Siirry suoraan sisältöön

Lasten ja nuorten liikuntapalvelutLaajuus (10 op)

Tunnus: AL00BF94

Laajuus

10 op

Osaamistavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa suunnitella, toteuttaa ja arvioida tavoitteellisia lasten ja nuorten liikuntapalveluja eri toimintaympäristöissä.

Sisältö

Liikunta lapsen ja nuoren kokonaisvaltaisen hyvinvoinnin ja vuorovaikutuksen edistäjänä
Lasten ja nuorten liikuntakulttuuri
Lasten ja nuorten liikunnan suunnittelu, toteutus ja arviointi

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa valita asiantuntevasti opetusmenetelmät ja sisällöt eri toimintaympäristöissä toteutettavissa liikuntapalveluissa lapsen kokonaisvaltaisen hyvinvoinnin edistämisen huomioiden.
Opiskelija toimii aloitteellisesti, ammatillisesti ja tavoitteellisesti opetus- ja ohjaustilanteessa.
Opiskelija toimii aktiivisena ryhmän jäsenenä ryhmän yhteisen tavoitteen saavuttamiseksi.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osaa nimetä, kuvailla ja perustella eri toimintaympäristöissä toteutettavissa liikuntapalveluissa käyttämiään opetusmenetelmiä ja sisältöjä lapsen kokonaisvaltaisen hyvinvoinnin edistämiseksi.
Opiskelija toimii itsenäisesti ja vastuullisesti oppimis- ja ohjaustilanteissa.
Opiskelija toimii ryhmän jäsenenä ryhmän yhteisen tavoitteen saavuttamiseksi.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija osaa nimetä ja kuvailla eri toimintaympäristöissä toteutettavissa liikuntapalveluissa käyttämiään opetusmenetelmiä ja sisältöjä. Opiskelija tunnistaa liikunnan merkityksen lapsen kokonaisvaltaisen hyvinvoinnin edistäjänä.
Opiskelija toimii asianmukaisesti oppimis- ja ohjaustilanteissa.
Opiskelija ottaa toiminnassaan toiset huomioon.
Opiskelija toimii ryhmän jäsenenä.

fi
Ilmoittautumisaika

14.09.2023 - 05.11.2023

Ajoitus

21.08.2025 - 28.12.2025

Opintopistemäärä

10 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Business

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus
Ryhmät
  • ALM22K
    ALM22K
  • ALK22S
    ALK22S

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa suunnitella, toteuttaa ja arvioida tavoitteellisia lasten ja nuorten liikuntapalveluja eri toimintaympäristöissä.

Sisältö

Liikunta lapsen ja nuoren kokonaisvaltaisen hyvinvoinnin ja vuorovaikutuksen edistäjänä
Lasten ja nuorten liikuntakulttuuri
Lasten ja nuorten liikunnan suunnittelu, toteutus ja arviointi

Arviointiasteikko

0 - 5

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa valita asiantuntevasti opetusmenetelmät ja sisällöt eri toimintaympäristöissä toteutettavissa liikuntapalveluissa lapsen kokonaisvaltaisen hyvinvoinnin edistämisen huomioiden.
Opiskelija toimii aloitteellisesti, ammatillisesti ja tavoitteellisesti opetus- ja ohjaustilanteessa.
Opiskelija toimii aktiivisena ryhmän jäsenenä ryhmän yhteisen tavoitteen saavuttamiseksi.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osaa nimetä, kuvailla ja perustella eri toimintaympäristöissä toteutettavissa liikuntapalveluissa käyttämiään opetusmenetelmiä ja sisältöjä lapsen kokonaisvaltaisen hyvinvoinnin edistämiseksi.
Opiskelija toimii itsenäisesti ja vastuullisesti oppimis- ja ohjaustilanteissa.
Opiskelija toimii ryhmän jäsenenä ryhmän yhteisen tavoitteen saavuttamiseksi.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija osaa nimetä ja kuvailla eri toimintaympäristöissä toteutettavissa liikuntapalveluissa käyttämiään opetusmenetelmiä ja sisältöjä. Opiskelija tunnistaa liikunnan merkityksen lapsen kokonaisvaltaisen hyvinvoinnin edistäjänä.
Opiskelija toimii asianmukaisesti oppimis- ja ohjaustilanteissa.
Opiskelija ottaa toiminnassaan toiset huomioon.
Opiskelija toimii ryhmän jäsenenä.

fi
Ilmoittautumisaika

15.02.2024 - 15.03.2024

Ajoitus

01.08.2024 - 31.12.2024

Opintopistemäärä

10 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Business

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus
Opettaja
  • Kirsi Huotari
  • Helka Leimu-Pelkonen
Ryhmät
  • ALM22K
    ALM22K
  • ALK22S
    ALK22S

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa suunnitella, toteuttaa ja arvioida tavoitteellisia lasten ja nuorten liikuntapalveluja eri toimintaympäristöissä.

