Sähköiset myyntikanavat ja verkkokauppa (5 op)
Toteutuksen tunnus: LT00BX72-3003
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
19.08.2024 - 22.09.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
01.09.2024 - 15.12.2024
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Business
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Liiketalouden koulutus
Toteutuksella on 14 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 44 t 30 min.
Aika | Aihe | Tila |
---|---|---|
To 12.09.2024 klo 08:15 - 11:30 (3 t 15 min) |
Sähköiset myyntikanavat ja verkkokauppa LT00BX72-3003 |
TA21L142
TA21L142
|
To 19.09.2024 klo 08:15 - 11:30 (3 t 15 min) |
Sähköiset myyntikanavat ja verkkokauppa LT00BX72-3003 |
TA21L145
TA21L145
|
To 26.09.2024 klo 08:15 - 11:30 (3 t 15 min) |
Sähköiset myyntikanavat ja verkkokauppa LT00BX72-3003 |
TA21L142
TA21L142
|
To 03.10.2024 klo 08:15 - 11:30 (3 t 15 min) |
Sähköiset myyntikanavat ja verkkokauppa LT00BX72-3003 |
TA21L158
TA21L158
|
To 10.10.2024 klo 08:15 - 11:30 (3 t 15 min) |
Sähköiset myyntikanavat ja verkkokauppa LT00BX72-3003 |
TA21L142
TA21L142
|
Ma 28.10.2024 klo 12:30 - 15:45 (3 t 15 min) |
Sähköiset myyntikanavat ja verkkokauppa LT00BX72-3003 |
TA21L155
TA21L155
|
Ma 04.11.2024 klo 13:30 - 15:45 (2 t 15 min) |
Sähköiset myyntikanavat ja verkkokauppa LT00BX72-3003 |
TA12L101
TA12L101
|
Ma 11.11.2024 klo 12:30 - 15:45 (3 t 15 min) |
Sähköiset myyntikanavat ja verkkokauppa LT00BX72-3003 |
TA12L101
TA12L101
|
Ma 18.11.2024 klo 12:30 - 15:45 (3 t 15 min) |
Sähköiset myyntikanavat ja verkkokauppa LT00BX72-3003 |
TA12L120
TA12L120
|
Ma 25.11.2024 klo 12:30 - 15:45 (3 t 15 min) |
Sähköiset myyntikanavat ja verkkokauppa LT00BX72-3003 |
TA12L119
TA12L119
|
Ke 04.12.2024 klo 08:15 - 11:30 (3 t 15 min) |
Sähköiset myyntikanavat ja verkkokauppa LT00BX72-3003 |
TA12L101
TA12L101
|
Ma 09.12.2024 klo 12:30 - 15:45 (3 t 15 min) |
Sähköiset myyntikanavat ja verkkokauppa LT00BX72-3003 |
TA12L101
TA12L101
|
Ma 16.12.2024 klo 12:30 - 15:45 (3 t 15 min) |
Sähköiset myyntikanavat ja verkkokauppa LT00BX72-3003 |
TA12L125
TA12L125
|
Ti 17.12.2024 klo 08:15 - 11:30 (3 t 15 min) |
Sähköiset myyntikanavat ja verkkokauppa LT00BX72-3003 |
TA12L125
TA12L125
|
Tavoitteet
Opiskelija
- Tunnistaa liiketoiminnan kannalta keskeiset digitaalisten liiketoimintamallien trendit ja muutokset
- Ymmärtää erilaisten digitaalisten alustojen ja palveluiden erityispiirteet ja ansaintalogiikan
- Osaa valita sopivan myyntikanavan ja ymmärtää verkkokaupan mahdollisuudet
- Osaa arvioida monikanavaisuuden myynnin ja saatavuuden mahdollisuuksia osana yrityksen liiketoimintaa
- Osaa suunnitella myynnin kasvua tukevia digitaalisia kanavia sekä soveltaa digitaalisen markkinoinnin keinoja
Sisältö
• Sähköiset myyntikanavat
• Monikanavaisuus myynnissä, viestinnässä ja asiakaspalvelussa
• Verkkokauppastrategia
• Verkkokaupan alustat
• Markkinoinnin automaatio
• Digitaalinen markkinointi
Oppimateriaalit
Sekki A. Alustatalousyrittäyys -opas sivutuloista kiinnostuneille 2021 Bookcover
Zahay D. Digital Marketing Management 2020 Business Expert Press
Muu opettajan ilmoittama materiaali
Arviointiasteikko
0 - 5
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
- käyttää ja analysoi digitaaliseen liiketoimintaan liittyviä käsitteitä monipuolisesti ja johdonmukaisesti
- arvioi uskottavasti erilaisia sähköisen myynnin työkaluja ja kanavia
- laatii monipuolisen, uskottavan ja kattavan verkkokaupan ja digitaalisen markkinoinnin kehittämissuunnitelman
- analysoi ja soveltaa uutta tietoa ja osaa perustella eri tietolähteiden käytön
Arviointikriteerit, hyvä (3)
- käyttää ja hyödyntää digitaaliseen liiketoimintaan liittyviä käsitteitä melko johdonmukaisesti
- arvioi sähköisen myynnin työkaluja ja kanavia melko kattavasti
- laatii melko monipuolisen ja kattavan verkkokaupan ja digitaalisen markkinoinnin kehittämissuunnitelman.
- analysoi ja soveltaa annettua tietoa ja osaa perustella eri tietolähteiden käytön
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
- hyödyntää digitaaliseen liiketoimintaan liittyviä käsitteitä jokseenkin johdonmukaisesti
- ymmärtää sähköisen myynnin työkalujen ja kanavien käytön
- laatii suppean verkkokaupan ja digitaalisen markkinoinnin kehittämissuunnitelman.
- soveltaa annettua tietoa ja perustelee eri tietolähteiden käyttöä
Osaamistavoitteet
Opiskelija
- Tunnistaa liiketoiminnan kannalta keskeiset digitaalisten liiketoimintamallien trendit ja muutokset
- Ymmärtää erilaisten digitaalisten alustojen ja palveluiden erityispiirteet ja ansaintalogiikan
- Osaa valita sopivan myyntikanavan ja ymmärtää verkkokaupan mahdollisuudet
- Osaa arvioida monikanavaisuuden myynnin ja saatavuuden mahdollisuuksia osana yrityksen liiketoimintaa
- Osaa suunnitella myynnin kasvua tukevia digitaalisia kanavia sekä soveltaa digitaalisen markkinoinnin keinoja
Toteutustavat
Lähiopetus
Luennot
Paritehtävät
Itsenäiset harjoitukset
Suoritustavat
Opintojakso sisältää luentoja sekä harjoitustunteja. Opetus järjestetään pääsääntöisesti lähiopetuksena. Opintojakson läpäisy edellyttää tunneilla tehtävien harjoitustehtävien sekä lopputehtävän suorittamisen. Tarkempi opintojakson kuvaus esitellään opintojakson toteutussuunnitelmassa.
Sisältö
• Sähköiset myyntikanavat
• Monikanavaisuus myynnissä, viestinnässä ja asiakaspalvelussa
• Verkkokauppastrategia
• Verkkokaupan alustat
• Markkinoinnin automaatio
• Digitaalinen markkinointi