Siirry suoraan sisältöön

Lasten ja nuorten liikuntapalvelut (10 op)

Toteutuksen tunnus: AL00BF94-3014

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

19.08.2024 - 22.09.2024

Ajoitus

01.08.2024 - 31.12.2024

Opintopistemäärä

10 op

Virtuaaliosuus

5 op

TKI-osuus

3 op

Toteutustapa

50 % Lähiopetus, 50 % Etäopetus

Yksikkö

Business

Opetuskielet

  • Suomi

Koulutus

  • Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus

Opettaja

  • Kirsi Huotari
  • Helka Leimu-Pelkonen

Ryhmät

  • ALM22K
    ALM22K
  • ALK22S
    ALK22S
  • 30.08.2024 10:00 - 11:30, Lasten ja nuorten liikuntapalvelut AL00BF94-3014
  • 30.08.2024 12:30 - 14:00, Lasten ja nuorten liikuntapalvelut AL00BF94-3014
  • 30.08.2024 14:15 - 15:45, Lasten ja nuorten liikuntapalvelut AL00BF94-3014
  • 13.09.2024 14:15 - 15:45, Lasten ja nuorten liikuntapalvelut AL00BF94-3014
  • 26.09.2024 10:00 - 11:30, Lasten ja nuorten liikuntapalvelut AL00BF94-3014
  • 26.09.2024 12:30 - 14:00, Lasten ja nuorten liikuntapalvelut AL00BF94-3014
  • 27.09.2024 12:30 - 15:00, Lasten ja nuorten liikuntapalvelut AL00BF94-3014
  • 24.10.2024 12:00 - 15:30, Lasten ja nuorten liikuntapalvelut AL00BF94-3014
  • 25.10.2024 10:00 - 11:30, Lasten ja nuorten liikuntapalvelut AL00BF94-3014
  • 25.10.2024 12:15 - 14:00, Lasten ja nuorten liikuntapalvelut AL00BF94-3014
  • 08.11.2024 10:00 - 11:30, Lasten ja nuorten liikuntapalvelut AL00BF94-3014
  • 22.11.2024 08:00 - 08:45, Lasten ja nuorten liikuntapalvelut AL00BF94-3014
  • 23.11.2024 08:00 - 11:45, Lasten ja nuorten liikuntapalvelut AL00BF94-3014
  • 23.11.2024 12:15 - 14:30, Lasten ja nuorten liikuntapalvelut AL00BF94-3014
  • 12.12.2024 12:30 - 16:00, Loppuseminaari_Lasten ja nuorten liikuntapalvelut AL00BF94-3014

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa suunnitella, toteuttaa ja arvioida tavoitteellisia lasten ja nuorten liikuntapalveluja eri toimintaympäristöissä.

Sisältö

Liikunta lapsen ja nuoren kokonaisvaltaisen hyvinvoinnin ja vuorovaikutuksen edistäjänä
Lasten ja nuorten liikuntakulttuuri
Lasten ja nuorten liikunnan suunnittelu, toteutus ja arviointi

Aika ja paikka

Katso ALK22S/ALM22K lukujärjestys.

Oppimateriaalit

Osoitetaan opintojakson yhteydessä.

Opetusmenetelmät

Luennot / ohjatut harjoitukset, itsenäinen opiskelu

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Opiskelijan valitsema päiväkoti- ja kouluympäristö.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Opintojakso sisältää useita erilaisia tehtäviä, jotka esitetään tarkemmin opintojakson alussa.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Opintojakson suorittaminen edellyttää läsnäolo-opiskelua.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

10 op = 270h

Sisällön jaksotus

Osa 1: Liikunta lapsen kokonaisvaltaisen hyvinvoinnin ja vuorovaikutuksen edistäjänä.
Osa 2: Lasten ja nuorten liikuntakulttuuri.
Osa 3: Lasten ja nuorten liikunnan suunnittelu, toteutus ja arviointi.

Lisätietoja opiskelijoille

Opintojakso toteutetaan yhdessä päivä- ja monimuoto-opiskelijoille. Opetus ajoittuu monimuotoryhmän aikataulun mukaan, joten opetusta saattaa olla satunnaisesti myös lauantaisin.

Arviointiasteikko

0 - 5

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa valita asiantuntevasti opetusmenetelmät ja sisällöt eri toimintaympäristöissä toteutettavissa liikuntapalveluissa lapsen kokonaisvaltaisen hyvinvoinnin edistämisen huomioiden.
Opiskelija toimii aloitteellisesti, ammatillisesti ja tavoitteellisesti opetus- ja ohjaustilanteessa.
Opiskelija toimii aktiivisena ryhmän jäsenenä ryhmän yhteisen tavoitteen saavuttamiseksi.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osaa nimetä, kuvailla ja perustella eri toimintaympäristöissä toteutettavissa liikuntapalveluissa käyttämiään opetusmenetelmiä ja sisältöjä lapsen kokonaisvaltaisen hyvinvoinnin edistämiseksi.
Opiskelija toimii itsenäisesti ja vastuullisesti oppimis- ja ohjaustilanteissa.
Opiskelija toimii ryhmän jäsenenä ryhmän yhteisen tavoitteen saavuttamiseksi.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija osaa nimetä ja kuvailla eri toimintaympäristöissä toteutettavissa liikuntapalveluissa käyttämiään opetusmenetelmiä ja sisältöjä. Opiskelija tunnistaa liikunnan merkityksen lapsen kokonaisvaltaisen hyvinvoinnin edistäjänä.
Opiskelija toimii asianmukaisesti oppimis- ja ohjaustilanteissa.
Opiskelija ottaa toiminnassaan toiset huomioon.
Opiskelija toimii ryhmän jäsenenä.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arviointi 1-5, katso arviointikriteerit opintojakson tiedoista. Tehtäväkohtainen tarkempi arviointi ilmoitetaan opintojakson yhteydessä.