Siirry suoraan sisältöön

English for Nursing and Health CareLaajuus (3 op)

Tunnus: SH00BS89

Laajuus

3 op

Osaamistavoitteet

Opiskelija hallitsee hoitotyön keskeisen ammattikielen sanaston ja osaa viestiä suullisesti ja kirjallisesti hoitotyön monikulttuurisissa viestintä- ja vuorovaikutustilanteissa.

Sisältö

Hoitotyön keskeinen sanasto
Suullinen ja kirjallinen viestintä ja vuorovaikutus
Asiakkaan/potilaan kohtaaminen ja kulttuurienvälinen viestintä

Esitietovaatimukset

Eurooppalainen viitehehys B2

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija selittää toisin sanoin ja korvaa sanaston puutteet huomaamattomasti.
Opiskelija ymmärtää ja käyttää täsmällisesti alan sanastoa.
Opiskelija osaa viestiä taitavasti vaativissakin moniammatillisissa ja -kulttuurisissa vuorovaikutustilanteissa (esim. asiakastilanteet, raportointi, palautekeskustelut).

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija tarvittaessa ilmaista asian toisin sanoin.
Opiskelija ymmärtää ja käyttää alan sanastoa melko täsmällisesti.
Opiskelija osaa viestiä selkeästi keskeisissä moniammatillisissa ja –kulttuurisissa vuorovaikutustilanteissa (esim. tulohaastattelut, puhelinkeskustelut, ohjaustilanteet).

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija käyttää alan perussanastoa niin, että olennainen viesti välittyy.
Opiskelija osaa viestiä ymmärrettävästi yksinkertaisissa, rutiiniluonteisissa vuorovaikutustilanteissa (esim. sähköposti, lomakkeiden täyttö, CV, työyksikön esittely).

fi
Ilmoittautumisaika

01.08.2023 - 30.09.2023

Ajoitus

01.08.2023 - 31.12.2023

Opintopistemäärä

3 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Sote

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Sairaanhoitajakoulutus
Opettaja
  • Jaana Härkönen
Ryhmät
  • SMM22K2
    SMM22K2
  • SMM22K1
    SMM22K1

Tavoitteet

Opiskelija hallitsee hoitotyön keskeisen ammattikielen sanaston ja osaa viestiä suullisesti ja kirjallisesti hoitotyön monikulttuurisissa viestintä- ja vuorovaikutustilanteissa.

Sisältö

Hoitotyön keskeinen sanasto
Suullinen ja kirjallinen viestintä ja vuorovaikutus
Asiakkaan/potilaan kohtaaminen ja kulttuurienvälinen viestintä

Oppimateriaalit

Opetusmateriaali on saatavilla Moodlessa.

Opetusmenetelmät

Lähiopetus

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Kurssitentti 1.11.2023
1. uusinta 5.12.2023
2. uusinta 11.1.2024

Arviointiasteikko

0 - 5

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija selittää toisin sanoin ja korvaa sanaston puutteet huomaamattomasti.
Opiskelija ymmärtää ja käyttää täsmällisesti alan sanastoa.
Opiskelija osaa viestiä taitavasti vaativissakin moniammatillisissa ja -kulttuurisissa vuorovaikutustilanteissa (esim. asiakastilanteet, raportointi, palautekeskustelut).

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija tarvittaessa ilmaista asian toisin sanoin.
Opiskelija ymmärtää ja käyttää alan sanastoa melko täsmällisesti.
Opiskelija osaa viestiä selkeästi keskeisissä moniammatillisissa ja –kulttuurisissa vuorovaikutustilanteissa (esim. tulohaastattelut, puhelinkeskustelut, ohjaustilanteet).

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija käyttää alan perussanastoa niin, että olennainen viesti välittyy.
Opiskelija osaa viestiä ymmärrettävästi yksinkertaisissa, rutiiniluonteisissa vuorovaikutustilanteissa (esim. sähköposti, lomakkeiden täyttö, CV, työyksikön esittely).

