Siirry suoraan sisältöön

Pelien ja simulaatioiden fysiikkaaLaajuus (5 op)

Tunnus: TTPF009

Laajuus

5 op

Opetuskieli

  • suomi

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa peleissä hyödynnettävän fysiikan perusteet ja osaa soveltaa niitä pelimoottoreissa

Sisältö

Kinematiikka
Hiukkasen dynamiikka
Pyörimisliike
Törmäykset
Numeeristen menetelmien soveltaminen fysiikassa

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa analysoida aihealueen ongelmia ja tuottaa niiden ratkaisuja numeerisilla menetelmillä.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osaa tehdä päätelmiä aihealueen ongelmista ja tuotaa niihin perustuvia ratkaisuja johdonmukaisilla menetelmillä.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija osaa aihealueeseen liittyvien ongelmien ratkaisumenetelmiä ja tuntee numeeristen menetelmien perusteet.

fi
Ilmoittautumisaika

02.07.2024 - 31.07.2024

Ajoitus

01.08.2024 - 31.12.2024

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Teknologia

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Tieto- ja viestintätekniikan koulutus
Opettaja
  • Simo Määttä
  • Mikko Romppainen
Ryhmät
  • TTV22SP
    TTV22SP

Tavoitteet

Opiskelija osaa peleissä hyödynnettävän fysiikan perusteet ja osaa soveltaa niitä pelimoottoreissa

Sisältö

Kinematiikka
Hiukkasen dynamiikka
Pyörimisliike
Törmäykset
Numeeristen menetelmien soveltaminen fysiikassa

Arviointiasteikko

0 - 5

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa analysoida aihealueen ongelmia ja tuottaa niiden ratkaisuja numeerisilla menetelmillä.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osaa tehdä päätelmiä aihealueen ongelmista ja tuotaa niihin perustuvia ratkaisuja johdonmukaisilla menetelmillä.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija osaa aihealueeseen liittyvien ongelmien ratkaisumenetelmiä ja tuntee numeeristen menetelmien perusteet.

fi
Ilmoittautumisaika

01.08.2023 - 30.09.2023

Ajoitus

01.08.2023 - 31.12.2023

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Teknologia

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Tieto- ja viestintätekniikan koulutus
Opettaja
  • Simo Määttä
  • Mikko Romppainen
Ryhmät
  • TTV21SP
    TTV21SP

Tavoitteet

Opiskelija osaa peleissä hyödynnettävän fysiikan perusteet ja osaa soveltaa niitä pelimoottoreissa

Sisältö

Kinematiikka
Hiukkasen dynamiikka
Pyörimisliike
Törmäykset
Numeeristen menetelmien soveltaminen fysiikassa

Arviointiasteikko

0 - 5

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa analysoida aihealueen ongelmia ja tuottaa niiden ratkaisuja numeerisilla menetelmillä.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osaa tehdä päätelmiä aihealueen ongelmista ja tuotaa niihin perustuvia ratkaisuja johdonmukaisilla menetelmillä.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija osaa aihealueeseen liittyvien ongelmien ratkaisumenetelmiä ja tuntee numeeristen menetelmien perusteet.

fi
Ilmoittautumisaika

01.08.2022 - 30.09.2022

Ajoitus

02.08.2022 - 31.12.2022

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Teknologia

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Tieto- ja viestintätekniikan koulutus
Opettaja
  • Simo Määttä
  • Mikko Romppainen
Ryhmät
  • TTV20SP
    TTV20SP

Tavoitteet

Opiskelija osaa peleissä hyödynnettävän fysiikan perusteet ja osaa soveltaa niitä pelimoottoreissa

Sisältö

Kinematiikka
Hiukkasen dynamiikka
Pyörimisliike
Törmäykset
Numeeristen menetelmien soveltaminen fysiikassa

Arviointiasteikko

0 - 5

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa analysoida aihealueen ongelmia ja tuottaa niiden ratkaisuja numeerisilla menetelmillä.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osaa tehdä päätelmiä aihealueen ongelmista ja tuotaa niihin perustuvia ratkaisuja johdonmukaisilla menetelmillä.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija osaa aihealueeseen liittyvien ongelmien ratkaisumenetelmiä ja tuntee numeeristen menetelmien perusteet.