Skip to main content

Service Business and ProductisationLaajuus (5 cr)

Code: YA00BR09

Credits

5 op

Teaching language

  • Finnish

Objective

Opiskelija ymmärtää palvelujen johtamisen erityispiirteet, periaatteet ja osaa kehittää palveluita sekä johtaa organisaation palveluympäristöä. Opiskelija ymmärtää palvelujen tuotteistamisen mahdollisuudet sekä omaa valmiudet tuotteistaa ja modularisoida palveluita.
Opiskelija tunnistaa monikanavaisen asiakaskohtaamisen vaatimukset ja osaa hyödyntää laajasti erilaisia viestintäkanavia asiakaspalvelussa ja palvelujen johtamisessa.

Content

Keskeiset käsitteet
Palvelujen tuotteistaminen, modularisointi ja hinnoittelu
Palveluprosessit monikanavaisissa ympäristöissä
Uudet palveluliiketoimintamallit
Palvelun laadun johtaminen
Palvelukulttuurin rakentaminen

en
Enrollment

01.01.2025 - 31.08.2025

Timing

01.09.2025 - 15.12.2025

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

5 op

RDI portion

3 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

KAMK Master School

Teaching languages
  • Finnish
Degree programmes
  • Master´s Degree in Responsible Business Management
Teachers
  • Mervi Väisänen
Groups
  • AYM24S
    AYM24S
  • TLY24S
    TLY24S
  • LYL24SV
    LYL24SV
  • SJY24S
    SJY24S
  • LYL24S
    LYL24S
  • ALY24S
    ALY24S
  • SYT24S
    SYT24S

Objective

Opiskelija ymmärtää palvelujen johtamisen erityispiirteet, periaatteet ja osaa kehittää palveluita sekä johtaa organisaation palveluympäristöä. Opiskelija ymmärtää palvelujen tuotteistamisen mahdollisuudet sekä omaa valmiudet tuotteistaa ja modularisoida palveluita.
Opiskelija tunnistaa monikanavaisen asiakaskohtaamisen vaatimukset ja osaa hyödyntää laajasti erilaisia viestintäkanavia asiakaspalvelussa ja palvelujen johtamisessa.

Content

Keskeiset käsitteet
Palvelujen tuotteistaminen, modularisointi ja hinnoittelu
Palveluprosessit monikanavaisissa ympäristöissä
Uudet palveluliiketoimintamallit
Palvelun laadun johtaminen
Palvelukulttuurin rakentaminen

Evaluation scale

0 - 5

en
Enrollment

01.01.2024 - 31.07.2024

Timing

01.08.2024 - 15.12.2024

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

Teknologia

Teaching languages
  • Finnish
Degree programmes
  • Business Information Technology and Business Expertise Degree (Masters)

Objective

Opiskelija ymmärtää palvelujen johtamisen erityispiirteet, periaatteet ja osaa kehittää palveluita sekä johtaa organisaation palveluympäristöä. Opiskelija ymmärtää palvelujen tuotteistamisen mahdollisuudet sekä omaa valmiudet tuotteistaa ja modularisoida palveluita.
Opiskelija tunnistaa monikanavaisen asiakaskohtaamisen vaatimukset ja osaa hyödyntää laajasti erilaisia viestintäkanavia asiakaspalvelussa ja palvelujen johtamisessa.

Content

Keskeiset käsitteet
Palvelujen tuotteistaminen, modularisointi ja hinnoittelu
Palveluprosessit monikanavaisissa ympäristöissä
Uudet palveluliiketoimintamallit
Palvelun laadun johtaminen
Palvelukulttuurin rakentaminen

Evaluation scale

0 - 5

en
Enrollment

01.01.2024 - 31.07.2024

Timing

01.08.2024 - 15.12.2024

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

5 op

RDI portion

3 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

KAMK Master School

Teaching languages
  • Finnish
Degree programmes
  • MASTER´S DEGREE IN BUSINESS MANAGEMENT
Teachers
  • Mervi Väisänen
Groups
  • SJY23S
    SJY23S
  • LYL23S
    LYL23S
  • SYT23S
    SYT23S
  • TLY23S
    TLY23S
  • AYM23S
    AYM23S
  • LYL22SV
    LYL22SV
  • ALY23S
    ALY23S

Objective

Opiskelija ymmärtää palvelujen johtamisen erityispiirteet, periaatteet ja osaa kehittää palveluita sekä johtaa organisaation palveluympäristöä. Opiskelija ymmärtää palvelujen tuotteistamisen mahdollisuudet sekä omaa valmiudet tuotteistaa ja modularisoida palveluita.
Opiskelija tunnistaa monikanavaisen asiakaskohtaamisen vaatimukset ja osaa hyödyntää laajasti erilaisia viestintäkanavia asiakaspalvelussa ja palvelujen johtamisessa.

