Siirry suoraan sisältöön

Johtamisen ajankohtaiset trenditLaajuus (5 op)

Tunnus: LT00CG90

Laajuus

5 op

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa hankkia, kriittisesti arvioida ja tarkoituksenmukaisesti soveltaa oman alansa kansallista ja kansainvälistä tietoperustaa ja käytänteitä,
Opiskelija osaa laatia reflektiivisen tutkielmaesseen. Hän tietää, mitkä toimijat tutkivat ja ennakoivat työelämän kehitystä. Hän osaa käyttää johtamisen ja työyhteisön kehittämiseen liittyviä tutkimuksia ja raportteja tutkielmaesseen laadinnassa.

Sisältö

Opiskelija valitsee itsenäisesti 3 - 4 johtamisen ajankohtaista trendiä.

Oppimateriaalit

Oppimateriaalit on ilmoitettu verkko-opintoalustalla. Materiaalit ovat KAMK kirjaston e-kirjoja ja muuta verkossa olevaa materiaalia.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

· Erinomaisessa ja kiitettävässä oppimistehtävässä opiskelija on kirjoittanut annetun tehtävänannon pohjalta informatiivisen, monipuolisen ja kattavan esseen.

· Oppimistehtävässä on sovellettu kaikkia lähteitä tarkoituksenmukaisesti ja näkyvästi annettujen kysymysten erittelyssä.

· Eri lähteiden näkökulmia on arvioitu, vertailtu ja yhdistelty toisiinsa siten, että aiheen kannalta keskeiset teoriat ja käsitteet tulevat sujuvasti esille.

· Tekstissä esiintyy perusteltuja omia pohdintoja, sovelluksia ja kriittisiä huomioita.

· Teksti on kauttaaltaan selkeästi jäsenneltyä ja etenee johdonmukaisesti niin, että kaikki tehtävänannon osa-alueet on käsitelty tasapainoisesti.

· Esseen kieli on huoliteltua ja hyvää asiatyyliä.

· Lähdeviittaukset on merkitty asianmukaisesti ja oppimistehtävän ulkoasu on huoliteltu.

· Arvolauseessa 5 tulee lisäksi esille opiskelijan omaperäinen ja luova tapa jäsentää tehtävänannon asiaa.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

· Hyvässä oppimistehtävässä opiskelija on kirjoittanut annetun tehtävänannon pohjalta esseen, jossa aihealueen keskeiset teoriat ja käsitteet tulevat hyvin esille.

· Oppimistehtävässä on hyödynnetty kaikkia lähteitä, mutta niiden sisällön arviointi, yhdistely ja vertailu jäävät satunnaiseksi.

· Teksti voi olla luonteeltaan hieman mekaanista, persoonatonta ja referoivaa, joskin hyvin informatiivista. Kriittinen pohdinta voi myös olla vähäistä.

· Lähdemerkinnöissä voi olla pientä epätarkkuutta.

· Esseen kielessä voi olla esimerkiksi pieniä kielenhuollollisia virheitä ja puhekielisyyksiä.

· Kokonaisuudessaan esseessä on kuitenkin johdonmukaisesti ja yhtenäisesti käsitelty kaikkia tehtävänannon osa-alueita.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Tyydyttävässä ja välttävässä oppimistehtävässä opiskelija on kirjoittanut tehtävänannon pohjalta hajanaisen ja pintapuolisen esseen. Kaikkia tehtävänannon kysymyksiä ja osa-alueita ei ole tarkasteltu.

· Lähdemateriaalin hyödyntäminen voi myös olla epätasaista nojautuen vahvasti esim. yhteen lähteeseen muiden jäädessä taustalle.

· Tiedon yhdistely, vertailu ja kriittinen arviointi puuttuvat lähes kokonaan.

· Tekstin jäsennys ei ole selkeä, jolloin siitä voi olla hankala hahmottaa johdonmukaista kokonaiskertomusta.

· Aiheen kannalta olennaisia teorioita ja käsitteitä on kuitenkin onnistuttu tuomaan ymmärrettävästi esille ja niitä on pyritty soveltamaan tehtävänannon mukaisesti.

· Lähdeviittauksissa on joitain puutteellisuuksia.

· Esseen kielessä voi olla jonkin verran esimerkiksi kielenhuollollisia virheitä ja puhekielisyyksiä. Kielessä pyritään kuitenkin asiatyyliin.

· Arvosanalla 1 arvioitu oppimistehtävä sisältää jotain hyväksyttyyn tehtävään riittävää.