Master’s Degree in Tourism Leadership and Development
MATKAILUALAN KEHITTÄMISEN JA JOHTAMISEN KOULUTUS (AYM24S)
MATKAILUALAN KEHITTÄMISEN JA JOHTAMISEN KOULUTUS (AYM23S)
MATKAILUALAN KEHITTÄMISEN JA JOHTAMISEN KOULUTUS (AYM22S)
MATKAILUALAN KEHITTÄMISEN JA JOHTAMISEN KOULUTUS (AYM21S)
MATKAILUALAN KEHITTÄMISEN JA JOHTAMISEN KOULUTUS 2020 YAMK
Enrollment
01.08.2023 - 31.12.2023
Timing
01.01.2024 - 15.05.2024
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
5 op
RDI portion
2 op
Mode of delivery
Distance learning
Unit
KAMK Master School
Teaching languages
- Finnish
Degree programmes
- Master’s Degree in Sports Leadership and Development
- MASTER´S DEGREE IN BUSINESS MANAGEMENT
- Master’s Degree in Tourism Leadership and Development
Teachers
- Master Opex Virtuaali Master Opex Virtuaali
- Perttu Huusko
Groups
-
SKY23SSKY23S
-
SJY23SSJY23S
-
LYL23SLYL23S
-
SYT23SSYT23S
-
TLY23STLY23S
-
AYM23SAYM23S
-
ALY23SALY23S
Objective
Opiskelija osaa
- arvioida terveys- ja hyvinvointiteknologian tarjoamia mahdollisuuksia hyvinvoinnin ja terveyden edistämisessä.
- arvioida hyvinvointiteknologian mahdollisuuksia ennaltaehkäisevässä terveydenhuollossa
- arvioida käyttäjälähtöisesti teknologisia ratkaisuja ja teknologisia sovelluksia erilaisissa hyvinvointipalveluiden
konteksteissa.
- arvioida ja kehittää palveluita ja toimintoja monialaisessa ryhmässä asiakaslähtöisyyden näkökulmasta ja
asiakkaiden hyvinvointiin vaikuttaen.
- arvioida terveys- ja hyvinvointiteknologian eettisiä kysymyksiä
- soveltaa hyvinvointipalveluissa käytettäviä teknologisia ratkaisuja ja innovaatioita ennalta ehkäisevän terveydenhuollon kontekstissa
Content
- Terveys- ja hyvinvointiteknologian näkökulma ja sovellukset terveyden ja hyvinvoinnin edistämisessä
Terveys- ja hyvinvointiteknologian sovellusalueet terveyden ja hyvinvoinnin edistämisessä
- Käyttäjälähtöinen suunnittelu
- Liikunta- ja hyvinvointidata
- Eettiset kysymykset
Materials
Ajankohtainen kansainvälinen ja kansallinen kirjallisuus (artikkelit).
Evaluation scale
0 - 5
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija osaa soveltaa opintojaksolla käytössä olevien hyvinvointiteknologioita käyttäjälähtöisesti ennaltaehkäisevän terveydenhuollon kontekstissa.
