Skip to main content

Customer Experience Understanding and Sales ManagementLaajuus (5 cr)

Code: LB00BY69

Credits

5 op

Teaching language

  • English

Objective

The student will develop an understanding of the selling and sales management process from theoretical viewpoints. The student recognises the underlying principles of consumer purchase decision making and can create and evaluate the customer experience journey. He/she understands the concepts, theories and development of quality in services businesses as well as measuring the dimensions of service quality. The service quality gap model is used in order to diagnose quality problems for a service organization and a service quality program for a company is created. In addition, the student is aware of the requirements of sustainable development in the service business.

Content

• Introduction to services and services marketing.
• Understanding the customer experience journey, also in the digital era.
• Concepts, theories and illustrations of quality in service business.
• Quality gap model in diagnosing quality problems and measuring the impact.
• Sales environment, management and control.
• Negotiation skills, strategies and process.
• Customer experience in sustainable environment.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija hyödyntää, vertailee ja soveltaa keskeisiä asiakaskokemukseen ja palveluliiketoimintaan kuuluvia käsitteitä ja näkökulmia. Käsitteiden käyttö on monipuolista, asiantuntevaa ja perusteltua.
Opiskelija kykenee tehokkaasti yhdistelemään ja soveltamaan aikaisempaa markkinointiosaamista.
Opiskelija osoittaa tehtävässään kriittistä arviointia ja huomioi asiakaskeskeisen markkinoinnin tulevaisuuden haasteet. Tehtävän tavoitteet saavutetaan oma-aloitteisesti ja itseohjautuvasti.

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija kuvaa ja selittää keskeisten asiakaskokemukseen ja palveluliiketoimintaan kuuluvien käsitteiden ja elementtien pääsisällöt. Käsitteiden käyttö ja hyödyntäminen on johdonmukaista ja loogista.
Opiskelija osaa hyödyntää parhaiten soveltuvia asiakaskeskeisen markkinoinnin prosesseja ja näkökulmia. Opiskelija toimii itsenäisesti ja osaa perustella johdonmukaisesti ratkaisunsa.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija nimeää, ymmärtää ja osittain hyödyntää keskeisiä asiakaskokemukseen ja palveluliiketoimintaan liittyviä sisältöjä ja peruskäsitteitä. Kokonaisuus on vielä kuvaavaa ja selkeän kokonaisuuden muodostamisessa on puutteita.
Opiskelija osaa valita tarkoituksenmukaisia markkinointiin liittyviä näkökulmia. Aiemmin opittujen tietojen ja taitojen hyödyntäminen toteutuu osittain.
Opiskelija vaatii vielä ohjausta.

en
Enrollment

02.12.2024 - 31.12.2024

Timing

01.01.2025 - 16.03.2025

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

Business

Teaching languages
  • English
Degree programmes
  • Bachelor’s Degree in International Business
Teachers
  • John Wideman
Groups
  • LBI23S
    LBI23S

Objective

The student will develop an understanding of the selling and sales management process from theoretical viewpoints. The student recognises the underlying principles of consumer purchase decision making and can create and evaluate the customer experience journey. He/she understands the concepts, theories and development of quality in services businesses as well as measuring the dimensions of service quality. The service quality gap model is used in order to diagnose quality problems for a service organization and a service quality program for a company is created. In addition, the student is aware of the requirements of sustainable development in the service business.

Content

• Introduction to services and services marketing.
• Understanding the customer experience journey, also in the digital era.
• Concepts, theories and illustrations of quality in service business.
• Quality gap model in diagnosing quality problems and measuring the impact.
• Sales environment, management and control.
• Negotiation skills, strategies and process.
• Customer experience in sustainable environment.

Evaluation scale

0 - 5

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija hyödyntää, vertailee ja soveltaa keskeisiä asiakaskokemukseen ja palveluliiketoimintaan kuuluvia käsitteitä ja näkökulmia. Käsitteiden käyttö on monipuolista, asiantuntevaa ja perusteltua.
Opiskelija kykenee tehokkaasti yhdistelemään ja soveltamaan aikaisempaa markkinointiosaamista.
Opiskelija osoittaa tehtävässään kriittistä arviointia ja huomioi asiakaskeskeisen markkinoinnin tulevaisuuden haasteet. Tehtävän tavoitteet saavutetaan oma-aloitteisesti ja itseohjautuvasti.