Sisältö

Liikunta lapsen ja nuoren kokonaisvaltaisen hyvinvoinnin ja vuorovaikutuksen edistäjänä
Lasten ja nuorten liikuntakulttuuri
Lasten ja nuorten liikunnan suunnittelu, toteutus ja arviointi

Arviointiasteikko

0 - 5

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa valita asiantuntevasti opetusmenetelmät ja sisällöt eri toimintaympäristöissä toteutettavissa liikuntapalveluissa lapsen kokonaisvaltaisen hyvinvoinnin edistämisen huomioiden.
Opiskelija toimii aloitteellisesti, ammatillisesti ja tavoitteellisesti opetus- ja ohjaustilanteessa.
Opiskelija toimii aktiivisena ryhmän jäsenenä ryhmän yhteisen tavoitteen saavuttamiseksi.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osaa nimetä, kuvailla ja perustella eri toimintaympäristöissä toteutettavissa liikuntapalveluissa käyttämiään opetusmenetelmiä ja sisältöjä lapsen kokonaisvaltaisen hyvinvoinnin edistämiseksi.
Opiskelija toimii itsenäisesti ja vastuullisesti oppimis- ja ohjaustilanteissa.
Opiskelija toimii ryhmän jäsenenä ryhmän yhteisen tavoitteen saavuttamiseksi.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija osaa nimetä ja kuvailla eri toimintaympäristöissä toteutettavissa liikuntapalveluissa käyttämiään opetusmenetelmiä ja sisältöjä. Opiskelija tunnistaa liikunnan merkityksen lapsen kokonaisvaltaisen hyvinvoinnin edistäjänä.
Opiskelija toimii asianmukaisesti oppimis- ja ohjaustilanteissa.
Opiskelija ottaa toiminnassaan toiset huomioon.
Opiskelija toimii ryhmän jäsenenä.

fi
Ilmoittautumisaika

01.12.2022 - 31.01.2023

Ajoitus

01.01.2023 - 31.07.2023

Opintopistemäärä

10 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Business

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus
Opettaja
  • Kirsi Huotari
  • Helka Leimu-Pelkonen
Ryhmät
  • ALK21S
    ALK21S

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa suunnitella, toteuttaa ja arvioida tavoitteellisia lasten ja nuorten liikuntapalveluja eri toimintaympäristöissä.

Sisältö

Liikunta lapsen ja nuoren kokonaisvaltaisen hyvinvoinnin ja vuorovaikutuksen edistäjänä
Lasten ja nuorten liikuntakulttuuri
Lasten ja nuorten liikunnan suunnittelu, toteutus ja arviointi

Arviointiasteikko

0 - 5

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa valita asiantuntevasti opetusmenetelmät ja sisällöt eri toimintaympäristöissä toteutettavissa liikuntapalveluissa lapsen kokonaisvaltaisen hyvinvoinnin edistämisen huomioiden.
Opiskelija toimii aloitteellisesti, ammatillisesti ja tavoitteellisesti opetus- ja ohjaustilanteessa.
Opiskelija toimii aktiivisena ryhmän jäsenenä ryhmän yhteisen tavoitteen saavuttamiseksi.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osaa nimetä, kuvailla ja perustella eri toimintaympäristöissä toteutettavissa liikuntapalveluissa käyttämiään opetusmenetelmiä ja sisältöjä lapsen kokonaisvaltaisen hyvinvoinnin edistämiseksi.
Opiskelija toimii itsenäisesti ja vastuullisesti oppimis- ja ohjaustilanteissa.
Opiskelija toimii ryhmän jäsenenä ryhmän yhteisen tavoitteen saavuttamiseksi.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija osaa nimetä ja kuvailla eri toimintaympäristöissä toteutettavissa liikuntapalveluissa käyttämiään opetusmenetelmiä ja sisältöjä. Opiskelija tunnistaa liikunnan merkityksen lapsen kokonaisvaltaisen hyvinvoinnin edistäjänä.
Opiskelija toimii asianmukaisesti oppimis- ja ohjaustilanteissa.
Opiskelija ottaa toiminnassaan toiset huomioon.
Opiskelija toimii ryhmän jäsenenä.

fi
Ilmoittautumisaika

01.12.2022 - 31.01.2023

Ajoitus

01.01.2023 - 31.07.2023

Opintopistemäärä

10 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Business

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus
Opettaja
  • Kirsi Huotari
  • Helka Leimu-Pelkonen
Ryhmät
  • ALM21K2
    ALM21K2
  • ALM21K
    ALM21K

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa suunnitella, toteuttaa ja arvioida tavoitteellisia lasten ja nuorten liikuntapalveluja eri toimintaympäristöissä.

