Matkailupalveluiden myyntiprosessit (5op)
Toteutuksen tunnus: AM00BK98-3006
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 18.08.2025 - 21.09.2025
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 29.08.2025 - 11.12.2025
- Toteutus on käynnissä.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Yksikkö
- Business
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Matkailun koulutus
Toteutuksella on 4 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 5 t 45 min.
| Aika | Aihe | Tila |
|---|---|---|
|
Pe 29.08.2025 klo 15:00 - 16:30 (1 t 30 min) |
Matkailupalveluiden myyntiprosessit AM00BK98-3006 |
TA11L159 Matkailu
TA11L159 Matkailu
|
|
Pe 26.09.2025 klo 11:00 - 12:30 (1 t 30 min) |
Matkailupalveluiden myyntiprosessit AM00BK98-3006 |
Teams
|
|
Pe 21.11.2025 klo 12:15 - 13:45 (1 t 30 min) |
Matkailupalveluiden myyntiprosessit AM00BK98-3006 |
Teams
|
|
To 11.12.2025 klo 14:00 - 15:15 (1 t 15 min) |
Matkailupalveluiden myyntiprosessit AM00BK98-3006 |
TA12L129
TA12L129
|
Arviointiasteikko
0 - 5
Sisällön jaksotus
Jaksot 1. & 2. Syksy 2025.
Tavoitteet
Opiskelija osaa matkailupalvelujen myyntiprosessien suunnittelun ja toteutuksen. Opiskelija osaa matkailuyrityksen tuloksekkaan myyntityön käytännön toteutuksen.
Sisältö
Matkailupalvelujen myyntiprosessit, myyntikanavat, kohderyhmät, myyntityö, myynnin johtaminen, myyntityön tuloksellisuus
Aika ja paikka
Kajaani elokuu - joulukuu 2025.
Kurssin vastuuopettaja: Katja-Mari Kärkkäinen. (katja-mari.karkkainen@kamk.fi).
Oppimateriaalit
Reppu- oppimisalustan opetusmateriaali.
Sekä muut opettajan ohjaamat materiaalit.
Opetusmenetelmät
Kontaktiopetus lukujärjestyksen mukaan. Aloituskerta elokuussa, sekä viimeinen syyslukukauden opetuskerta ovat lähiopetuksia. Muut syksyn kontaktiopetukset toteutuvat Teamsin välityksellä.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Ei tenttiä. Kurssin opinnäytteenä toteutetaan laajempi kurssitehtäväkokonaisuus, jossa opiskelija toteuttaa myyntiprosessin harjoitustyön.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Mahdollinen hyväksilukeminen mikäli opiskelijalla on työkokemuksen kautta hankittua osaamista. Tämä tulee neuvotella opettajan kanssa.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Kurssin laajuus 5 op.
Kontaktiopetuksen osuus noin 10h, 125h itsenäistä opiskelua.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija tietää matkailuyrityksen myyntiprosessien suunnittelun ja toteuttamisen periaatteet asiakaslähtöisesti
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija tietää matkailuyrityksen myyntiprosessien suunnittelun ja toteuttamisen periaatteet asiakaslähtöisesti. Opiskelija osaa soveltaa niitä matkailuyrityksen toimintaan.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa toteuttaa ja reflektoida matkailuyrityksen myyntiprosessien suunnittelun ja toteuttamisen asiakaslähtöisesti. Opiskelija osaa soveltaa niitä matkailuyrityksen toimintaan. Opiskelija osaa matkailuyrityksen myyntityön käytännön toteutuksen.