Qualifications
Opintojaksolle ei ole esitietovaatimuksia
Enrollment
01.08.2023 - 31.12.2023
Timing
01.01.2024 - 15.05.2024
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
5 op
RDI portion
3 op
Mode of delivery
Distance learning
Unit
KAMK Master School
Teaching languages
- Finnish
Degree programmes
- Master’s Degree in Sports Leadership and Development
- MASTER´S DEGREE IN BUSINESS MANAGEMENT
- Master’s Degree in Tourism Leadership and Development
- Master's Degree in Knowledge Management in Social and Health Care Development
- Degree Programme in Management of Health and Social
- Business Information Technology and Business Expertise Degree (Masters)
Teachers
- Arja Oikarinen
- Saija Huhtala
- Rauni Leinonen
- Kirsi Moisanen
Groups
-
SKY23SSKY23S
-
SJY23SSJY23S
-
LYL23SLYL23S
-
SYT23SSYT23S
-
LYL23SVLYL23SV
-
TLY23STLY23S
-
AYM23SAYM23S
-
ALY23SALY23S
Objective
Opiskelija
• vahvistaa metodologisia lähestymistapoja koskevaa osaamistaan tki-toiminnassa
• osaa johtaa ja uudistaa tki-toimintaa organisaation strategian mukaisesti
• hallitsee tki-toimintaa tukevia tieteellisen tiedon hankintamenetelmiä ja kehittämismenetelmiä, sekä niiden soveltamisen ja tulosten arvioinnin
• osaa kehittää ja johtaa (projekteja) alueellisesti ja yhteiskunnallisesti vaikuttavaa tki-toimintaa eettisiin arvot huomioiden
• osaa toimia yhteistyöverkostojen rajapinnoilla, joissa korostuu asiakaslähtöisyys ja asiakkaan osallisuus/toimijuus
• hallitsee tutkivan, kriittisen ja reflektoivan kehittämisotteen muutosprosessien hallinnassa
• osaa arvioida kriittisesti tk-toiminnan hyödynnettävyyttä
Content
Tutkimus- ja kehittämistoiminnan käsitteet ja muutostekijät
Asiakaslähtöisyys ja asiakkaan osallisuus/toimijuus tki-toiminnassa
Kehittämistoimintaa tukevat metodologiset lähestymistavat
Tutkimus- ja kehittämistoimintaa tukevat aineiston hankintamenetelmät
Tutkimus- ja kehittämistoimintaa tukevat kehittämismenetelmät ja -interventiot
Tki-toiminnan arviointi
Tki-toimintaa tukeva arviointi
Evaluation scale
0 - 5
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa johtaa tk-prosessia tavoitteellisesti, innovatiivisesti ja suunnitelmallisesti arvioiden. Hän hallitsee tk-prosessin kokonaisuuden ja kehittää sitä systemaattisesti ja hallitusti perustellen ratkaisut kriittisesti ja monipuolisesti. Opiskelija hallitsee tk-prosessia tukevat metodologiat ja osaa arvioida niiden soveltuvuutta kriittisesti ja monipuolisesti. Hän osaa perustaa tk-prosessia tukevan projektiorganisaation osallistaen sen toimijat tk-toimintaan. Opiskelija osaa analysoida ja perustella alan kehittämistarpeita tulevaisuusorientoituneesti yhteistyössä työyhteisön toimijoiden ja alan asiantuntijoiden kanssa sekä integroi ne toimintakontekstiin, yhteiskunnalliseen kontekstiin ja koulutusalan aikaisempaan tietoon. Opiskelija osaa uudistaa työelämän käytäntöjä näyttöön perustuen ja luo uusia käsitteellisiä ajattelutapoja käytäntöön ja käytännöstä.
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija osaa johtaa tk-prosessia tavoitteellisesti arvioiden. Hän tunnistaa tk-prosessin kokonaisuuden ja osaa perustella ratkaisut. Opiskelija osaa arvioida tk-prosessia tukevan metodologian soveltuvuutta aiheen mukaisesti perustellen. Hän osaa perustaa tk-prosessia tukevan projektiorganisaation osallistaen sen toimijat tk-toimintaan.
-osaa perustella alan kehittämistarpeita tulevaisuusorientoituneesti yhteistyössä työyhteisön toimijoiden ja alan asiantuntijoiden kanssa sekä integroi ne toimintakontekstiin, yhteiskunnalliseen kontekstiin ja koulutusalan aikaisempaan tietoon
-osaa toimia verkostojen rajapinnoilla
-uudistaa työelämän käytäntöjä näyttöön perustuen ja kykenee osoittamaan hyödyn (muutoksen)
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija osaa johtaa tk-prosessia tavoitteellisesti ja tunnistaa tk-prosessin kokonaisuuden. Hän osaa valita tk-prosessia tukevan metodologian aiheen mukaisesti heikosti perustellen. Opiskelija osaa perustaa tk-prosessia tukevan projektiorganisaation.
