Siirry suoraan sisältöön

Sähköiset myyntikanavat ja verkkokauppa (5 op)

Toteutuksen tunnus: LT00BX72-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
19.08.2024 - 22.09.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.09.2024 - 15.12.2024
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Business
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Liiketalouden koulutus
Opettajat
Petri Lintumäki
Ryhmät
LLT22SM
LLT22SM
Opintojakso
LT00BX72

Toteutuksella on 14 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 44 t 30 min.

Aika Aihe Tila
To 12.09.2024 klo 08:15 - 11:30
(3 t 15 min)
Sähköiset myyntikanavat ja verkkokauppa LT00BX72-3003
TA21L142 TA21L142
To 19.09.2024 klo 08:15 - 11:30
(3 t 15 min)
Sähköiset myyntikanavat ja verkkokauppa LT00BX72-3003
TA21L145 TA21L145
To 26.09.2024 klo 08:15 - 11:30
(3 t 15 min)
Sähköiset myyntikanavat ja verkkokauppa LT00BX72-3003
TA21L142 TA21L142
To 03.10.2024 klo 08:15 - 11:30
(3 t 15 min)
Sähköiset myyntikanavat ja verkkokauppa LT00BX72-3003
TA21L158 TA21L158
To 10.10.2024 klo 08:15 - 11:30
(3 t 15 min)
Sähköiset myyntikanavat ja verkkokauppa LT00BX72-3003
TA21L142 TA21L142
Ma 28.10.2024 klo 12:30 - 15:45
(3 t 15 min)
Sähköiset myyntikanavat ja verkkokauppa LT00BX72-3003
TA21L155 TA21L155
Ma 04.11.2024 klo 13:30 - 15:45
(2 t 15 min)
Sähköiset myyntikanavat ja verkkokauppa LT00BX72-3003
TA12L101 TA12L101
Ma 11.11.2024 klo 12:30 - 15:45
(3 t 15 min)
Sähköiset myyntikanavat ja verkkokauppa LT00BX72-3003
TA12L101 TA12L101
Ma 18.11.2024 klo 12:30 - 15:45
(3 t 15 min)
Sähköiset myyntikanavat ja verkkokauppa LT00BX72-3003
TA12L120 TA12L120
Ma 25.11.2024 klo 12:30 - 15:45
(3 t 15 min)
Sähköiset myyntikanavat ja verkkokauppa LT00BX72-3003
TA12L119 TA12L119
Ke 04.12.2024 klo 08:15 - 11:30
(3 t 15 min)
Sähköiset myyntikanavat ja verkkokauppa LT00BX72-3003
TA12L101 TA12L101
Ma 09.12.2024 klo 12:30 - 15:45
(3 t 15 min)
Sähköiset myyntikanavat ja verkkokauppa LT00BX72-3003
TA12L101 TA12L101
Ma 16.12.2024 klo 12:30 - 15:45
(3 t 15 min)
Sähköiset myyntikanavat ja verkkokauppa LT00BX72-3003
TA12L125 TA12L125
Ti 17.12.2024 klo 08:15 - 11:30
(3 t 15 min)
Sähköiset myyntikanavat ja verkkokauppa LT00BX72-3003
TA12L125 TA12L125
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Tavoitteet

Opiskelija
- Tunnistaa liiketoiminnan kannalta keskeiset digitaalisten liiketoimintamallien trendit ja muutokset
- Ymmärtää erilaisten digitaalisten alustojen ja palveluiden erityispiirteet ja ansaintalogiikan
- Osaa valita sopivan myyntikanavan ja ymmärtää verkkokaupan mahdollisuudet
- Osaa arvioida monikanavaisuuden myynnin ja saatavuuden mahdollisuuksia osana yrityksen liiketoimintaa
- Osaa suunnitella myynnin kasvua tukevia digitaalisia kanavia sekä soveltaa digitaalisen markkinoinnin keinoja

Sisältö

• Sähköiset myyntikanavat
• Monikanavaisuus myynnissä, viestinnässä ja asiakaspalvelussa
• Verkkokauppastrategia
• Verkkokaupan alustat
• Markkinoinnin automaatio
• Digitaalinen markkinointi

Oppimateriaalit

Sekki A. Alustatalousyrittäyys -opas sivutuloista kiinnostuneille 2021 Bookcover
Zahay D. Digital Marketing Management 2020 Business Expert Press
Muu opettajan ilmoittama materiaali

Arviointiasteikko

0 - 5

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

- käyttää ja analysoi digitaaliseen liiketoimintaan liittyviä käsitteitä monipuolisesti ja johdonmukaisesti
- arvioi uskottavasti erilaisia sähköisen myynnin työkaluja ja kanavia
- laatii monipuolisen, uskottavan ja kattavan verkkokaupan ja digitaalisen markkinoinnin kehittämissuunnitelman
- analysoi ja soveltaa uutta tietoa ja osaa perustella eri tietolähteiden käytön

Arviointikriteerit, hyvä (3)

- käyttää ja hyödyntää digitaaliseen liiketoimintaan liittyviä käsitteitä melko johdonmukaisesti
- arvioi sähköisen myynnin työkaluja ja kanavia melko kattavasti
- laatii melko monipuolisen ja kattavan verkkokaupan ja digitaalisen markkinoinnin kehittämissuunnitelman.
- analysoi ja soveltaa annettua tietoa ja osaa perustella eri tietolähteiden käytön

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

- hyödyntää digitaaliseen liiketoimintaan liittyviä käsitteitä jokseenkin johdonmukaisesti
- ymmärtää sähköisen myynnin työkalujen ja kanavien käytön
- laatii suppean verkkokaupan ja digitaalisen markkinoinnin kehittämissuunnitelman.
- soveltaa annettua tietoa ja perustelee eri tietolähteiden käyttöä

Osaamistavoitteet

Opiskelija
- Tunnistaa liiketoiminnan kannalta keskeiset digitaalisten liiketoimintamallien trendit ja muutokset
- Ymmärtää erilaisten digitaalisten alustojen ja palveluiden erityispiirteet ja ansaintalogiikan
- Osaa valita sopivan myyntikanavan ja ymmärtää verkkokaupan mahdollisuudet
- Osaa arvioida monikanavaisuuden myynnin ja saatavuuden mahdollisuuksia osana yrityksen liiketoimintaa
- Osaa suunnitella myynnin kasvua tukevia digitaalisia kanavia sekä soveltaa digitaalisen markkinoinnin keinoja

Toteutustavat

Lähiopetus
Luennot
Paritehtävät
Itsenäiset harjoitukset

Suoritustavat

Opintojakso sisältää luentoja sekä harjoitustunteja. Opetus järjestetään pääsääntöisesti lähiopetuksena. Opintojakson läpäisy edellyttää tunneilla tehtävien harjoitustehtävien sekä lopputehtävän suorittamisen. Tarkempi opintojakson kuvaus esitellään opintojakson toteutussuunnitelmassa.

Sisältö

• Sähköiset myyntikanavat
• Monikanavaisuus myynnissä, viestinnässä ja asiakaspalvelussa
• Verkkokauppastrategia
• Verkkokaupan alustat
• Markkinoinnin automaatio
• Digitaalinen markkinointi

Siirry alkuun