Siirry suoraan sisältöön

Arvoketjut, asiakastarpeet ja asiakaslähtöinen suunnitteluLaajuus (5 op)

Tunnus: TT00BR31

Laajuus

5 op

Opetuskieli

  • suomi

Osaamistavoitteet

Kurssin tavoitteena on ymmärtää, mitä ovat arvoketjut, miten asiakasarvo muodostuu ja miten toimia asiakaslähtöisesti. Kurssilla aluksi muodostetaan käsitys mitä on liiketoiminta ja erityisesti datalähtöinen liiketoiminta. Tämän jälkeen käydään tarkemmin läpi liiketoimintaan liittyviä työkaluja ja käytäntöjä ja mietitään, miten näitä käytetään asiakaslähtöisesti. Kurssiin kuuluu laaja harjoitustyö. Kurssin käytyäsi osaat muodostaa asiakaslähtöisen liiketoimintasuunnitelman.

Esitietovaatimukset

Käyttäjälähtöinen suunnittelu

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Kurssin arviointi perustuu liiketoimintasuunnitelman esittelyyn ja lopputoimitukseen. Arvosanaan 5 vaaditaan kaikkien liiketoimintasuunnitelman osakokonaisuuksien toteuttaminen kiitettävästi.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Kurssin arviointi perustuu liiketoimintasuunnitelman esittelyyn ja lopputoimitukseen. Arvosanaan 1 vaaditaan että palauttamistasi kurssin harjoituksista käy ilmi, että osaat muodostaa asiakaslähtöisen liiketoimintasuunnitelman.

fi
Ilmoittautumisaika

01.12.2023 - 31.01.2024

Ajoitus

01.01.2024 - 21.05.2024

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Teknologia

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Tieto- ja viestintätekniikan koulutus
Opettaja
  • Pekka Huttunen
  • Ali Hosseini
Ryhmät
  • TTV21SAI
    TTV21SAI

Tavoitteet

Kurssin tavoitteena on ymmärtää, mitä ovat arvoketjut, miten asiakasarvo muodostuu ja miten toimia asiakaslähtöisesti. Kurssilla aluksi muodostetaan käsitys mitä on liiketoiminta ja erityisesti datalähtöinen liiketoiminta. Tämän jälkeen käydään tarkemmin läpi liiketoimintaan liittyviä työkaluja ja käytäntöjä ja mietitään, miten näitä käytetään asiakaslähtöisesti. Kurssiin kuuluu laaja harjoitustyö. Kurssin käytyäsi osaat muodostaa asiakaslähtöisen liiketoimintasuunnitelman.

Arviointiasteikko

0 - 5

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Kurssin arviointi perustuu liiketoimintasuunnitelman esittelyyn ja lopputoimitukseen. Arvosanaan 5 vaaditaan kaikkien liiketoimintasuunnitelman osakokonaisuuksien toteuttaminen kiitettävästi.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Kurssin arviointi perustuu liiketoimintasuunnitelman esittelyyn ja lopputoimitukseen. Arvosanaan 1 vaaditaan että palauttamistasi kurssin harjoituksista käy ilmi, että osaat muodostaa asiakaslähtöisen liiketoimintasuunnitelman.

Esitietovaatimukset

Käyttäjälähtöinen suunnittelu

fi
Ilmoittautumisaika

02.12.2022 - 31.01.2023

Ajoitus

01.01.2023 - 31.07.2023

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Teknologia

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Tieto- ja viestintätekniikan koulutus
Opettaja
  • Pekka Huttunen
Ryhmät
  • TTV20SAI
    TTV20SAI

Tavoitteet

Kurssin tavoitteena on ymmärtää, mitä ovat arvoketjut, miten asiakasarvo muodostuu ja miten toimia asiakaslähtöisesti. Kurssilla aluksi muodostetaan käsitys mitä on liiketoiminta ja erityisesti datalähtöinen liiketoiminta. Tämän jälkeen käydään tarkemmin läpi liiketoimintaan liittyviä työkaluja ja käytäntöjä ja mietitään, miten näitä käytetään asiakaslähtöisesti. Kurssiin kuuluu laaja harjoitustyö. Kurssin käytyäsi osaat muodostaa asiakaslähtöisen liiketoimintasuunnitelman.

Arviointiasteikko

0 - 5

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Kurssin arviointi perustuu liiketoimintasuunnitelman esittelyyn ja lopputoimitukseen. Arvosanaan 5 vaaditaan kaikkien liiketoimintasuunnitelman osakokonaisuuksien toteuttaminen kiitettävästi.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Kurssin arviointi perustuu liiketoimintasuunnitelman esittelyyn ja lopputoimitukseen. Arvosanaan 1 vaaditaan että palauttamistasi kurssin harjoituksista käy ilmi, että osaat muodostaa asiakaslähtöisen liiketoimintasuunnitelman.

Esitietovaatimukset

Käyttäjälähtöinen suunnittelu

fi
Ilmoittautumisaika

01.12.2021 - 31.01.2022

Ajoitus

01.01.2022 - 01.05.2022

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Teknologia

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Tieto- ja viestintätekniikan koulutus
Opettaja
  • Taneli Rantaharju
  • Pekka Huttunen
Ryhmät
  • TTV19SAI
    TTV19SAI

Tavoitteet

Kurssin tavoitteena on ymmärtää, mitä ovat arvoketjut, miten asiakasarvo muodostuu ja miten toimia asiakaslähtöisesti. Kurssilla aluksi muodostetaan käsitys mitä on liiketoiminta ja erityisesti datalähtöinen liiketoiminta. Tämän jälkeen käydään tarkemmin läpi liiketoimintaan liittyviä työkaluja ja käytäntöjä ja mietitään, miten näitä käytetään asiakaslähtöisesti. Kurssiin kuuluu laaja harjoitustyö. Kurssin käytyäsi osaat muodostaa asiakaslähtöisen liiketoimintasuunnitelman.

Arviointiasteikko

0 - 5

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Kurssin arviointi perustuu liiketoimintasuunnitelman esittelyyn ja lopputoimitukseen. Arvosanaan 5 vaaditaan kaikkien liiketoimintasuunnitelman osakokonaisuuksien toteuttaminen kiitettävästi.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Kurssin arviointi perustuu liiketoimintasuunnitelman esittelyyn ja lopputoimitukseen. Arvosanaan 1 vaaditaan että palauttamistasi kurssin harjoituksista käy ilmi, että osaat muodostaa asiakaslähtöisen liiketoimintasuunnitelman.

Esitietovaatimukset

Käyttäjälähtöinen suunnittelu