa tapauskohtaisesti KAMKin pääperiaatteiden mukaisesti:
- Aiemmat opintojakson sisältöihin liittyvät korkeakoulusuoritukset voidaan hyväksilukea tapauskohtaisesti.
- Työelämässä aiemmin hankittua osaamista tunnistetaan (AHOT) tapauskohtaisesti.
- Opinnollistaminen eli nykyisessä työssä hankittava ja osoitettava opintojakson sisältöihin liittyvä osaaminen.

Student workload

5 opintopistettä tarkoittaa noin 135 tuntia opiskelijan työtä.

Assessment criteria, satisfactory (1)

The students are able to describe the fundamental concepts and contents of the main elements. Some uncertainty in their perception and description of the whole subject is apparent. The students are able to select suitable methods and channels for the situation and can partially employ various theories in practical situations.

Assessment criteria, good (3)

The students are able to use marketing and customer relations concepts systematically and logically. The students are able to use various theories independently in practical situations, give reasons for the implementation of the assignment and choices of solutions and assess whether the solutions have been successful.

Assessment criteria, excellent (5)

The students are able to use the concepts and elements of the subject area in a variety of ways in practical work and assignments. They use concepts expertly and can justify their use. The students are able to use and compare various theories independently and critically in practical situations, direct the implementation of the assignment, work in a self-directed manner and reflect upon what they have learnt.

Qualifications

Customer Oriented Marketing

Go back to top of page