Siirry suoraan sisältöön

Sähköiset myyntikanavat ja verkkokauppaLaajuus (5 op)

Tunnus: LT00BX72

Laajuus

5 op

Opetuskieli

  • suomi

Osaamistavoitteet

Opiskelija
- Tunnistaa liiketoiminnan kannalta keskeiset digitaalisten liiketoimintamallien trendit ja muutokset
- Ymmärtää erilaisten digitaalisten alustojen ja palveluiden erityispiirteet ja ansaintalogiikan
- Osaa valita sopivan myyntikanavan ja ymmärtää verkkokaupan mahdollisuudet
- Osaa arvioida monikanavaisuuden myynnin ja saatavuuden mahdollisuuksia osana yrityksen liiketoimintaa
- Osaa suunnitella myynnin kasvua tukevia digitaalisia kanavia sekä soveltaa digitaalisen markkinoinnin keinoja

Sisältö

• Sähköiset myyntikanavat
• Monikanavaisuus myynnissä, viestinnässä ja asiakaspalvelussa
• Verkkokauppastrategia
• Verkkokaupan alustat
• Markkinoinnin automaatio
• Digitaalinen markkinointi

Oppimateriaalit

Sekki A. Alustatalousyrittäyys -opas sivutuloista kiinnostuneille 2021 Bookcover
Zahay D. Digital Marketing Management 2020 Business Expert Press
Muu opettajan ilmoittama materiaali

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

- käyttää ja analysoi digitaaliseen liiketoimintaan liittyviä käsitteitä monipuolisesti ja johdonmukaisesti
- arvioi uskottavasti erilaisia sähköisen myynnin työkaluja ja kanavia
- laatii monipuolisen, uskottavan ja kattavan verkkokaupan ja digitaalisen markkinoinnin kehittämissuunnitelman
- analysoi ja soveltaa uutta tietoa ja osaa perustella eri tietolähteiden käytön

Arviointikriteerit, hyvä (3)

- käyttää ja hyödyntää digitaaliseen liiketoimintaan liittyviä käsitteitä melko johdonmukaisesti
- arvioi sähköisen myynnin työkaluja ja kanavia melko kattavasti
- laatii melko monipuolisen ja kattavan verkkokaupan ja digitaalisen markkinoinnin kehittämissuunnitelman.
- analysoi ja soveltaa annettua tietoa ja osaa perustella eri tietolähteiden käytön

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

- hyödyntää digitaaliseen liiketoimintaan liittyviä käsitteitä jokseenkin johdonmukaisesti
- ymmärtää sähköisen myynnin työkalujen ja kanavien käytön
- laatii suppean verkkokaupan ja digitaalisen markkinoinnin kehittämissuunnitelman.
- soveltaa annettua tietoa ja perustelee eri tietolähteiden käyttöä

fi
Ilmoittautumisaika

19.02.2024 - 25.02.2024

Ajoitus

01.08.2024 - 31.12.2024

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Business

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Liiketalouden koulutus
Opettaja
  • OPE_Liiketoiminta OPE_Liiketoiminta
Ryhmät
  • LLT22SM
    LLT22SM

Tavoitteet

Opiskelija
- Tunnistaa liiketoiminnan kannalta keskeiset digitaalisten liiketoimintamallien trendit ja muutokset
- Ymmärtää erilaisten digitaalisten alustojen ja palveluiden erityispiirteet ja ansaintalogiikan
- Osaa valita sopivan myyntikanavan ja ymmärtää verkkokaupan mahdollisuudet
- Osaa arvioida monikanavaisuuden myynnin ja saatavuuden mahdollisuuksia osana yrityksen liiketoimintaa
- Osaa suunnitella myynnin kasvua tukevia digitaalisia kanavia sekä soveltaa digitaalisen markkinoinnin keinoja

Sisältö

• Sähköiset myyntikanavat
• Monikanavaisuus myynnissä, viestinnässä ja asiakaspalvelussa
• Verkkokauppastrategia
• Verkkokaupan alustat
• Markkinoinnin automaatio
• Digitaalinen markkinointi

Oppimateriaalit

Sekki A. Alustatalousyrittäyys -opas sivutuloista kiinnostuneille 2021 Bookcover
Zahay D. Digital Marketing Management 2020 Business Expert Press
Muu opettajan ilmoittama materiaali

Arviointiasteikko

0 - 5

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

- käyttää ja analysoi digitaaliseen liiketoimintaan liittyviä käsitteitä monipuolisesti ja johdonmukaisesti
- arvioi uskottavasti erilaisia sähköisen myynnin työkaluja ja kanavia
- laatii monipuolisen, uskottavan ja kattavan verkkokaupan ja digitaalisen markkinoinnin kehittämissuunnitelman
- analysoi ja soveltaa uutta tietoa ja osaa perustella eri tietolähteiden käytön

