Siirry suoraan sisältöön

Sähköiset myyntikanavat ja verkkokauppa (5 op)

Toteutuksen tunnus: LT00BX72-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

19.08.2024 - 22.09.2024

Ajoitus

01.09.2024 - 15.12.2024

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Business

Opetuskielet

  • Suomi

Koulutus

  • Liiketalouden koulutus

Opettaja

  • Petri Lintumäki

Ryhmät

  • LLT22SM
    LLT22SM
  • 12.09.2024 08:15 - 11:30, Sähköiset myyntikanavat ja verkkokauppa LT00BX72-3003
  • 19.09.2024 08:15 - 11:30, Sähköiset myyntikanavat ja verkkokauppa LT00BX72-3003
  • 26.09.2024 08:15 - 11:30, Sähköiset myyntikanavat ja verkkokauppa LT00BX72-3003
  • 03.10.2024 08:15 - 11:30, Sähköiset myyntikanavat ja verkkokauppa LT00BX72-3003
  • 10.10.2024 08:15 - 11:30, Sähköiset myyntikanavat ja verkkokauppa LT00BX72-3003
  • 28.10.2024 12:30 - 15:45, Sähköiset myyntikanavat ja verkkokauppa LT00BX72-3003
  • 04.11.2024 13:30 - 15:45, Sähköiset myyntikanavat ja verkkokauppa LT00BX72-3003
  • 11.11.2024 12:30 - 15:45, Sähköiset myyntikanavat ja verkkokauppa LT00BX72-3003
  • 18.11.2024 12:30 - 15:45, Sähköiset myyntikanavat ja verkkokauppa LT00BX72-3003
  • 25.11.2024 12:30 - 15:45, Sähköiset myyntikanavat ja verkkokauppa LT00BX72-3003
  • 04.12.2024 08:15 - 11:30, Sähköiset myyntikanavat ja verkkokauppa LT00BX72-3003
  • 09.12.2024 12:30 - 15:45, Sähköiset myyntikanavat ja verkkokauppa LT00BX72-3003

Tavoitteet

Opiskelija
- Tunnistaa liiketoiminnan kannalta keskeiset digitaalisten liiketoimintamallien trendit ja muutokset
- Ymmärtää erilaisten digitaalisten alustojen ja palveluiden erityispiirteet ja ansaintalogiikan
- Osaa valita sopivan myyntikanavan ja ymmärtää verkkokaupan mahdollisuudet
- Osaa arvioida monikanavaisuuden myynnin ja saatavuuden mahdollisuuksia osana yrityksen liiketoimintaa
- Osaa suunnitella myynnin kasvua tukevia digitaalisia kanavia sekä soveltaa digitaalisen markkinoinnin keinoja

Sisältö

• Sähköiset myyntikanavat
• Monikanavaisuus myynnissä, viestinnässä ja asiakaspalvelussa
• Verkkokauppastrategia
• Verkkokaupan alustat
• Markkinoinnin automaatio
• Digitaalinen markkinointi

Oppimateriaalit

Sekki A. Alustatalousyrittäyys -opas sivutuloista kiinnostuneille 2021 Bookcover
Zahay D. Digital Marketing Management 2020 Business Expert Press
Muu opettajan ilmoittama materiaali

Arviointiasteikko

0 - 5

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

- käyttää ja analysoi digitaaliseen liiketoimintaan liittyviä käsitteitä monipuolisesti ja johdonmukaisesti
- arvioi uskottavasti erilaisia sähköisen myynnin työkaluja ja kanavia
- laatii monipuolisen, uskottavan ja kattavan verkkokaupan ja digitaalisen markkinoinnin kehittämissuunnitelman
- analysoi ja soveltaa uutta tietoa ja osaa perustella eri tietolähteiden käytön

Arviointikriteerit, hyvä (3)

- käyttää ja hyödyntää digitaaliseen liiketoimintaan liittyviä käsitteitä melko johdonmukaisesti
- arvioi sähköisen myynnin työkaluja ja kanavia melko kattavasti
- laatii melko monipuolisen ja kattavan verkkokaupan ja digitaalisen markkinoinnin kehittämissuunnitelman.
- analysoi ja soveltaa annettua tietoa ja osaa perustella eri tietolähteiden käytön

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

- hyödyntää digitaaliseen liiketoimintaan liittyviä käsitteitä jokseenkin johdonmukaisesti
- ymmärtää sähköisen myynnin työkalujen ja kanavien käytön
- laatii suppean verkkokaupan ja digitaalisen markkinoinnin kehittämissuunnitelman.
- soveltaa annettua tietoa ja perustelee eri tietolähteiden käyttöä