Siirry suoraan sisältöön

Asiakaskokemuksen johtaminenLaajuus (5 op)

Tunnus: YA00BR08

Laajuus

5 op

Osaamistavoitteet

Opintojakson tavoitteena on, että opiskelija ymmärtää asiakaskokemuksen merkityksen asiakassuhteen kehittämisessä ja arvon luomisessa. Opiskelija tuntee asiakaskokemuksen syntymiseen vaikuttavat tekijät ja osaa hyödyntää asiakaskokemuksen kehittämisessä tarvittavia työkaluja. Lisäksi hän osaa johtaa asiakaskokemuksen kehittämistä yrityksessä.
Opiskelija perehtyy uusien teknologien hyödyntämiseen asiakaskokemuksen kehittämisessä.

Sisältö

Monimuotoinen asiakaskokemus ja sen kehittäminen
Asiakasarvon johtaminen
Asiakaskokemuksen johtaminen
Asiakaskokemusstrategia
Asiakassuhteen hallinta
Asiakasdatan ja uusien teknologioiden hyödyntäminen asiakaskokemuksen kehittämisessä

fi
Ilmoittautumisaika

01.08.2024 - 31.12.2024

Ajoitus

01.01.2025 - 31.05.2025

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

TKI-osuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

KAMK Master School

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Vastuullisen liiketoiminnan kehittämisen ja johtamisen koulutus
Opettaja
  • Mervi Väisänen
Ryhmät
  • AYM24S
    AYM24S
  • TTY24S
    TTY24S
  • TLY24S
    TLY24S
  • LYL24SV
    LYL24SV
  • SJY24S
    SJY24S
  • LYL24S
    LYL24S
  • ALY24S
    ALY24S
  • SYT24S
    SYT24S

Tavoitteet

Opintojakson tavoitteena on, että opiskelija ymmärtää asiakaskokemuksen merkityksen asiakassuhteen kehittämisessä ja arvon luomisessa. Opiskelija tuntee asiakaskokemuksen syntymiseen vaikuttavat tekijät ja osaa hyödyntää asiakaskokemuksen kehittämisessä tarvittavia työkaluja. Lisäksi hän osaa johtaa asiakaskokemuksen kehittämistä yrityksessä.
Opiskelija perehtyy uusien teknologien hyödyntämiseen asiakaskokemuksen kehittämisessä.

Sisältö

Monimuotoinen asiakaskokemus ja sen kehittäminen
Asiakasarvon johtaminen
Asiakaskokemuksen johtaminen
Asiakaskokemusstrategia
Asiakassuhteen hallinta
Asiakasdatan ja uusien teknologioiden hyödyntäminen asiakaskokemuksen kehittämisessä

Arviointiasteikko

0 - 5

fi
Ilmoittautumisaika

01.08.2023 - 31.12.2023

Ajoitus

01.01.2024 - 15.05.2024

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

TKI-osuus

2 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

KAMK Master School

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Liiketoiminnan kehittämisen ja johtamisen koulutus
Opettaja
  • Mervi Väisänen
Ryhmät
  • SJY23S
    SJY23S
  • LYL23S
    LYL23S
  • LYL23SV
    LYL23SV
  • SYT23S
    SYT23S
  • TLY23S
    TLY23S
  • AYM23S
    AYM23S
  • ALY23S
    ALY23S

Tavoitteet

Opintojakson tavoitteena on, että opiskelija ymmärtää asiakaskokemuksen merkityksen asiakassuhteen kehittämisessä ja arvon luomisessa. Opiskelija tuntee asiakaskokemuksen syntymiseen vaikuttavat tekijät ja osaa hyödyntää asiakaskokemuksen kehittämisessä tarvittavia työkaluja. Lisäksi hän osaa johtaa asiakaskokemuksen kehittämistä yrityksessä.
Opiskelija perehtyy uusien teknologien hyödyntämiseen asiakaskokemuksen kehittämisessä.