Esitietovaatimukset

Eurooppalainen viitehehys B2

fi
Ilmoittautumisaika

01.08.2023 - 30.09.2023

Ajoitus

01.08.2023 - 31.12.2023

Opintopistemäärä

3 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Sote

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Sairaanhoitajakoulutus
Opettaja
  • Jaana Härkönen
Ryhmät
  • SMM22KKuu
    SMM22KKuu

Tavoitteet

Opiskelija hallitsee hoitotyön keskeisen ammattikielen sanaston ja osaa viestiä suullisesti ja kirjallisesti hoitotyön monikulttuurisissa viestintä- ja vuorovaikutustilanteissa.

Sisältö

Hoitotyön keskeinen sanasto
Suullinen ja kirjallinen viestintä ja vuorovaikutus
Asiakkaan/potilaan kohtaaminen ja kulttuurienvälinen viestintä

Oppimateriaalit

Opetusmateriaali on saatavilla Moodlessa.

Opetusmenetelmät

Lähi- ja etäopetus (Teams)

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Kurssitentti 12.10.2023 (lähitentti Kuusamon lukiolla)
1. uusinta marraskuussa 2023 (lähitentti Kuusamon lukiolla) - sovitaan opiskelijoiden ja opettajatuutorin kanssa
2. uusinta joulukuussa 2023 (lähitentti Kuusamon lukiolla) - sovitaan opiskelijoiden ja opettajatuutorin kanssa

Arviointiasteikko

0 - 5

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija selittää toisin sanoin ja korvaa sanaston puutteet huomaamattomasti.
Opiskelija ymmärtää ja käyttää täsmällisesti alan sanastoa.
Opiskelija osaa viestiä taitavasti vaativissakin moniammatillisissa ja -kulttuurisissa vuorovaikutustilanteissa (esim. asiakastilanteet, raportointi, palautekeskustelut).

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija tarvittaessa ilmaista asian toisin sanoin.
Opiskelija ymmärtää ja käyttää alan sanastoa melko täsmällisesti.
Opiskelija osaa viestiä selkeästi keskeisissä moniammatillisissa ja –kulttuurisissa vuorovaikutustilanteissa (esim. tulohaastattelut, puhelinkeskustelut, ohjaustilanteet).

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija käyttää alan perussanastoa niin, että olennainen viesti välittyy.
Opiskelija osaa viestiä ymmärrettävästi yksinkertaisissa, rutiiniluonteisissa vuorovaikutustilanteissa (esim. sähköposti, lomakkeiden täyttö, CV, työyksikön esittely).

Esitietovaatimukset

Eurooppalainen viitehehys B2

fi
Ilmoittautumisaika

01.12.2022 - 31.01.2023

Ajoitus

01.01.2023 - 31.07.2023

Opintopistemäärä

3 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Sote

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Sairaanhoitajakoulutus
Opettaja
  • Jaana Härkönen
Ryhmät
  • SHS21S
    SHS21S
  • SHT21S
    SHT21S

Tavoitteet

Opiskelija hallitsee hoitotyön keskeisen ammattikielen sanaston ja osaa viestiä suullisesti ja kirjallisesti hoitotyön monikulttuurisissa viestintä- ja vuorovaikutustilanteissa.

Sisältö

Hoitotyön keskeinen sanasto
Suullinen ja kirjallinen viestintä ja vuorovaikutus
Asiakkaan/potilaan kohtaaminen ja kulttuurienvälinen viestintä

Oppimateriaalit

Opetusmateriaali on saatavilla Moodlessa.

