Siirry suoraan sisältöön

Matkailupalveluiden myyntiprosessitLaajuus (5 op)

Tunnus: AM00BK98

Laajuus

5 op

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa matkailupalvelujen myyntiprosessien suunnittelun ja toteutuksen. Opiskelija osaa matkailuyrityksen tuloksekkaan myyntityön käytännön toteutuksen.

Sisältö

Matkailupalvelujen myyntiprosessit, myyntikanavat, kohderyhmät, myyntityö, myynnin johtaminen, myyntityön tuloksellisuus

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa toteuttaa ja reflektoida matkailuyrityksen myyntiprosessien suunnittelun ja toteuttamisen asiakaslähtöisesti. Opiskelija osaa soveltaa niitä matkailuyrityksen toimintaan. Opiskelija osaa matkailuyrityksen myyntityön käytännön toteutuksen.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija tietää matkailuyrityksen myyntiprosessien suunnittelun ja toteuttamisen periaatteet asiakaslähtöisesti. Opiskelija osaa soveltaa niitä matkailuyrityksen toimintaan.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija tietää matkailuyrityksen myyntiprosessien suunnittelun ja toteuttamisen periaatteet asiakaslähtöisesti

fi
Ilmoittautumisaika

19.08.2025 - 22.09.2025

Ajoitus

01.08.2025 - 31.12.2025

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Business

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Matkailun koulutus
Opettaja
  • OPE_Matkailu OPE_Matkailu
Ryhmät
  • AMM23K
    AMM23K

Tavoitteet

Opiskelija osaa matkailupalvelujen myyntiprosessien suunnittelun ja toteutuksen. Opiskelija osaa matkailuyrityksen tuloksekkaan myyntityön käytännön toteutuksen.

Sisältö

Matkailupalvelujen myyntiprosessit, myyntikanavat, kohderyhmät, myyntityö, myynnin johtaminen, myyntityön tuloksellisuus

Arviointiasteikko

0 - 5

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa toteuttaa ja reflektoida matkailuyrityksen myyntiprosessien suunnittelun ja toteuttamisen asiakaslähtöisesti. Opiskelija osaa soveltaa niitä matkailuyrityksen toimintaan. Opiskelija osaa matkailuyrityksen myyntityön käytännön toteutuksen.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija tietää matkailuyrityksen myyntiprosessien suunnittelun ja toteuttamisen periaatteet asiakaslähtöisesti. Opiskelija osaa soveltaa niitä matkailuyrityksen toimintaan.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija tietää matkailuyrityksen myyntiprosessien suunnittelun ja toteuttamisen periaatteet asiakaslähtöisesti

fi
Ilmoittautumisaika

01.12.2023 - 31.01.2024

Ajoitus

01.01.2024 - 31.07.2024

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Business

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Matkailun koulutus
Opettaja
  • Katja-Mari Kärkkäinen
Ryhmät
  • AMM22K
    AMM22K

Tavoitteet

Opiskelija osaa matkailupalvelujen myyntiprosessien suunnittelun ja toteutuksen. Opiskelija osaa matkailuyrityksen tuloksekkaan myyntityön käytännön toteutuksen.

Sisältö

Matkailupalvelujen myyntiprosessit, myyntikanavat, kohderyhmät, myyntityö, myynnin johtaminen, myyntityön tuloksellisuus

Opetusmenetelmät

Lähiopetus / Teamsopetus

Arviointiasteikko

0 - 5

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa toteuttaa ja reflektoida matkailuyrityksen myyntiprosessien suunnittelun ja toteuttamisen asiakaslähtöisesti. Opiskelija osaa soveltaa niitä matkailuyrityksen toimintaan. Opiskelija osaa matkailuyrityksen myyntityön käytännön toteutuksen.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija tietää matkailuyrityksen myyntiprosessien suunnittelun ja toteuttamisen periaatteet asiakaslähtöisesti. Opiskelija osaa soveltaa niitä matkailuyrityksen toimintaan.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija tietää matkailuyrityksen myyntiprosessien suunnittelun ja toteuttamisen periaatteet asiakaslähtöisesti

fi
Ilmoittautumisaika

01.12.2022 - 31.01.2023

Ajoitus

01.01.2023 - 31.05.2023

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Business

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Matkailun koulutus
Opettaja
  • Katja-Mari Kärkkäinen
Ryhmät
  • AMM21K
    AMM21K

Tavoitteet

Opiskelija osaa matkailupalvelujen myyntiprosessien suunnittelun ja toteutuksen. Opiskelija osaa matkailuyrityksen tuloksekkaan myyntityön käytännön toteutuksen.

Sisältö

Matkailupalvelujen myyntiprosessit, myyntikanavat, kohderyhmät, myyntityö, myynnin johtaminen, myyntityön tuloksellisuus

Aika ja paikka

Kurssi toteutuu ajalla: 28.1.- 31.5.2023.
5 opetuskertaa, joista lähiopetusta 2 / 5.

