Siirry suoraan sisältöön

Matkailupalveluiden myyntiprosessit (5op)

Toteutuksen tunnus: AM00BK98-3006

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
18.08.2025 - 21.09.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
29.08.2025 - 11.12.2025
Toteutus on käynnissä.
Opintopistemäärä
5 op
Yksikkö
Business
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Matkailun koulutus
Opettajat
Katja-Mari Kärkkäinen
Ryhmät
AMM23K
AMM23K
Opintojakso
AM00BK98

Toteutuksella on 4 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 5 t 45 min.

Aika Aihe Tila
Pe 29.08.2025 klo 15:00 - 16:30
(1 t 30 min)
Matkailupalveluiden myyntiprosessit AM00BK98-3006
TA11L159 Matkailu TA11L159 Matkailu
Pe 26.09.2025 klo 11:00 - 12:30
(1 t 30 min)
Matkailupalveluiden myyntiprosessit AM00BK98-3006
Teams
Pe 21.11.2025 klo 12:15 - 13:45
(1 t 30 min)
Matkailupalveluiden myyntiprosessit AM00BK98-3006
Teams
To 11.12.2025 klo 14:00 - 15:15
(1 t 15 min)
Matkailupalveluiden myyntiprosessit AM00BK98-3006
TA12L129 TA12L129
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Arviointiasteikko

0 - 5

Sisällön jaksotus

Jaksot 1. & 2. Syksy 2025.

Tavoitteet

Opiskelija osaa matkailupalvelujen myyntiprosessien suunnittelun ja toteutuksen. Opiskelija osaa matkailuyrityksen tuloksekkaan myyntityön käytännön toteutuksen.

Sisältö

Matkailupalvelujen myyntiprosessit, myyntikanavat, kohderyhmät, myyntityö, myynnin johtaminen, myyntityön tuloksellisuus

Aika ja paikka

Kajaani elokuu - joulukuu 2025.
Kurssin vastuuopettaja: Katja-Mari Kärkkäinen. (katja-mari.karkkainen@kamk.fi).

Oppimateriaalit

Reppu- oppimisalustan opetusmateriaali.
Sekä muut opettajan ohjaamat materiaalit.

Opetusmenetelmät

Kontaktiopetus lukujärjestyksen mukaan. Aloituskerta elokuussa, sekä viimeinen syyslukukauden opetuskerta ovat lähiopetuksia. Muut syksyn kontaktiopetukset toteutuvat Teamsin välityksellä.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Ei tenttiä. Kurssin opinnäytteenä toteutetaan laajempi kurssitehtäväkokonaisuus, jossa opiskelija toteuttaa myyntiprosessin harjoitustyön.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Mahdollinen hyväksilukeminen mikäli opiskelijalla on työkokemuksen kautta hankittua osaamista. Tämä tulee neuvotella opettajan kanssa.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Kurssin laajuus 5 op.
Kontaktiopetuksen osuus noin 10h, 125h itsenäistä opiskelua.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija tietää matkailuyrityksen myyntiprosessien suunnittelun ja toteuttamisen periaatteet asiakaslähtöisesti

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija tietää matkailuyrityksen myyntiprosessien suunnittelun ja toteuttamisen periaatteet asiakaslähtöisesti. Opiskelija osaa soveltaa niitä matkailuyrityksen toimintaan.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa toteuttaa ja reflektoida matkailuyrityksen myyntiprosessien suunnittelun ja toteuttamisen asiakaslähtöisesti. Opiskelija osaa soveltaa niitä matkailuyrityksen toimintaan. Opiskelija osaa matkailuyrityksen myyntityön käytännön toteutuksen.

Siirry alkuun