Siirry suoraan sisältöön

Sähköiset myyntikanavat ja verkkokauppa (5 op)

Toteutuksen tunnus: LT00BX72-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

01.08.2023 - 30.09.2023

Ajoitus

01.08.2023 - 31.12.2023

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Business

Opetuskielet

  • Suomi

Koulutus

  • Liiketalouden koulutus

Opettaja

  • Elina Jääskeläinen

Ryhmät

  • LLT21SM
    LLT21SM
  • 06.09.2023 09:00 - 11:30, Sähköiset myyntikanavat ja verkkokauppa LT00BX72-3001
  • 13.09.2023 09:00 - 11:30, Sähköiset myyntikanavat ja verkkokauppa LT00BX72-3001
  • 20.09.2023 09:30 - 14:00, Sähköiset myyntikanavat ja verkkokauppa LT00BX72-3001
  • 27.09.2023 09:00 - 11:30, Sähköiset myyntikanavat ja verkkokauppa LT00BX72-3001
  • 04.10.2023 09:00 - 11:30, Sähköiset myyntikanavat ja verkkokauppa LT00BX72-3001
  • 11.10.2023 09:00 - 11:30, Sähköiset myyntikanavat ja verkkokauppa LT00BX72-3001
  • 25.10.2023 09:00 - 11:30, Sähköiset myyntikanavat ja verkkokauppa LT00BX72-3001
  • 01.11.2023 09:30 - 14:00, Työpaja_Sähköiset myyntikanavat ja verkkokauppa LT00BX72-3001
  • 08.11.2023 09:00 - 11:30, Sähköiset myyntikanavat ja verkkokauppa LT00BX72-3001
  • 15.11.2023 09:00 - 11:30, Sähköiset myyntikanavat ja verkkokauppa LT00BX72-3001
  • 22.11.2023 09:00 - 11:30, Sähköiset myyntikanavat ja verkkokauppa LT00BX72-3001
  • 29.11.2023 09:00 - 11:30, Sähköiset myyntikanavat ja verkkokauppa LT00BX72-3001
  • 05.12.2023 12:30 - 15:00, Sähköiset myyntikanavat ja verkkokauppa LT00BX72-3001
  • 13.12.2023 09:00 - 11:30, Sähköiset myyntikanavat ja verkkokauppa LT00BX72-3001

Tavoitteet

Opiskelija
- Tunnistaa liiketoiminnan kannalta keskeiset digitaalisten liiketoimintamallien trendit ja muutokset
- Ymmärtää erilaisten digitaalisten alustojen ja palveluiden erityispiirteet ja ansaintalogiikan
- Osaa valita sopivan myyntikanavan ja ymmärtää verkkokaupan mahdollisuudet
- Osaa arvioida monikanavaisuuden myynnin ja saatavuuden mahdollisuuksia osana yrityksen liiketoimintaa
- Osaa suunnitella myynnin kasvua tukevia digitaalisia kanavia sekä soveltaa digitaalisen markkinoinnin keinoja

Sisältö

• Sähköiset myyntikanavat
• Monikanavaisuus myynnissä, viestinnässä ja asiakaspalvelussa
• Verkkokauppastrategia
• Verkkokaupan alustat
• Markkinoinnin automaatio
• Digitaalinen markkinointi

Aika ja paikka

Syksy 2022 Kampus, lähiopetus

Oppimateriaalit

Ilmoitetaan myöhemmin

Opetusmenetelmät

Lähiopetus
Käytännön projektityöt
Harjoitukset pienryhmissä

Arviointiasteikko

0 - 5

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

- käyttää ja analysoi digitaaliseen liiketoimintaan liittyviä käsitteitä monipuolisesti ja johdonmukaisesti
- arvioi uskottavasti erilaisia sähköisen myynnin työkaluja ja kanavia
- laatii monipuolisen, uskottavan ja kattavan verkkokaupan ja digitaalisen markkinoinnin kehittämissuunnitelman
- analysoi ja soveltaa uutta tietoa ja osaa perustella eri tietolähteiden käytön

Arviointikriteerit, hyvä (3)

- käyttää ja hyödyntää digitaaliseen liiketoimintaan liittyviä käsitteitä melko johdonmukaisesti
- arvioi sähköisen myynnin työkaluja ja kanavia melko kattavasti
- laatii melko monipuolisen ja kattavan verkkokaupan ja digitaalisen markkinoinnin kehittämissuunnitelman.
- analysoi ja soveltaa annettua tietoa ja osaa perustella eri tietolähteiden käytön

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

- hyödyntää digitaaliseen liiketoimintaan liittyviä käsitteitä jokseenkin johdonmukaisesti
- ymmärtää sähköisen myynnin työkalujen ja kanavien käytön
- laatii suppean verkkokaupan ja digitaalisen markkinoinnin kehittämissuunnitelman.
- soveltaa annettua tietoa ja perustelee eri tietolähteiden käyttöä

Toteutuksen arviointikriteerit, kiitettävä (5)

- käyttää ja analysoi digitaaliseen liiketoimintaan liittyviä käsitteitä monipuolisesti ja johdonmukaisesti
- arvioi uskottavasti erilaisia sähköisen myynnin työkaluja ja kanavia
- laatii monipuolisen, uskottavan ja kattavan verkkokaupan ja digitaalisen markkinoinnin kehittämissuunnitelman
- analysoi ja soveltaa uutta tietoa ja osaa perustella eri tietolähteiden käytön