English for Nursing and Health Care (3 op)
Toteutuksen tunnus: SH00BS89-3011
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
01.12.2022 - 31.01.2023
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
01.01.2023 - 31.07.2023
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 3 op
- Lähiosuus
- 3 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Sote
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Sairaanhoitajakoulutus
Arviointiasteikko
0 - 5
Tavoitteet
Opiskelija hallitsee hoitotyön keskeisen ammattikielen sanaston ja osaa viestiä suullisesti ja kirjallisesti hoitotyön monikulttuurisissa viestintä- ja vuorovaikutustilanteissa.
Sisältö
Hoitotyön keskeinen sanasto
Suullinen ja kirjallinen viestintä ja vuorovaikutus
Asiakkaan/potilaan kohtaaminen ja kulttuurienvälinen viestintä
Oppimateriaalit
Opetusmateriaali on saatavilla Moodlessa.
Opetusmenetelmät
Lähi- ja etäopetus (Teams)
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Kurssitentti 12.10.2023 (lähitentti Kuusamon lukiolla)
1. uusinta marraskuussa 2023 (lähitentti Kuusamon lukiolla) - sovitaan opiskelijoiden ja opettajatuutorin kanssa
2. uusinta joulukuussa 2023 (lähitentti Kuusamon lukiolla) - sovitaan opiskelijoiden ja opettajatuutorin kanssa
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija käyttää alan perussanastoa niin, että olennainen viesti välittyy.
Opiskelija osaa viestiä ymmärrettävästi yksinkertaisissa, rutiiniluonteisissa vuorovaikutustilanteissa (esim. sähköposti, lomakkeiden täyttö, CV, työyksikön esittely).
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija tarvittaessa ilmaista asian toisin sanoin.
Opiskelija ymmärtää ja käyttää alan sanastoa melko täsmällisesti.
Opiskelija osaa viestiä selkeästi keskeisissä moniammatillisissa ja –kulttuurisissa vuorovaikutustilanteissa (esim. tulohaastattelut, puhelinkeskustelut, ohjaustilanteet).
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija selittää toisin sanoin ja korvaa sanaston puutteet huomaamattomasti.
Opiskelija ymmärtää ja käyttää täsmällisesti alan sanastoa.
Opiskelija osaa viestiä taitavasti vaativissakin moniammatillisissa ja -kulttuurisissa vuorovaikutustilanteissa (esim. asiakastilanteet, raportointi, palautekeskustelut).
Esitietovaatimukset
Eurooppalainen viitehehys B2