Content

Keskeiset käsitteet
Palvelujen tuotteistaminen, modularisointi ja hinnoittelu
Palveluprosessit monikanavaisissa ympäristöissä
Uudet palveluliiketoimintamallit
Palvelun laadun johtaminen
Palvelukulttuurin rakentaminen

Evaluation scale

0 - 5

en
Enrollment

01.01.2023 - 31.08.2023

Timing

01.09.2023 - 31.12.2023

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

5 op

RDI portion

3 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

Business

Teaching languages
  • Finnish
Degree programmes
  • MASTER´S DEGREE IN BUSINESS MANAGEMENT
Teachers
  • Mervi Väisänen
Groups
  • AYM22S
    AYM22S
  • SYT22S
    SYT22S
  • TLY22S
    TLY22S
  • LYL22SV
    LYL22SV
  • LYL22S
    LYL22S
  • ALY22S
    ALY22S
  • SJY22S
    SJY22S

Objective

Opiskelija ymmärtää palvelujen johtamisen erityispiirteet, periaatteet ja osaa kehittää palveluita sekä johtaa organisaation palveluympäristöä. Opiskelija ymmärtää palvelujen tuotteistamisen mahdollisuudet sekä omaa valmiudet tuotteistaa ja modularisoida palveluita.
Opiskelija tunnistaa monikanavaisen asiakaskohtaamisen vaatimukset ja osaa hyödyntää laajasti erilaisia viestintäkanavia asiakaspalvelussa ja palvelujen johtamisessa.

Content

Keskeiset käsitteet
Palvelujen tuotteistaminen, modularisointi ja hinnoittelu
Palveluprosessit monikanavaisissa ympäristöissä
Uudet palveluliiketoimintamallit
Palvelun laadun johtaminen
Palvelukulttuurin rakentaminen

Evaluation scale

0 - 5

en
Enrollment

01.01.2022 - 31.08.2022

Timing

01.08.2022 - 16.12.2022

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

5 op

RDI portion

3 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

Business

Teaching languages
  • Finnish
Degree programmes
  • Master’s Degree in Sports Leadership and Development
  • MASTER´S DEGREE IN BUSINESS MANAGEMENT
  • Master’s Degree in Tourism Leadership and Development
  • Degree Programme in Management of Health and Social
  • Business Information Technology and Business Expertise Degree (Masters)
Teachers
  • Mervi Väisänen
Groups
  • ALY21S
    ALY21S
  • SJY21S
    SJY21S
  • LYL21SV
    LYL21SV
  • TLY21S
    TLY21S
  • LYL21S
    LYL21S
  • AYM21S
    AYM21S

Objective

Opiskelija ymmärtää palvelujen johtamisen erityispiirteet, periaatteet ja osaa kehittää palveluita sekä johtaa organisaation palveluympäristöä. Opiskelija ymmärtää palvelujen tuotteistamisen mahdollisuudet sekä omaa valmiudet tuotteistaa ja modularisoida palveluita.
Opiskelija tunnistaa monikanavaisen asiakaskohtaamisen vaatimukset ja osaa hyödyntää laajasti erilaisia viestintäkanavia asiakaspalvelussa ja palvelujen johtamisessa.

Content

Keskeiset käsitteet
Palvelujen tuotteistaminen, modularisointi ja hinnoittelu
Palveluprosessit monikanavaisissa ympäristöissä
Uudet palveluliiketoimintamallit
Palvelun laadun johtaminen
Palvelukulttuurin rakentaminen

Materials

Ilmoitettu moodlessa.

Assessment criteria, approved/failed

Hyväksytty suoritus:
Kehittämistehtävän käsitteellinen tarkastelu kattaa palveluliiketoiminnan ja tuotteistuksen peruskäsitteitä. Raportissa on hyödynnetty riittävästi (min.3 lähdettä) relevanttia lähdemateriaalia.
Raportissa on kuvattu organisaation palveluliiketoiminnan ja tuotteistuksen nykytila ja analysoitu organisaation palveluliiketoiminnan sekä tuotteistuksen kehittämis- ja hyödyntämismahdollisuuksia. Kehittämisehdotus sisältää uuden palvelutuotteen sisäisen ja ulkoisen tuotekuvauksen. Uuden palvelutuotteen jatkokehitysmahdollisuuksia on arvioitu kriittisesti pohdintaosuudessa.
Kirjallinen raportti on laadittu Kamkin raportointiohjeistuksen mukaisesti. Se on rakenteeltaan looginen ja kieliasultaan asiatyylin mukainen.

Evaluation scale

Hylätty/Hyväksytty