Siirry suoraan sisältöön

2D peligrafiikan perusteetLaajuus (3 op)

Tunnus: TT00CB37

Laajuus

3 op

Opetuskieli

  • suomi

Osaamistavoitteet

Johdatus 2D peligrafiikan perusteisiin ja työkaluihin.

Sisältö

Peligraafikon työkalut ja toimenkuva.
Peligrafiikan tuotanto ja graafikon osa pelituotannossa.
Photoshopin perusteet.
Illustratorin perusteet.
2D peligrafiikka pelimoottorissa
Sommittelun, värin, valon, muodon ja tekstuurin perusteet.
Peligrafiikan historia ja viittauksia yleiseen taidehistoriaan.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Hyväksytty = Kaikki tehtävät palautettu ja ne on tehty asiallisesti
Hylätty = Tehtäviä ei ole palautettu tai niitä ei ole tehty asiallisesti

fi
Ilmoittautumisaika

01.12.2023 - 31.01.2024

Ajoitus

01.01.2024 - 17.03.2024

Opintopistemäärä

3 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Teknologia

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Tietojenkäsittelyn koulutus
Opettaja
  • Kiia Aihkisalo
Ryhmät
  • TTK23SPO
    TTK23SPO
  • TTK23SPT
    TTK23SPT
  • TTK23SPG
    TTK23SPG
  • TTK23SP
    TTK23SP

Tavoitteet

Johdatus 2D peligrafiikan perusteisiin ja työkaluihin.

Sisältö

Peligraafikon työkalut ja toimenkuva.
Peligrafiikan tuotanto ja graafikon osa pelituotannossa.
Photoshopin perusteet.
Illustratorin perusteet.
2D peligrafiikka pelimoottorissa
Sommittelun, värin, valon, muodon ja tekstuurin perusteet.
Peligrafiikan historia ja viittauksia yleiseen taidehistoriaan.

Arviointiasteikko

0 - 5

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Hyväksytty = Kaikki tehtävät palautettu ja ne on tehty asiallisesti
Hylätty = Tehtäviä ei ole palautettu tai niitä ei ole tehty asiallisesti

fi
Ilmoittautumisaika

02.12.2022 - 31.01.2023

Ajoitus

01.01.2023 - 31.07.2023

Opintopistemäärä

3 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Teknologia

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Tietojenkäsittelyn koulutus
Opettaja
  • Kiia Aihkisalo
Ryhmät
  • TTK22SPGRaahe
    TTK22SPGRaahe
  • TTK22SPTRaahe
    TTK22SPTRaahe
  • TTK22SPORaahe
    TTK22SPORaahe
  • TTK22SPRaahe
    TTK22SPRaahe

Tavoitteet

Johdatus 2D peligrafiikan perusteisiin ja työkaluihin.

Sisältö

Peligraafikon työkalut ja toimenkuva.
Peligrafiikan tuotanto ja graafikon osa pelituotannossa.
Photoshopin perusteet.
Illustratorin perusteet.
2D peligrafiikka pelimoottorissa
Sommittelun, värin, valon, muodon ja tekstuurin perusteet.
Peligrafiikan historia ja viittauksia yleiseen taidehistoriaan.

Arviointiasteikko

0 - 5

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Hyväksytty = Kaikki tehtävät palautettu ja ne on tehty asiallisesti
Hylätty = Tehtäviä ei ole palautettu tai niitä ei ole tehty asiallisesti

fi
Ilmoittautumisaika

02.12.2022 - 31.01.2023

Ajoitus

01.01.2023 - 19.03.2023

Opintopistemäärä

3 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Teknologia

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Tietojenkäsittelyn koulutus
Opettaja
  • Kiia Aihkisalo
Ryhmät
  • TTK22SPT
    TTK22SPT
  • TTK22SPO
    TTK22SPO
  • TTK22SPG
    TTK22SPG

Tavoitteet

Johdatus 2D peligrafiikan perusteisiin ja työkaluihin.

Sisältö

Peligraafikon työkalut ja toimenkuva.
Peligrafiikan tuotanto ja graafikon osa pelituotannossa.
Photoshopin perusteet.
Illustratorin perusteet.
2D peligrafiikka pelimoottorissa
Sommittelun, värin, valon, muodon ja tekstuurin perusteet.
Peligrafiikan historia ja viittauksia yleiseen taidehistoriaan.

Arviointiasteikko

0 - 5

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Hyväksytty = Kaikki tehtävät palautettu ja ne on tehty asiallisesti
Hylätty = Tehtäviä ei ole palautettu tai niitä ei ole tehty asiallisesti

fi
Ilmoittautumisaika

02.12.2021 - 31.01.2022

Ajoitus

01.01.2022 - 31.07.2022

Opintopistemäärä

3 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Teknologia

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Tietojenkäsittelyn koulutus
Opettaja
  • Kiia Aihkisalo
Ryhmät
  • TTK21SPTRaa
    TTK21SPTRaa
  • TTK21SPRaahe
    TTK21SPRaahe
  • TTK21SPORaa
    TTK21SPORaa
  • TTK21SPGRaa
    TTK21SPGRaa

Tavoitteet

Johdatus 2D peligrafiikan perusteisiin ja työkaluihin.

Sisältö

Peligraafikon työkalut ja toimenkuva.
Peligrafiikan tuotanto ja graafikon osa pelituotannossa.
Photoshopin perusteet.
Illustratorin perusteet.
2D peligrafiikka pelimoottorissa
Sommittelun, värin, valon, muodon ja tekstuurin perusteet.
Peligrafiikan historia ja viittauksia yleiseen taidehistoriaan.

Arviointiasteikko

0 - 5

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Hyväksytty = Kaikki tehtävät palautettu ja ne on tehty asiallisesti
Hylätty = Tehtäviä ei ole palautettu tai niitä ei ole tehty asiallisesti

fi
Ilmoittautumisaika

01.12.2021 - 31.01.2022

Ajoitus

01.01.2022 - 31.07.2022

Opintopistemäärä

3 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Teknologia

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Tietojenkäsittelyn koulutus
Opettaja
  • Kiia Aihkisalo
Ryhmät
  • TTK21SPG
    TTK21SPG
  • TTK21SP
    TTK21SP
  • TTK21SPT
    TTK21SPT
  • TTK21SPO
    TTK21SPO

Tavoitteet

Johdatus 2D peligrafiikan perusteisiin ja työkaluihin.

Sisältö

Peligraafikon työkalut ja toimenkuva.
Peligrafiikan tuotanto ja graafikon osa pelituotannossa.
Photoshopin perusteet.
Illustratorin perusteet.
2D peligrafiikka pelimoottorissa
Sommittelun, värin, valon, muodon ja tekstuurin perusteet.
Peligrafiikan historia ja viittauksia yleiseen taidehistoriaan.

Arviointiasteikko

0 - 5

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Hyväksytty = Kaikki tehtävät palautettu ja ne on tehty asiallisesti
Hylätty = Tehtäviä ei ole palautettu tai niitä ei ole tehty asiallisesti