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija kuvaa ja selittää keskeisten asiakaskokemukseen ja palveluliiketoimintaan kuuluvien käsitteiden ja elementtien pääsisällöt. Käsitteiden käyttö ja hyödyntäminen on johdonmukaista ja loogista.
Opiskelija osaa hyödyntää parhaiten soveltuvia asiakaskeskeisen markkinoinnin prosesseja ja näkökulmia. Opiskelija toimii itsenäisesti ja osaa perustella johdonmukaisesti ratkaisunsa.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija nimeää, ymmärtää ja osittain hyödyntää keskeisiä asiakaskokemukseen ja palveluliiketoimintaan liittyviä sisältöjä ja peruskäsitteitä. Kokonaisuus on vielä kuvaavaa ja selkeän kokonaisuuden muodostamisessa on puutteita.
Opiskelija osaa valita tarkoituksenmukaisia markkinointiin liittyviä näkökulmia. Aiemmin opittujen tietojen ja taitojen hyödyntäminen toteutuu osittain.
Opiskelija vaatii vielä ohjausta.

en
Enrollment

01.12.2023 - 31.01.2024

Timing

01.01.2024 - 31.07.2024

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

Business

Teaching languages
  • English
Degree programmes
  • Bachelor’s Degree in International Business
Teachers
  • John Wideman
Groups
  • LBI22S
    LBI22S

Objective

The student will develop an understanding of the selling and sales management process from theoretical viewpoints. The student recognises the underlying principles of consumer purchase decision making and can create and evaluate the customer experience journey. He/she understands the concepts, theories and development of quality in services businesses as well as measuring the dimensions of service quality. The service quality gap model is used in order to diagnose quality problems for a service organization and a service quality program for a company is created. In addition, the student is aware of the requirements of sustainable development in the service business.

Content

• Introduction to services and services marketing.
• Understanding the customer experience journey, also in the digital era.
• Concepts, theories and illustrations of quality in service business.
• Quality gap model in diagnosing quality problems and measuring the impact.
• Sales environment, management and control.
• Negotiation skills, strategies and process.
• Customer experience in sustainable environment.

Evaluation scale

0 - 5

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija hyödyntää, vertailee ja soveltaa keskeisiä asiakaskokemukseen ja palveluliiketoimintaan kuuluvia käsitteitä ja näkökulmia. Käsitteiden käyttö on monipuolista, asiantuntevaa ja perusteltua.
Opiskelija kykenee tehokkaasti yhdistelemään ja soveltamaan aikaisempaa markkinointiosaamista.
Opiskelija osoittaa tehtävässään kriittistä arviointia ja huomioi asiakaskeskeisen markkinoinnin tulevaisuuden haasteet. Tehtävän tavoitteet saavutetaan oma-aloitteisesti ja itseohjautuvasti.

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija kuvaa ja selittää keskeisten asiakaskokemukseen ja palveluliiketoimintaan kuuluvien käsitteiden ja elementtien pääsisällöt. Käsitteiden käyttö ja hyödyntäminen on johdonmukaista ja loogista.
Opiskelija osaa hyödyntää parhaiten soveltuvia asiakaskeskeisen markkinoinnin prosesseja ja näkökulmia. Opiskelija toimii itsenäisesti ja osaa perustella johdonmukaisesti ratkaisunsa.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija nimeää, ymmärtää ja osittain hyödyntää keskeisiä asiakaskokemukseen ja palveluliiketoimintaan liittyviä sisältöjä ja peruskäsitteitä. Kokonaisuus on vielä kuvaavaa ja selkeän kokonaisuuden muodostamisessa on puutteita.
Opiskelija osaa valita tarkoituksenmukaisia markkinointiin liittyviä näkökulmia. Aiemmin opittujen tietojen ja taitojen hyödyntäminen toteutuu osittain.
Opiskelija vaatii vielä ohjausta.

en
Enrollment

01.12.2022 - 31.01.2023

Timing

01.01.2023 - 31.05.2023

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

Business

Teaching languages
  • English
Degree programmes
  • Bachelor’s Degree in International Business
Teachers
  • John Wideman
Groups
  • LBI21S
    LBI21S

Objective

The student will develop an understanding of the selling and sales management process from theoretical viewpoints. The student recognises the underlying principles of consumer purchase decision making and can create and evaluate the customer experience journey. He/she understands the concepts, theories and development of quality in services businesses as well as measuring the dimensions of service quality. The service quality gap model is used in order to diagnose quality problems for a service organization and a service quality program for a company is created. In addition, the student is aware of the requirements of sustainable development in the service business.

Content

• Introduction to services and services marketing.
• Understanding the customer experience journey, also in the digital era.
• Concepts, theories and illustrations of quality in service business.
• Quality gap model in diagnosing quality problems and measuring the impact.
• Sales environment, management and control.
• Negotiation skills, strategies and process.
• Customer experience in sustainable environment.

