Siirry suoraan sisältöön

Introduction to Game DesignLaajuus (3 op)

Tunnus: KT00BP15

Laajuus

3 op

Osaamistavoitteet

Opiskelija hallitsee pelisuunnittelun teorian ja ymmärtää pelisuunnittelun perusperiaatteet. Osaa analysoida pelejä, tuottaa peli-ideoita, tuottaa pelikonseptin ja alustavan pelisuunnitelman. Hallitsee prototypoinnin ja pitchauksen perusteet.

Sisältö

Vuorovaikutus ja pelimekaniikka
Pelianalyysit
Alustava konseptikuvaus
Ominaisuuksien luokittelu
Alustava kenttä ja hahmosuunnittelu
Prototypointi
Pitchaus

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Hyväksytty:
Opiskelija hallitsee pelisuunnittelun eri vaiheet ja osaa soveltaa niitä työtilanteissa, osaa toimia itsenäisesti ja ryhmässä sekä pystyy osoittamaan perehtyneisyytensä alan tietoperustaan ja selviää annetuissa tehtävissä asianmukaisesti.

Lisätiedot

Voidaan käyttää 10 Polkua -verkkokurssia "Pelisuunnittelun perusteet" osana kurssia

fi
Ilmoittautumisaika

28.09.2024 - 27.10.2024

Ajoitus

28.10.2024 - 31.12.2024

Opintopistemäärä

3 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Bachelor's Degree in Business Information Technology
Opettaja
  • Marika Mustalahti
Ryhmät
  • TBIT24S
    TBIT24S

Tavoitteet

Opiskelija hallitsee pelisuunnittelun teorian ja ymmärtää pelisuunnittelun perusperiaatteet. Osaa analysoida pelejä, tuottaa peli-ideoita, tuottaa pelikonseptin ja alustavan pelisuunnitelman. Hallitsee prototypoinnin ja pitchauksen perusteet.

Sisältö

Vuorovaikutus ja pelimekaniikka
Pelianalyysit
Alustava konseptikuvaus
Ominaisuuksien luokittelu
Alustava kenttä ja hahmosuunnittelu
Prototypointi
Pitchaus

Arviointiasteikko

0 - 5

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Hyväksytty:
Opiskelija hallitsee pelisuunnittelun eri vaiheet ja osaa soveltaa niitä työtilanteissa, osaa toimia itsenäisesti ja ryhmässä sekä pystyy osoittamaan perehtyneisyytensä alan tietoperustaan ja selviää annetuissa tehtävissä asianmukaisesti.

Lisätiedot

Voidaan käyttää 10 Polkua -verkkokurssia "Pelisuunnittelun perusteet" osana kurssia