Sisältö

Monimuotoinen asiakaskokemus ja sen kehittäminen
Asiakasarvon johtaminen
Asiakaskokemuksen johtaminen
Asiakaskokemusstrategia
Asiakassuhteen hallinta
Asiakasdatan ja uusien teknologioiden hyödyntäminen asiakaskokemuksen kehittämisessä

Arviointiasteikko

0 - 5

fi
Ilmoittautumisaika

01.09.2022 - 31.12.2022

Ajoitus

01.01.2023 - 31.05.2023

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

TKI-osuus

3 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Business

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Liiketoiminnan kehittämisen ja johtamisen koulutus
Opettaja
  • Perttu Huusko
  • Mervi Väisänen
Ryhmät
  • AYM22S
    AYM22S
  • SYT22S
    SYT22S
  • TLY22S
    TLY22S
  • LYL22SV
    LYL22SV
  • LYL22S
    LYL22S
  • ALY22S
    ALY22S
  • SJY22S
    SJY22S

Tavoitteet

Opintojakson tavoitteena on, että opiskelija ymmärtää asiakaskokemuksen merkityksen asiakassuhteen kehittämisessä ja arvon luomisessa. Opiskelija tuntee asiakaskokemuksen syntymiseen vaikuttavat tekijät ja osaa hyödyntää asiakaskokemuksen kehittämisessä tarvittavia työkaluja. Lisäksi hän osaa johtaa asiakaskokemuksen kehittämistä yrityksessä.
Opiskelija perehtyy uusien teknologien hyödyntämiseen asiakaskokemuksen kehittämisessä.

Sisältö

Monimuotoinen asiakaskokemus ja sen kehittäminen
Asiakasarvon johtaminen
Asiakaskokemuksen johtaminen
Asiakaskokemusstrategia
Asiakassuhteen hallinta
Asiakasdatan ja uusien teknologioiden hyödyntäminen asiakaskokemuksen kehittämisessä

Arviointiasteikko

0 - 5

fi
Ilmoittautumisaika

01.08.2021 - 31.12.2021

Ajoitus

01.01.2022 - 31.05.2022

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

TKI-osuus

4 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Business

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Liiketoiminnan kehittämisen ja johtamisen koulutus
Opettaja
  • Mervi Väisänen
Ryhmät
  • ALY21S
    ALY21S
  • SJY21S
    SJY21S
  • LYL21SV
    LYL21SV
  • TLY21S
    TLY21S
  • LYL21S
    LYL21S
  • AYM21S
    AYM21S

Tavoitteet

Opintojakson tavoitteena on, että opiskelija ymmärtää asiakaskokemuksen merkityksen asiakassuhteen kehittämisessä ja arvon luomisessa. Opiskelija tuntee asiakaskokemuksen syntymiseen vaikuttavat tekijät ja osaa hyödyntää asiakaskokemuksen kehittämisessä tarvittavia työkaluja. Lisäksi hän osaa johtaa asiakaskokemuksen kehittämistä yrityksessä.
Opiskelija perehtyy uusien teknologien hyödyntämiseen asiakaskokemuksen kehittämisessä.

Sisältö

Monimuotoinen asiakaskokemus ja sen kehittäminen
Asiakasarvon johtaminen
Asiakaskokemuksen johtaminen
Asiakaskokemusstrategia
Asiakassuhteen hallinta
Asiakasdatan ja uusien teknologioiden hyödyntäminen asiakaskokemuksen kehittämisessä

Oppimateriaalit

Löytyy moodlesta

Opetusmenetelmät

Teams-luennot ja kehittämistehtävän tekeminen

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty

Kehittämistehtävän arviointi: täydennettävä / hyväksytty.

Arviointikohdat:
Asiakaskokemuksen teoreettinen tarkastelu
- käsitteiden käyttö ja täsmällisyys
- työkalujen ja asiakaskokemuksen johtamisen toimintatapojen tarkastelu
- lähteiden käyttö ja monipuolisuus – hyödynnettävä vähintään kolmea eri lähdettä
Kehittämisosuus
- organisaation kuvaus, asiakaslupaus ja nykytilan kuvaaminen
- asiakaspolku ja sen kehittämisehdotukset
- mahdolliset uudet toimintamallit ja kehittäminen (kohtaamiset, asiakasymmärrys, mittaaminen ja seuranta)
- systemaattisuus ja kehittämisosuuden hyödyntäminen
Pohdinta
- teoreettisen tarkastelun ja kehittämistehtävän välinen yhteys
- kehittämisosuuden onnistumisen ja hyödynnettävyyden arviointi
- mahdolliset tarvittavat / suunnitellut jatkotoimet asiakaskokemuksen kehittämisessä ja johtamisessa
- pohdinnan kriittisyys ja monipuolisuus
Kirjoitusasu ja raportointi
- kieliasu
- raportin rakenne ja loogisuus
- lähdeviitteiden merkintä (KAMK:n ohjeistuksen mukaan)

Arviointiasteikko

Hylätty/Hyväksytty