Opetusmenetelmät

Lähi- ja etäopetus (Teams)

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Kurssitentti 12.10.2023 (lähitentti Kuusamon lukiolla)
1. uusinta marraskuussa 2023 (lähitentti Kuusamon lukiolla) - sovitaan opiskelijoiden ja opettajatuutorin kanssa
2. uusinta joulukuussa 2023 (lähitentti Kuusamon lukiolla) - sovitaan opiskelijoiden ja opettajatuutorin kanssa

Arviointiasteikko

0 - 5

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija selittää toisin sanoin ja korvaa sanaston puutteet huomaamattomasti.
Opiskelija ymmärtää ja käyttää täsmällisesti alan sanastoa.
Opiskelija osaa viestiä taitavasti vaativissakin moniammatillisissa ja -kulttuurisissa vuorovaikutustilanteissa (esim. asiakastilanteet, raportointi, palautekeskustelut).

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija tarvittaessa ilmaista asian toisin sanoin.
Opiskelija ymmärtää ja käyttää alan sanastoa melko täsmällisesti.
Opiskelija osaa viestiä selkeästi keskeisissä moniammatillisissa ja –kulttuurisissa vuorovaikutustilanteissa (esim. tulohaastattelut, puhelinkeskustelut, ohjaustilanteet).

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija käyttää alan perussanastoa niin, että olennainen viesti välittyy.
Opiskelija osaa viestiä ymmärrettävästi yksinkertaisissa, rutiiniluonteisissa vuorovaikutustilanteissa (esim. sähköposti, lomakkeiden täyttö, CV, työyksikön esittely).

Esitietovaatimukset

Eurooppalainen viitehehys B2

fi
Ilmoittautumisaika

01.12.2022 - 31.01.2023

Ajoitus

01.01.2023 - 31.07.2023

Opintopistemäärä

3 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Sote

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Sairaanhoitajakoulutus
Opettaja
  • Jaana Härkönen
Ryhmät
  • SMM21SRaa2
    SMM21SRaa2
  • SMM21SRaa1
    SMM21SRaa1

Tavoitteet

Opiskelija hallitsee hoitotyön keskeisen ammattikielen sanaston ja osaa viestiä suullisesti ja kirjallisesti hoitotyön monikulttuurisissa viestintä- ja vuorovaikutustilanteissa.

Sisältö

Hoitotyön keskeinen sanasto
Suullinen ja kirjallinen viestintä ja vuorovaikutus
Asiakkaan/potilaan kohtaaminen ja kulttuurienvälinen viestintä

Arviointiasteikko

0 - 5

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija selittää toisin sanoin ja korvaa sanaston puutteet huomaamattomasti.
Opiskelija ymmärtää ja käyttää täsmällisesti alan sanastoa.
Opiskelija osaa viestiä taitavasti vaativissakin moniammatillisissa ja -kulttuurisissa vuorovaikutustilanteissa (esim. asiakastilanteet, raportointi, palautekeskustelut).

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija tarvittaessa ilmaista asian toisin sanoin.
Opiskelija ymmärtää ja käyttää alan sanastoa melko täsmällisesti.
Opiskelija osaa viestiä selkeästi keskeisissä moniammatillisissa ja –kulttuurisissa vuorovaikutustilanteissa (esim. tulohaastattelut, puhelinkeskustelut, ohjaustilanteet).

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija käyttää alan perussanastoa niin, että olennainen viesti välittyy.
Opiskelija osaa viestiä ymmärrettävästi yksinkertaisissa, rutiiniluonteisissa vuorovaikutustilanteissa (esim. sähköposti, lomakkeiden täyttö, CV, työyksikön esittely).

Esitietovaatimukset

Eurooppalainen viitehehys B2

fi
Ilmoittautumisaika

01.08.2022 - 30.09.2022

Ajoitus

01.08.2022 - 23.12.2022

Opintopistemäärä

3 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Sote

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Sairaanhoitajakoulutus
Opettaja
  • Jaana Härkönen
Ryhmät
  • SMM21K2
    SMM21K2
  • SMM21K1
    SMM21K1

Tavoitteet

Opiskelija hallitsee hoitotyön keskeisen ammattikielen sanaston ja osaa viestiä suullisesti ja kirjallisesti hoitotyön monikulttuurisissa viestintä- ja vuorovaikutustilanteissa.

