Siirry suoraan sisältöön

OstokäyttäytyminenLaajuus (3 op)

Tunnus: KLVY035

Laajuus

3 op

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa kertoa ostopäätösprosessin etenemisen vaiheet ja tuntee sekä kuluttajan että organisaation ostopäätöksen tekemiseen vaikuttavat tekijät ja osaa analysoida ostopäätöksen syntymiseen vaikuttavia tekijöitä.

Sisältö

Ostokäyttäytyminen
- Kuluttajan ostokäyttäytymisen peruskäsitteet
- Kuluttajan ostopäätösprosessi
- Ostokäyttäytymiseen vaikuttavat psykologiset tekijät
- Erilaiset viiteryhmät ja niiden vaikutus ostokäyttäytymiseen
- Kulttuurit ja yrityksen haasteet globaalissa toimintaympäristössä
- Ostokäyttäytymisen muutos ja trendit
- Organisaation ostoprosessi ja organisaatiot ostajina
HUOM! Tämä kurssi on mahdollista täydentää 5 op:n laajuiseksi erillisellä kehittämistehtävällä, ota yhteyttä opettajaan.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija hyödyntää, vertailee ja soveltaa keskeisiä ostokäyttäytymiseen kuuluvia käsitteitä ja näkökulmia. Käsitteiden käyttö on monipuolista, asiantuntevaa ja perusteltua.
Opiskelija osoittaa kykyä kriittiseen arviointiin ja hyödyntää monipuolisesti kuluttajakäyttäytymisen teoriaa tehtävien ratkaisemisessa. Oppimistavoitteet saavutetaan oma-aloitteisesti ja itseohjautuvasti.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija kuvaa ja selittää keskeisten ostokäyttäytymiseen kuuluvien käsitteiden ja elementtien pääsisällöt. Opiskelija osaa hyödyntää monipuolisesti kuluttajakäyttäytymisen teoriaa annettujen tehtävien ratkaisuissa.
Opiskelija toimii itsenäisesti ja osaa perustella johdonmukaisesti ratkaisunsa.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija nimeää, ymmärtää ja osittain hyödyntää keskeisiä kuluttajakäyttäytymiseen liittyviä sisältöjä ja peruskäsitteitä. Kokonaisuus on vielä kuvaavaa ja selkeän kokonaisuuden muodostamisessa on puutteita.

Lisätiedot

17.5.2016 Mervi