Evaluation scale

0 - 5

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija hyödyntää, vertailee ja soveltaa keskeisiä asiakaskokemukseen ja palveluliiketoimintaan kuuluvia käsitteitä ja näkökulmia. Käsitteiden käyttö on monipuolista, asiantuntevaa ja perusteltua.
Opiskelija kykenee tehokkaasti yhdistelemään ja soveltamaan aikaisempaa markkinointiosaamista.
Opiskelija osoittaa tehtävässään kriittistä arviointia ja huomioi asiakaskeskeisen markkinoinnin tulevaisuuden haasteet. Tehtävän tavoitteet saavutetaan oma-aloitteisesti ja itseohjautuvasti.

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija kuvaa ja selittää keskeisten asiakaskokemukseen ja palveluliiketoimintaan kuuluvien käsitteiden ja elementtien pääsisällöt. Käsitteiden käyttö ja hyödyntäminen on johdonmukaista ja loogista.
Opiskelija osaa hyödyntää parhaiten soveltuvia asiakaskeskeisen markkinoinnin prosesseja ja näkökulmia. Opiskelija toimii itsenäisesti ja osaa perustella johdonmukaisesti ratkaisunsa.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija nimeää, ymmärtää ja osittain hyödyntää keskeisiä asiakaskokemukseen ja palveluliiketoimintaan liittyviä sisältöjä ja peruskäsitteitä. Kokonaisuus on vielä kuvaavaa ja selkeän kokonaisuuden muodostamisessa on puutteita.
Opiskelija osaa valita tarkoituksenmukaisia markkinointiin liittyviä näkökulmia. Aiemmin opittujen tietojen ja taitojen hyödyntäminen toteutuu osittain.
Opiskelija vaatii vielä ohjausta.

en
Enrollment

01.12.2021 - 31.01.2022

Timing

01.01.2022 - 31.05.2022

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

Business

Teaching languages
  • English
Degree programmes
  • Bachelor’s Degree in International Business
Teachers
  • John Wideman
Groups
  • LBI20S
    LBI20S

Objective

The student will develop an understanding of the selling and sales management process from theoretical viewpoints. The student recognises the underlying principles of consumer purchase decision making and can create and evaluate the customer experience journey. He/she understands the concepts, theories and development of quality in services businesses as well as measuring the dimensions of service quality. The service quality gap model is used in order to diagnose quality problems for a service organization and a service quality program for a company is created. In addition, the student is aware of the requirements of sustainable development in the service business.

Content

• Introduction to services and services marketing.
• Understanding the customer experience journey, also in the digital era.
• Concepts, theories and illustrations of quality in service business.
• Quality gap model in diagnosing quality problems and measuring the impact.
• Sales environment, management and control.
• Negotiation skills, strategies and process.
• Customer experience in sustainable environment.

Evaluation scale

0 - 5

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija hyödyntää, vertailee ja soveltaa keskeisiä asiakaskokemukseen ja palveluliiketoimintaan kuuluvia käsitteitä ja näkökulmia. Käsitteiden käyttö on monipuolista, asiantuntevaa ja perusteltua.
Opiskelija kykenee tehokkaasti yhdistelemään ja soveltamaan aikaisempaa markkinointiosaamista.
Opiskelija osoittaa tehtävässään kriittistä arviointia ja huomioi asiakaskeskeisen markkinoinnin tulevaisuuden haasteet. Tehtävän tavoitteet saavutetaan oma-aloitteisesti ja itseohjautuvasti.

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija kuvaa ja selittää keskeisten asiakaskokemukseen ja palveluliiketoimintaan kuuluvien käsitteiden ja elementtien pääsisällöt. Käsitteiden käyttö ja hyödyntäminen on johdonmukaista ja loogista.
Opiskelija osaa hyödyntää parhaiten soveltuvia asiakaskeskeisen markkinoinnin prosesseja ja näkökulmia. Opiskelija toimii itsenäisesti ja osaa perustella johdonmukaisesti ratkaisunsa.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija nimeää, ymmärtää ja osittain hyödyntää keskeisiä asiakaskokemukseen ja palveluliiketoimintaan liittyviä sisältöjä ja peruskäsitteitä. Kokonaisuus on vielä kuvaavaa ja selkeän kokonaisuuden muodostamisessa on puutteita.
Opiskelija osaa valita tarkoituksenmukaisia markkinointiin liittyviä näkökulmia. Aiemmin opittujen tietojen ja taitojen hyödyntäminen toteutuu osittain.
Opiskelija vaatii vielä ohjausta.