Siirry suoraan sisältöön

Palveluliiketoiminta ja palvelujen tuotteistaminen (5 op)

Toteutuksen tunnus: YA00BR09-3006

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
01.01.2024 - 31.08.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.08.2024 - 15.12.2024
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
0 op
Virtuaaliosuus
5 op
TKI-osuus
3 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
KAMK Master School
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Liiketoiminnan kehittämisen ja johtamisen koulutus
Opettajat
Mervi Väisänen
Ryhmät
SJY23S
SJY23S
LYL23S
LYL23S
SYT23S
SYT23S
TLY23S
TLY23S
AYM23S
AYM23S
LYL22SV
LYL22SV
ALY23S
ALY23S
Opintojakso
YA00BR09

Toteutuksella on 3 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 10 t 0 min.

Aika Aihe Tila
Pe 13.09.2024 klo 12:30 - 16:00
(3 t 30 min)
Palveluliiketoiminta ja palvelujen tuotteistaminen YA00BR09-3006
Teams opetus
Pe 11.10.2024 klo 12:30 - 16:00
(3 t 30 min)
Palveluliiketoiminta ja palvelujen tuotteistaminen YA00BR09-3006
Teams opetus
Pe 08.11.2024 klo 08:30 - 11:30
(3 t 0 min)
Palveluliiketoiminta ja palvelujen tuotteistaminen YA00BR09-3006
Teams opetus
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Tavoitteet

Opiskelija ymmärtää palvelujen johtamisen erityispiirteet, periaatteet ja osaa kehittää palveluita sekä johtaa organisaation palveluympäristöä. Opiskelija ymmärtää palvelujen tuotteistamisen mahdollisuudet sekä omaa valmiudet tuotteistaa ja modularisoida palveluita.
Opiskelija tunnistaa monikanavaisen asiakaskohtaamisen vaatimukset ja osaa hyödyntää laajasti erilaisia viestintäkanavia asiakaspalvelussa ja palvelujen johtamisessa.

Sisältö

Keskeiset käsitteet
Palvelujen tuotteistaminen, modularisointi ja hinnoittelu
Palveluprosessit monikanavaisissa ympäristöissä
Uudet palveluliiketoimintamallit
Palvelun laadun johtaminen
Palvelukulttuurin rakentaminen

Arviointiasteikko

0 - 5

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija on palauttanut suoritukseen kuuluvat kurssitehtävät. Niiden suorittaminen on hyvällä tasolla ja niissä näkyy, että opiskelija osaa soveltaa käytäntöön palvelujen tuotteistamisen ja palveluliiketoiminnan kehittämisen käsitteitä.
Kurssin kehittämistehtävän teoreettisessa taustoituksessa käsitteiden käyttö ja täsmällisyys ovat hyvällä tasolla. Siinä on kuvattu palveluliiketoiminnan ja tuotteistuksen merkitys ja keskeisiä toimintatatapoja liiketoiminnan kehittämisessä, sekä hyödynnetty relevantteja lähdemateriaaleja riittävän monipuolisesti.
Kehittämistehtävässä näkyy kyky soveltaa esitettyä tietoperustaa oman esimerkkiyrityksen (oman työpaikan) palvelujen ja palveluliiketoiminnan kehittämiseen tavoitteiden mukaisesti.
Pohdinnassa näkyy teoreettisen tarkastelun ja kehittämisosuuden välinen yhteys. Opiskelija osaa analysoida ja arvioida pohdinnassaan riittävän kriittisesti, analyyttisesti ja monipuolisesti soveltamisosuuden jatkokehitysmahdollisuuksia ja hyödynnettävyyttä.
Kirjallisen raportin rakenne ja kieliasu ovat Kamkin ohjeistuksen mukaiset.

Siirry alkuun