Arviointikriteerit, hyvä (3)

- käyttää ja hyödyntää digitaaliseen liiketoimintaan liittyviä käsitteitä melko johdonmukaisesti
- arvioi sähköisen myynnin työkaluja ja kanavia melko kattavasti
- laatii melko monipuolisen ja kattavan verkkokaupan ja digitaalisen markkinoinnin kehittämissuunnitelman.
- analysoi ja soveltaa annettua tietoa ja osaa perustella eri tietolähteiden käytön

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

- hyödyntää digitaaliseen liiketoimintaan liittyviä käsitteitä jokseenkin johdonmukaisesti
- ymmärtää sähköisen myynnin työkalujen ja kanavien käytön
- laatii suppean verkkokaupan ja digitaalisen markkinoinnin kehittämissuunnitelman.
- soveltaa annettua tietoa ja perustelee eri tietolähteiden käyttöä

fi
Ilmoittautumisaika

01.08.2023 - 30.09.2023

Ajoitus

01.08.2023 - 31.12.2023

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Business

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Liiketalouden koulutus
Opettaja
  • Elina Jääskeläinen
Ryhmät
  • LLT21SM
    LLT21SM

Tavoitteet

Opiskelija
- Tunnistaa liiketoiminnan kannalta keskeiset digitaalisten liiketoimintamallien trendit ja muutokset
- Ymmärtää erilaisten digitaalisten alustojen ja palveluiden erityispiirteet ja ansaintalogiikan
- Osaa valita sopivan myyntikanavan ja ymmärtää verkkokaupan mahdollisuudet
- Osaa arvioida monikanavaisuuden myynnin ja saatavuuden mahdollisuuksia osana yrityksen liiketoimintaa
- Osaa suunnitella myynnin kasvua tukevia digitaalisia kanavia sekä soveltaa digitaalisen markkinoinnin keinoja

Sisältö

• Sähköiset myyntikanavat
• Monikanavaisuus myynnissä, viestinnässä ja asiakaspalvelussa
• Verkkokauppastrategia
• Verkkokaupan alustat
• Markkinoinnin automaatio
• Digitaalinen markkinointi

Aika ja paikka

Syksy 2022 Kampus, lähiopetus

Oppimateriaalit

Ilmoitetaan myöhemmin

Opetusmenetelmät

Lähiopetus
Käytännön projektityöt
Harjoitukset pienryhmissä

Arviointiasteikko

0 - 5

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

- käyttää ja analysoi digitaaliseen liiketoimintaan liittyviä käsitteitä monipuolisesti ja johdonmukaisesti
- arvioi uskottavasti erilaisia sähköisen myynnin työkaluja ja kanavia
- laatii monipuolisen, uskottavan ja kattavan verkkokaupan ja digitaalisen markkinoinnin kehittämissuunnitelman
- analysoi ja soveltaa uutta tietoa ja osaa perustella eri tietolähteiden käytön

Arviointikriteerit, hyvä (3)

- käyttää ja hyödyntää digitaaliseen liiketoimintaan liittyviä käsitteitä melko johdonmukaisesti
- arvioi sähköisen myynnin työkaluja ja kanavia melko kattavasti
- laatii melko monipuolisen ja kattavan verkkokaupan ja digitaalisen markkinoinnin kehittämissuunnitelman.
- analysoi ja soveltaa annettua tietoa ja osaa perustella eri tietolähteiden käytön

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

- hyödyntää digitaaliseen liiketoimintaan liittyviä käsitteitä jokseenkin johdonmukaisesti
- ymmärtää sähköisen myynnin työkalujen ja kanavien käytön
- laatii suppean verkkokaupan ja digitaalisen markkinoinnin kehittämissuunnitelman.
- soveltaa annettua tietoa ja perustelee eri tietolähteiden käyttöä

Toteutuksen arviointikriteerit, kiitettävä (5)

- käyttää ja analysoi digitaaliseen liiketoimintaan liittyviä käsitteitä monipuolisesti ja johdonmukaisesti
- arvioi uskottavasti erilaisia sähköisen myynnin työkaluja ja kanavia
- laatii monipuolisen, uskottavan ja kattavan verkkokaupan ja digitaalisen markkinoinnin kehittämissuunnitelman
- analysoi ja soveltaa uutta tietoa ja osaa perustella eri tietolähteiden käytön

fi
Ilmoittautumisaika

30.03.2021 - 31.12.2022

Ajoitus

01.08.2022 - 31.12.2022

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Business

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Liiketalouden koulutus
Opettaja
  • Elina Jääskeläinen
Ryhmät
  • LLT20SM
    LLT20SM