Oppimateriaalit

Kurssimateriaali pääosin Moodlessa, myös annetut linkit materiaaleihin, myös opiskelijan omat kurssiin soveltuvat lähdemateriaalit.

Opetusmenetelmät

Kurssi sisältää lähiopetusta, sekä etäopetusta, palautettavia tehtäväharjoitteita ja lopputentin.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Kurssi suoritetaan ohjeistuksen mukaan edeten.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Kurssin laajuus 5 op, joista tsenäistä opiskelua 121h, kontaktiopetusta 14h.

Lisätietoja opiskelijoille

Kurssi täydentyy opintojakson edetessä

Arviointiasteikko

0 - 5

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa toteuttaa ja reflektoida matkailuyrityksen myyntiprosessien suunnittelun ja toteuttamisen asiakaslähtöisesti. Opiskelija osaa soveltaa niitä matkailuyrityksen toimintaan. Opiskelija osaa matkailuyrityksen myyntityön käytännön toteutuksen.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija tietää matkailuyrityksen myyntiprosessien suunnittelun ja toteuttamisen periaatteet asiakaslähtöisesti. Opiskelija osaa soveltaa niitä matkailuyrityksen toimintaan.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija tietää matkailuyrityksen myyntiprosessien suunnittelun ja toteuttamisen periaatteet asiakaslähtöisesti

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Kurssi arvioidaan asteikolla 1-5.
Arvosanaan vaikuttavat kaikki kurssin aikainen työskentely, tehtäväharjoitteet, tuntiosallistuminen, läsnäolo, jatkuva näyttö sekä tentti.

Hylätty (0)

Tehtäväsuoritteet puuttuvat tai ovat puutteellisia ja / tai tenttiä ei suoriteta alimmalla hyväksytyllä pistemäärällä (50%).

Toteutuksen arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa toteuttaa ja reflektoida matkailuyrityksen myyntiprosessien suunnittelun ja toteuttamisen asiakaslähtöisesti. Opiskelija osaa soveltaa niitä matkailuyrityksen toimintaan. Opiskelija osaa matkailuyrityksen myyntityön käytännön toteutuksen.

Kirjallisten töiden rakenne ja kieliasus, sekä asettelu ovat moitteettomat, lähdeviittaukset merkitty annettujen ohjeiden mukaan, teksti on sovellettua ja laadukasta vuoropuhelua lähteiden pohjalta. Kokonaisuus on viimeisteltyä.

Toteutuksen arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija tietää matkailuyrityksen myyntiprosessien suunnittelun ja toteuttamisen periaatteet asiakaslähtöisesti. Opiskelija osaa soveltaa niitä matkailuyrityksen toimintaan. Kirjallisissa töissä rakenne ja kieliasu ovat kohtalaiset tai hyvät, lähes virheetöntä, lähdeviittauksia käytetty hyvin. Teksti on itse sovellettua, ei suoraa siteerausta.

Toteutuksen arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija tietää matkailuyrityksen myyntiprosessien suunnittelun ja toteuttamisen periaatteet asiakaslähtöisesti. Kirjallisissa töissä rakenne ja kieliasu puutteelliset tai heikot, tai sisältävät suoraa lainausta, lähdemerkinnät puutteellisia tai puuttuvat kokonaan.

fi
Ilmoittautumisaika

02.12.2021 - 31.12.2021

Ajoitus

01.01.2022 - 31.07.2022

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Business

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Matkailun koulutus
Opettaja
  • Katja-Mari Kärkkäinen
Ryhmät
  • AMM20K
    AMM20K

Tavoitteet

Opiskelija osaa matkailupalvelujen myyntiprosessien suunnittelun ja toteutuksen. Opiskelija osaa matkailuyrityksen tuloksekkaan myyntityön käytännön toteutuksen.

Sisältö

Matkailupalvelujen myyntiprosessit, myyntikanavat, kohderyhmät, myyntityö, myynnin johtaminen, myyntityön tuloksellisuus

Arviointiasteikko

0 - 5

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa toteuttaa ja reflektoida matkailuyrityksen myyntiprosessien suunnittelun ja toteuttamisen asiakaslähtöisesti. Opiskelija osaa soveltaa niitä matkailuyrityksen toimintaan. Opiskelija osaa matkailuyrityksen myyntityön käytännön toteutuksen.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija tietää matkailuyrityksen myyntiprosessien suunnittelun ja toteuttamisen periaatteet asiakaslähtöisesti. Opiskelija osaa soveltaa niitä matkailuyrityksen toimintaan.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija tietää matkailuyrityksen myyntiprosessien suunnittelun ja toteuttamisen periaatteet asiakaslähtöisesti