Introduction to Game Design (3 op)
Toteutuksen tunnus: KT00BP15-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
19.08.2024 - 22.09.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
28.10.2024 - 31.12.2024
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 3 op
- Lähiosuus
- 3 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Bachelor's Degree in Business Information Technology
Toteutuksella on 7 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 22 t 45 min.
Aika | Aihe | Tila |
---|---|---|
Ke 30.10.2024 klo 12:30 - 15:45 (3 t 15 min) |
Introduction to Game Design KT00BP15-3001 |
TA11L161
TA11L161
|
Ti 05.11.2024 klo 12:30 - 15:45 (3 t 15 min) |
Introduction to Game Design KT00BP15-3001 |
TA12L123 ML8
TA12L123 ML8
|
Ti 12.11.2024 klo 12:30 - 15:45 (3 t 15 min) |
Introduction to Game Design KT00BP15-3001 |
TA11L115 DML
TA11L115 DML
|
Ti 19.11.2024 klo 12:30 - 15:45 (3 t 15 min) |
Introduction to Game Design KT00BP15-3001 |
TA11L115 DML
TA11L115 DML
|
Ti 26.11.2024 klo 12:30 - 15:45 (3 t 15 min) |
Introduction to Game Design KT00BP15-3001 |
TA11L115 DML
TA11L115 DML
|
Ti 03.12.2024 klo 12:30 - 15:45 (3 t 15 min) |
Introduction to Game Design KT00BP15-3001 |
TA11L115 DML
TA11L115 DML
|
Ti 10.12.2024 klo 12:30 - 15:45 (3 t 15 min) |
Introduction to Game Design KT00BP15-3001 |
TA11L115 DML
TA11L115 DML
|
Tavoitteet
Opiskelija hallitsee pelisuunnittelun teorian ja ymmärtää pelisuunnittelun perusperiaatteet. Osaa analysoida pelejä, tuottaa peli-ideoita, tuottaa pelikonseptin ja alustavan pelisuunnitelman. Hallitsee prototypoinnin ja pitchauksen perusteet.
Sisältö
Vuorovaikutus ja pelimekaniikka
Pelianalyysit
Alustava konseptikuvaus
Ominaisuuksien luokittelu
Alustava kenttä ja hahmosuunnittelu
Prototypointi
Pitchaus
Opetusmenetelmät
Kurssilla on luentoja ja workshoppeja.
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty
Hyväksytty:
Opiskelija hallitsee pelisuunnittelun eri vaiheet ja osaa soveltaa niitä erilaisissa työtilanteissa, itsenäisesti ja ryhmässä työskennellen osoittaen pätevyyttään alan tietopohjasta ja kykyään suorittaa kaikki vaaditut tehtävät.
Hylätty:
Opiskelija ei täytä kurssin suorittamisen edellytyksiä. Jokainen suoritettava kurssityö on toimitettava ennen määräaikaa hyväksyttävässä kunnossa. Tämä tarkoittaa, että myös huomattavasti laatustandardien alapuolelle jäävät kurssityöt voidaan katsoa hylätyiksi. Lisäksi osallistuminen ryhmätyöhön on pakollista kurssin suorittamiseksi.
Arviointiasteikko
Hylätty/Hyväksytty
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Hyväksytty:
Opiskelija hallitsee pelisuunnittelun eri vaiheet ja osaa soveltaa niitä työtilanteissa, osaa toimia itsenäisesti ja ryhmässä sekä pystyy osoittamaan perehtyneisyytensä alan tietoperustaan ja selviää annetuissa tehtävissä asianmukaisesti.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Hyväksytty/Hylätty
Hylätty (0)
Opiskelija ei täytä hyväksytyn kurssiarvosanan vaatimuksia. Jokainen kurssityö on palautettava enne määräaikaa hyväksyttävässä kunnossa. Tämä tarkoittaa, että laadullisesti ala-arvoinen työ voidaan katsoa hylätyksi. Lisäksi, osallistuminen ryuhmätyöhön on pakollista kurssin suorittamiseksi.
Lisätiedot
Voidaan käyttää 10 Polkua -verkkokurssia "Pelisuunnittelun perusteet" osana kurssia