Tavoitteet

Opiskelija
- Tunnistaa liiketoiminnan kannalta keskeiset digitaalisten liiketoimintamallien trendit ja muutokset
- Ymmärtää erilaisten digitaalisten alustojen ja palveluiden erityispiirteet ja ansaintalogiikan
- Osaa valita sopivan myyntikanavan ja ymmärtää verkkokaupan mahdollisuudet
- Osaa arvioida monikanavaisuuden myynnin ja saatavuuden mahdollisuuksia osana yrityksen liiketoimintaa
- Osaa suunnitella myynnin kasvua tukevia digitaalisia kanavia sekä soveltaa digitaalisen markkinoinnin keinoja

Sisältö

• Sähköiset myyntikanavat
• Monikanavaisuus myynnissä, viestinnässä ja asiakaspalvelussa
• Verkkokauppastrategia
• Verkkokaupan alustat
• Markkinoinnin automaatio
• Digitaalinen markkinointi

Aika ja paikka

Lähiopetus
Markkinoinnin suuntautumisvaihtoehto 3vsk.

Oppimateriaalit

Sekki A. Alustatalousyrittäyys -opas sivutuloista kiinnostuneille 2021 Bookcover
Zahay D. Digital Marketing Management 2020 Business Expert Press

Opetusmenetelmät

Lähiopetus
Verkkoluennot
Tuntitehtävät
Projektityö

Opintojakson tavoite:
- Tunnistaa liiketoiminnan kannalta keskeiset digitaalisten liiketoimintamallien trendit ja muutokset
- Ymmärtää erilaisten digitaalisten alustojen ja palveluiden erityispiirteet ja ansaintalogiikan
- Osaa valita sopivan myyntikanavan ja ymmärtää verkkokaupan mahdollisuudet
- Osaa arvioida monikanavaisuuden myynnin ja saatavuuden mahdollisuuksia osana yrityksen liiketoimintaa
- Osaa suunnitella myynnin kasvua tukevia digitaalisia kanavia sekä soveltaa digitaalisen markkinoinnin keinoja

Arviointiasteikko

0 - 5

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

- käyttää ja analysoi digitaaliseen liiketoimintaan liittyviä käsitteitä monipuolisesti ja johdonmukaisesti
- arvioi uskottavasti erilaisia sähköisen myynnin työkaluja ja kanavia
- laatii monipuolisen, uskottavan ja kattavan verkkokaupan ja digitaalisen markkinoinnin kehittämissuunnitelman
- analysoi ja soveltaa uutta tietoa ja osaa perustella eri tietolähteiden käytön

Arviointikriteerit, hyvä (3)

- käyttää ja hyödyntää digitaaliseen liiketoimintaan liittyviä käsitteitä melko johdonmukaisesti
- arvioi sähköisen myynnin työkaluja ja kanavia melko kattavasti
- laatii melko monipuolisen ja kattavan verkkokaupan ja digitaalisen markkinoinnin kehittämissuunnitelman.
- analysoi ja soveltaa annettua tietoa ja osaa perustella eri tietolähteiden käytön

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

- hyödyntää digitaaliseen liiketoimintaan liittyviä käsitteitä jokseenkin johdonmukaisesti
- ymmärtää sähköisen myynnin työkalujen ja kanavien käytön
- laatii suppean verkkokaupan ja digitaalisen markkinoinnin kehittämissuunnitelman.
- soveltaa annettua tietoa ja perustelee eri tietolähteiden käyttöä

Toteutuksen arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija
- käyttää ja analysoi digitaaliseen liiketoimintaan liittyviä käsitteitä monipuolisesti ja johdonmukaisesti
- arvioi uskottavasti erilaisia sähköisen myynnin työkaluja ja kanavia
- laatii monipuolisen, uskottavan ja kattavan verkkokaupan ja digitaalisen markkinoinnin kehittämissuunnitelman
- analysoi ja soveltaa uutta tietoa ja osaa perustella eri tietolähteiden käytön

Toteutuksen arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija
- käyttää ja hyödyntää digitaaliseen liiketoimintaan liittyviä käsitteitä melko johdonmukaisesti
- arvioi sähköisen myynnin työkaluja ja kanavia melko kattavasti
- laatii melko monipuolisen ja kattavan verkkokaupan ja digitaalisen markkinoinnin kehittämissuunnitelman.
- analysoi ja soveltaa annettua tietoa ja osaa perustella eri tietolähteiden käytön

Toteutuksen arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija
- hyödyntää digitaaliseen liiketoimintaan liittyviä käsitteitä jokseenkin johdonmukaisesti
- ymmärtää sähköisen myynnin työkalujen ja kanavien käytön
- laatii suppean verkkokaupan ja digitaalisen markkinoinnin kehittämissuunnitelman.
- soveltaa annettua tietoa ja perustelee eri tietolähteiden käyttöä