Siirry suoraan sisältöön

Minä ja työyhteisöniLaajuus (3 op)

Tunnus: AM00BW50

Laajuus

3 op

Opetuskieli

  • suomi

Osaamistavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija ymmärtää itsensä johtamisen merkityksen, tunnistaa omaan ja työyhteisön jäsenten käyttäytymiseen vaikuttavia tekijöitä, tunnistaa omia ja työyhteisön jäsenten vahvuuksia ja kehittämiskohteita eri osa-alueilla, on oppinut keinoja kehittää itsetuntemusta, muutosvalmiutta ja ammatti-identiteettiä.

Sisältö

Itsetuntemuksen merkitys Itsetunnon osa-alueet ja niiden kehittäminen
Omien arvojen ja asenteiden reflektointi
Omien ja työyhteisön jäsenten tunnereaktioiden tunnistaminen ja tunneälyn kehittäminen Muutosjoustavuuden lisääminen
Oman ajankäytön hallinta ja työtiimin ajankäytön tehostaminen
Moninaisuuden ymmärtäminen työyhteisössä

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija ymmärtää ja osaa kuvata perustellen itsensä johtamisen merkitystä yksilötasolla ja vaikutusta yhteistyössä. Hän tietää ja osaa kertoa perustellen itsensä johtamisen osa-alueet moninaisessa työyhteisössä.
Opiskelija löytää ja osaa analysoida itsensä johtamisen kirjallisuutta sekä soveltaa sitä omaan tilanteeseensa. Itsensä kehittävä ote on konkreettinen ja tuloksellinen. Muilta oppiminen moninaisessa työyhteisössä näyttäytyy arvokkaana asiana. Itsensä johtamisen työkalujen käyttäminen on aktiivista ja tavoitteellista. Palautteen antaminen ja vastaanottaminen on luontevaa. Opiskelija tarkkailee ja kehittää omaa oppimisprosessiaan tehostaen sitä. Työnteon ote ryhmässä on ammatillista ja yhteisöä arvostavaa. Hän osaa keskustella ja reflektoida teemoja käyttäen käsitteitä asiantuntevasti . Hän osaa kuvata ja soveltaa itsensä johtamisen kenttää.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija ymmärtää ja osaa kuvata hyvin itsensä johtamisen merkitystä yksilötasolla ja sen vaikutusta yhteistyössä. Hän tietää ja osaa kertoa itsensä johtamisen osa-alueet moninaisessa työyhteisössä.
Opiskelija osaa soveltaa itsensä johtamisen kirjallisuutta. Itsensä kehittävää otetta on näkyvissä. Muilta oppiminen moninaisessa työyhteisössä näyttäytyy arvokkaana asiana. Itsensä johtamisen työkalujen käyttäminen on aktiivista. Palautteen antaminen ja vastaanottaminen on luontevaa. Opiskelija tarkkailee ja kehittää omaa oppimisprosessiaan. Työnteon ote ryhmässä on ammatillista. Hän osaa keskustella teemoista asiantuntevia käsitteitä käyttäen. Hän osaa kuvata itsensä johtamisen kenttää.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija ymmärtää ja osaa kuvata itsensä johtamisen merkitystä yksilötasolla ja sen vaikutusta työyhteisössä. Hän tietää itsensä johtamisen osa-alueet. Opiskelija osaa jonkin verran soveltaa itsensä johtamisen kirjallisuutta. Teorian hyödyntäminen näkökulman laajentamisessa on heikolla tasolla. Muilta oppiminen on kapea-alaista.