Sisältö

Liikunta lapsen ja nuoren kokonaisvaltaisen hyvinvoinnin ja vuorovaikutuksen edistäjänä
Lasten ja nuorten liikuntakulttuuri
Lasten ja nuorten liikunnan suunnittelu, toteutus ja arviointi

Arviointiasteikko

0 - 5

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa valita asiantuntevasti opetusmenetelmät ja sisällöt eri toimintaympäristöissä toteutettavissa liikuntapalveluissa lapsen kokonaisvaltaisen hyvinvoinnin edistämisen huomioiden.
Opiskelija toimii aloitteellisesti, ammatillisesti ja tavoitteellisesti opetus- ja ohjaustilanteessa.
Opiskelija toimii aktiivisena ryhmän jäsenenä ryhmän yhteisen tavoitteen saavuttamiseksi.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osaa nimetä, kuvailla ja perustella eri toimintaympäristöissä toteutettavissa liikuntapalveluissa käyttämiään opetusmenetelmiä ja sisältöjä lapsen kokonaisvaltaisen hyvinvoinnin edistämiseksi.
Opiskelija toimii itsenäisesti ja vastuullisesti oppimis- ja ohjaustilanteissa.
Opiskelija toimii ryhmän jäsenenä ryhmän yhteisen tavoitteen saavuttamiseksi.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija osaa nimetä ja kuvailla eri toimintaympäristöissä toteutettavissa liikuntapalveluissa käyttämiään opetusmenetelmiä ja sisältöjä. Opiskelija tunnistaa liikunnan merkityksen lapsen kokonaisvaltaisen hyvinvoinnin edistäjänä.
Opiskelija toimii asianmukaisesti oppimis- ja ohjaustilanteissa.
Opiskelija ottaa toiminnassaan toiset huomioon.
Opiskelija toimii ryhmän jäsenenä.

fi
Ilmoittautumisaika

01.12.2021 - 31.07.2022

Ajoitus

01.01.2022 - 29.07.2022

Opintopistemäärä

10 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Business

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus
Opettaja
  • Kirsi Huotari
  • Helka Leimu-Pelkonen
Ryhmät
  • ALM20K
    ALM20K
  • ALK20S
    ALK20S

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa suunnitella, toteuttaa ja arvioida tavoitteellisia lasten ja nuorten liikuntapalveluja eri toimintaympäristöissä.

Sisältö

Liikunta lapsen ja nuoren kokonaisvaltaisen hyvinvoinnin ja vuorovaikutuksen edistäjänä
Lasten ja nuorten liikuntakulttuuri
Lasten ja nuorten liikunnan suunnittelu, toteutus ja arviointi

Arviointiasteikko

0 - 5

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa valita asiantuntevasti opetusmenetelmät ja sisällöt eri toimintaympäristöissä toteutettavissa liikuntapalveluissa lapsen kokonaisvaltaisen hyvinvoinnin edistämisen huomioiden.
Opiskelija toimii aloitteellisesti, ammatillisesti ja tavoitteellisesti opetus- ja ohjaustilanteessa.
Opiskelija toimii aktiivisena ryhmän jäsenenä ryhmän yhteisen tavoitteen saavuttamiseksi.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osaa nimetä, kuvailla ja perustella eri toimintaympäristöissä toteutettavissa liikuntapalveluissa käyttämiään opetusmenetelmiä ja sisältöjä lapsen kokonaisvaltaisen hyvinvoinnin edistämiseksi.
Opiskelija toimii itsenäisesti ja vastuullisesti oppimis- ja ohjaustilanteissa.
Opiskelija toimii ryhmän jäsenenä ryhmän yhteisen tavoitteen saavuttamiseksi.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija osaa nimetä ja kuvailla eri toimintaympäristöissä toteutettavissa liikuntapalveluissa käyttämiään opetusmenetelmiä ja sisältöjä. Opiskelija tunnistaa liikunnan merkityksen lapsen kokonaisvaltaisen hyvinvoinnin edistäjänä.
Opiskelija toimii asianmukaisesti oppimis- ja ohjaustilanteissa.
Opiskelija ottaa toiminnassaan toiset huomioon.
Opiskelija toimii ryhmän jäsenenä.