Sisältö

Hoitotyön keskeinen sanasto
Suullinen ja kirjallinen viestintä ja vuorovaikutus
Asiakkaan/potilaan kohtaaminen ja kulttuurienvälinen viestintä

Arviointiasteikko

0 - 5

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija selittää toisin sanoin ja korvaa sanaston puutteet huomaamattomasti.
Opiskelija ymmärtää ja käyttää täsmällisesti alan sanastoa.
Opiskelija osaa viestiä taitavasti vaativissakin moniammatillisissa ja -kulttuurisissa vuorovaikutustilanteissa (esim. asiakastilanteet, raportointi, palautekeskustelut).

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija tarvittaessa ilmaista asian toisin sanoin.
Opiskelija ymmärtää ja käyttää alan sanastoa melko täsmällisesti.
Opiskelija osaa viestiä selkeästi keskeisissä moniammatillisissa ja –kulttuurisissa vuorovaikutustilanteissa (esim. tulohaastattelut, puhelinkeskustelut, ohjaustilanteet).

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija käyttää alan perussanastoa niin, että olennainen viesti välittyy.
Opiskelija osaa viestiä ymmärrettävästi yksinkertaisissa, rutiiniluonteisissa vuorovaikutustilanteissa (esim. sähköposti, lomakkeiden täyttö, CV, työyksikön esittely).

Toteutuksen arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija viestii monipuolisesti sekä suullisesti että kirjallisesti oman alansa vaativissa vuorovaikutustilanteissa.

Toteutuksen arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija selviää hyvin sekä suullisesti että kirjallisesti oman alansa vuorovaikutustilanteista.

Toteutuksen arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija viestii pääosin ymmärrettävästi sekä suullisesti että kirjallisesti oman alansa rutiininomaisissa työtehtävissä.

Esitietovaatimukset

Eurooppalainen viitehehys B2

fi
Ilmoittautumisaika

01.12.2021 - 31.01.2022

Ajoitus

01.01.2022 - 23.05.2022

Opintopistemäärä

3 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Sote

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Sairaanhoitajakoulutus
Opettaja
  • Jaana Härkönen
Ryhmät
  • SMM20STEC
    SMM20STEC
  • SHT20S
    SHT20S
  • SHS20S
    SHS20S

Tavoitteet

Opiskelija hallitsee hoitotyön keskeisen ammattikielen sanaston ja osaa viestiä suullisesti ja kirjallisesti hoitotyön monikulttuurisissa viestintä- ja vuorovaikutustilanteissa.

Sisältö

Hoitotyön keskeinen sanasto
Suullinen ja kirjallinen viestintä ja vuorovaikutus
Asiakkaan/potilaan kohtaaminen ja kulttuurienvälinen viestintä

Arviointiasteikko

0 - 5

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija selittää toisin sanoin ja korvaa sanaston puutteet huomaamattomasti.
Opiskelija ymmärtää ja käyttää täsmällisesti alan sanastoa.
Opiskelija osaa viestiä taitavasti vaativissakin moniammatillisissa ja -kulttuurisissa vuorovaikutustilanteissa (esim. asiakastilanteet, raportointi, palautekeskustelut).

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija tarvittaessa ilmaista asian toisin sanoin.
Opiskelija ymmärtää ja käyttää alan sanastoa melko täsmällisesti.
Opiskelija osaa viestiä selkeästi keskeisissä moniammatillisissa ja –kulttuurisissa vuorovaikutustilanteissa (esim. tulohaastattelut, puhelinkeskustelut, ohjaustilanteet).

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija käyttää alan perussanastoa niin, että olennainen viesti välittyy.
Opiskelija osaa viestiä ymmärrettävästi yksinkertaisissa, rutiiniluonteisissa vuorovaikutustilanteissa (esim. sähköposti, lomakkeiden täyttö, CV, työyksikön esittely).

Esitietovaatimukset

Eurooppalainen viitehehys B2