Siirry suoraan sisältöön

Naiset ja johtaminenLaajuus (3 op)

Tunnus: KLVY090

Laajuus

3 op

Osaamistavoitteet

Opiskelija perehtyy siihen, millaista on olla naisjohtajana Suomessa ja miltä johtamisen tyyli ja tavat näyttävät. Opiskelija osaa pohtia teosten avulla, miten arvot ja tulosjohtaminen sopivat yhteen, miten muutosta hallitaan ja ennakoidaan.

Sisältö

Erilaisten kertomusten kautta opiskelija saa kuvan siitä, millaisia naisjohtajia Suomessa on ja miten johtaminen tulevaisuudessa saattaa kehittyä ja mitkä asiat vaikuttavat johtamistyylin muodostumiseen.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Hyväksytty:

Pääteema 1: Opiskelija ymmärtää työpaikan toimintaympäristön kulttuuriset ominaispiirteet.
Opiskelija ymmärtää työpaikan toimintakulttuuriin vaikuttavia taustatekijöitä.
Opiskelija hahmottaa erilaisten johtamiskulttuurien vaikutuksen työilmapiiriin.
Pääteema 2: Opiskelija tunnistaa johtamiskulttuuriin liittyviä historiallisia lainalaisuuksia.
Opiskelija osaa analysoida ja peilata omia kokemuksiaan työpaikan toimintakulttuurissa.
Opiskelija ymmärtää mitä on hiljainen tieto.
Täydentävä tietämys:
Opiskelija osaa soveltaa tietämystään erilaisista johtamistavoista omalla työpaikallaan.
Opiskelija osaa suhteessa osaamistavoitteisiin:
Tiedot:
käyttää johdonmukaisesti ammattialansa käsitteitä
nimetä, kuvailla ja perustella ammattialansa perustiedot.
Taidot:
valita tarkoituksenmukaisia toimintatapoja hankkimansa tiedon ja ohjeistuksen perusteella
osaa arvioida ja reflektoida omaa osaamistaan ja ammattialansa toimintatapoja
toimia itsenäisesti ja vastuullisesti erilaisissa tehtävissä kulloisessakin oppimis- ja toimintaympäristössä
soveltaa tarkoituksenmukaisesti ammattialansa toimintaan soveltuvia tekniikoita ja malleja.
Asenteet:
toimia asiakaslähtöisesti, tavoitteellisesti ja työelämää kehittävästi
toimia ryhmän jäsenenä ryhmän yhteisen tavoitteen saavuttamiseksi
perustella toimintansa ammattieettisten periaatteiden mukaisesti.

Lisätiedot

Opiskelija tutustuu kirjallisiin lähteisiin ja laatii pohdiskelevan esseen.