Siirry suoraan sisältöön

Game Design ILaajuus (3 op)

Tunnus: KTVP011

Laajuus

3 op

Osaamistavoitteet

- Opiskelija oppii soveltamaan pelimekaniikkoja projekteissa
- Opiskelija oppii analysoimaan pelien mekaniikkoja
- Opiskelija oppii käyttöliittymän suunnittelua
- Opiskelija oppii suunnittelemaan lisenssi ja/tai asiakastuotteita
- Opiskelija saa jatko-opetusta dokumentaatioiden kirjoittamiseen

Sisältö

Opiskelijat perehtyvät tarkemmin pelimekaniikkaan liittyviin ongelmiin ja haasteisiin. Oppisisältö rakennetaan oppilaiden omia peliprojekteja tukevaksi. Käytännön sisältö muodostuu näiden pelien kautta.

Esitietovaatimukset

- Pelisuunnittelun perusteet
- Pelituotannon perusteet

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

The students understand the game concept and can make an appropriate and functional game design document, participation 80%, Pass / Fail

fi
Ilmoittautumisaika

19.08.2024 - 22.09.2024

Ajoitus

01.08.2024 - 31.12.2024

Opintopistemäärä

3 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Teknologia

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Tietojenkäsittelyn koulutus
Opettaja
  • Joonas Muhonen
Ryhmät
  • VAPVAL2024
    VAPVAL2024

Tavoitteet

- Opiskelija oppii soveltamaan pelimekaniikkoja projekteissa
- Opiskelija oppii analysoimaan pelien mekaniikkoja
- Opiskelija oppii käyttöliittymän suunnittelua
- Opiskelija oppii suunnittelemaan lisenssi ja/tai asiakastuotteita
- Opiskelija saa jatko-opetusta dokumentaatioiden kirjoittamiseen

Sisältö

Opiskelijat perehtyvät tarkemmin pelimekaniikkaan liittyviin ongelmiin ja haasteisiin. Oppisisältö rakennetaan oppilaiden omia peliprojekteja tukevaksi. Käytännön sisältö muodostuu näiden pelien kautta.

Arviointiasteikko

0 - 5

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

The students understand the game concept and can make an appropriate and functional game design document, participation 80%, Pass / Fail

Esitietovaatimukset

- Pelisuunnittelun perusteet
- Pelituotannon perusteet

fi
Ilmoittautumisaika

17.04.2023 - 30.04.2023

Ajoitus

02.09.2023 - 29.10.2023

Opintopistemäärä

3 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Business

Opetuskielet
  • Englanti
Opettaja
  • Joonas Muhonen
Ryhmät
  • VAPVAL2023
    VAPVAL2023

Tavoitteet

- Opiskelija oppii soveltamaan pelimekaniikkoja projekteissa
- Opiskelija oppii analysoimaan pelien mekaniikkoja
- Opiskelija oppii käyttöliittymän suunnittelua
- Opiskelija oppii suunnittelemaan lisenssi ja/tai asiakastuotteita
- Opiskelija saa jatko-opetusta dokumentaatioiden kirjoittamiseen

Sisältö

Opiskelijat perehtyvät tarkemmin pelimekaniikkaan liittyviin ongelmiin ja haasteisiin. Oppisisältö rakennetaan oppilaiden omia peliprojekteja tukevaksi. Käytännön sisältö muodostuu näiden pelien kautta.

Arviointiasteikko

0 - 5

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

The students understand the game concept and can make an appropriate and functional game design document, participation 80%, Pass / Fail

Esitietovaatimukset

- Pelisuunnittelun perusteet
- Pelituotannon perusteet

fi
Ilmoittautumisaika

11.04.2022 - 24.04.2022

Ajoitus

05.09.2022 - 28.10.2022

Opintopistemäärä

3 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Business

Opetuskielet
  • Suomi
Opettaja
  • Joonas Muhonen
Ryhmät
  • VAPVAL2022
    VAPVAL2022

Tavoitteet

- Opiskelija oppii soveltamaan pelimekaniikkoja projekteissa
- Opiskelija oppii analysoimaan pelien mekaniikkoja
- Opiskelija oppii käyttöliittymän suunnittelua
- Opiskelija oppii suunnittelemaan lisenssi ja/tai asiakastuotteita
- Opiskelija saa jatko-opetusta dokumentaatioiden kirjoittamiseen

Sisältö

Opiskelijat perehtyvät tarkemmin pelimekaniikkaan liittyviin ongelmiin ja haasteisiin. Oppisisältö rakennetaan oppilaiden omia peliprojekteja tukevaksi. Käytännön sisältö muodostuu näiden pelien kautta.

Arviointiasteikko

0 - 5

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

The students understand the game concept and can make an appropriate and functional game design document, participation 80%, Pass / Fail

Esitietovaatimukset

- Pelisuunnittelun perusteet
- Pelituotannon perusteet

fi
Ilmoittautumisaika

12.04.2021 - 30.09.2021

Ajoitus

25.10.2021 - 20.03.2022

Opintopistemäärä

3 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Business

Opetuskielet
  • Suomi
Opettaja
  • Joonas Muhonen
Ryhmät
  • VAPVAL2022
    VAPVAL2022

Tavoitteet

- Opiskelija oppii soveltamaan pelimekaniikkoja projekteissa
- Opiskelija oppii analysoimaan pelien mekaniikkoja
- Opiskelija oppii käyttöliittymän suunnittelua
- Opiskelija oppii suunnittelemaan lisenssi ja/tai asiakastuotteita
- Opiskelija saa jatko-opetusta dokumentaatioiden kirjoittamiseen

Sisältö

Opiskelijat perehtyvät tarkemmin pelimekaniikkaan liittyviin ongelmiin ja haasteisiin. Oppisisältö rakennetaan oppilaiden omia peliprojekteja tukevaksi. Käytännön sisältö muodostuu näiden pelien kautta.

Arviointiasteikko

0 - 5

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

The students understand the game concept and can make an appropriate and functional game design document, participation 80%, Pass / Fail

Esitietovaatimukset

- Pelisuunnittelun perusteet
- Pelituotannon perusteet