-osaa perustella alan kehittämistarpeita tulevaisuusorientoituneesti yhteistyössä työyhteisön toimijoiden ja alan asiantuntijoiden kanssa
-osaa hyödyntää olemassa olevia verkostoja
- osaa tuottaa työelämän käytäntöjä hyödyttävää tietoa
Enrollment
01.01.2024 - 31.07.2024
Timing
01.08.2024 - 15.12.2024
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
5 op
RDI portion
5 op
Mode of delivery
Distance learning
Unit
KAMK Master School
Teaching languages
- Finnish
Degree programmes
- Master’s Degree in Sports Leadership and Development
- MASTER´S DEGREE IN BUSINESS MANAGEMENT
- Master’s Degree in Tourism Leadership and Development
Teachers
- Arto Heikkinen
Groups
-
SJY23SSJY23S
-
LYL23SLYL23S
-
LYL23SVLYL23SV
-
SYT23SSYT23S
-
TLY23STLY23S
-
AYM23SAYM23S
-
ALY23SALY23S
Objective
Opintojakson pääteemana on matkailupalveluiden laadukas ja vastuullinen asiakaslähtöinen kehittäminen. Opintojakson aikana perehdytään matkailualan ajankohtaisiin ilmiöihin ja sovelletaan tietoa asiakaslähtöisen tuotteistamisen viitekehykseen matkailupalvelun erityispiirteet huomioiden. Lisäksi opintojaksolla opitaan arvioimaan ja kehittämään omaa asiantuntijuutta.
Content
Matkailupalvelujen kehittäminen, tuotteistaminen ja palvelun kehittämisen prosessit.
Asiakaslähtöisen kehittämisen eri osa-alueet osana palvelun kehittämisen prosessia.
Palveluosaamisen arvioiminen ja kehittäminen.
Materials
Annetaan opintojakson alussa.
Evaluation scale
0 - 5
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa kriittisesti analysoida ja arvioida matkailupalvelujen kehittämisprosesseja asiakaslähtöisyyden ja prosessin toimivuuden näkökulmasta. Hän osaa kehittää organisaation strategiaan pohjautuvia asiakaslähtöisiä ja vastuullisia matkailupalveluja analyysin perusteella. Hän osaa arvioida ja kehittää omaa asiantuntijuuttaan.
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija osaa analysoida ja arvioida asiakaslähtöisiä matkailupalveluita. Hän osaa löytää malleja palveluiden kehittämiseksi ja esittää niistä pohjalta suunnitelmia matkailupalveluja tuottaville yrityksille tai organisaatioille. Hän ymmärtää ja osaa arvioida omat asiantuntijuuden kehittämistarpeensa.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija tunnistaa matkailupalvelujen asiakaslähtöisiä kehittämistarpeita. Hän osaa esittää niihin ratkaisuja. Hän tunnistaa omat asiantuntijuuden kehittämistarpeensa.
Enrollment
02.09.2024 - 31.12.2024
Timing
17.03.2025 - 31.05.2025
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
KAMK Master School
Teaching languages
- Finnish
Degree programmes
- Master’s Degree in Tourism Leadership and Development
Teachers
- Katri Takala
- Master Opex Virtuaali Master Opex Virtuaali
- Perttu Huusko
Groups
-
AYM24SAYM24S
-
TLY24STLY24S
-
SJY24SSJY24S
-
ALY24SALY24S
-
SYT24SSYT24S
Objective
Student
- understands the possibilities of collecting, applying and utilizing exercise and well-being data
- can evaluate user-oriented and health-promoting technological solutions in different contexts of sports and wellness services
- knows how to define different service needs
- knows how to evaluate and develop services and functions in a multidisciplinary group from the point of view of customer orientation and customer well-being
Content
Sports and well-being data and its utilization (collection and analysis)
Different solutions of sports and wellness technology to support well-being
Service needs related to sports and well-being
Data-based sports and wellness services
Ethical questions
Evaluation scale
0 - 5
Further information
Reported in Reppu