Palveluliiketoiminta ja palvelujen tuotteistaminen (5 op)
Toteutuksen tunnus: YA00BR09-3006
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
01.01.2024 - 31.08.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
01.08.2024 - 15.12.2024
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 0 op
- Virtuaaliosuus
- 5 op
- TKI-osuus
- 3 op
- Toteutustapa
- Etäopetus
- Yksikkö
- KAMK Master School
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Liiketoiminnan kehittämisen ja johtamisen koulutus
- Opettajat
- Mervi Väisänen
- Ryhmät
-
SJY23SSJY23S
-
LYL23SLYL23S
-
SYT23SSYT23S
-
TLY23STLY23S
-
AYM23SAYM23S
-
LYL22SVLYL22SV
-
ALY23SALY23S
- Opintojakso
- YA00BR09
Toteutuksella on 3 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 10 t 0 min.
Aika | Aihe | Tila |
---|---|---|
Pe 13.09.2024 klo 12:30 - 16:00 (3 t 30 min) |
Palveluliiketoiminta ja palvelujen tuotteistaminen YA00BR09-3006 |
Teams opetus
|
Pe 11.10.2024 klo 12:30 - 16:00 (3 t 30 min) |
Palveluliiketoiminta ja palvelujen tuotteistaminen YA00BR09-3006 |
Teams opetus
|
Pe 08.11.2024 klo 08:30 - 11:30 (3 t 0 min) |
Palveluliiketoiminta ja palvelujen tuotteistaminen YA00BR09-3006 |
Teams opetus
|
Tavoitteet
Opiskelija ymmärtää palvelujen johtamisen erityispiirteet, periaatteet ja osaa kehittää palveluita sekä johtaa organisaation palveluympäristöä. Opiskelija ymmärtää palvelujen tuotteistamisen mahdollisuudet sekä omaa valmiudet tuotteistaa ja modularisoida palveluita.
Opiskelija tunnistaa monikanavaisen asiakaskohtaamisen vaatimukset ja osaa hyödyntää laajasti erilaisia viestintäkanavia asiakaspalvelussa ja palvelujen johtamisessa.
Sisältö
Keskeiset käsitteet
Palvelujen tuotteistaminen, modularisointi ja hinnoittelu
Palveluprosessit monikanavaisissa ympäristöissä
Uudet palveluliiketoimintamallit
Palvelun laadun johtaminen
Palvelukulttuurin rakentaminen
Arviointiasteikko
0 - 5
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija on palauttanut suoritukseen kuuluvat kurssitehtävät. Niiden suorittaminen on hyvällä tasolla ja niissä näkyy, että opiskelija osaa soveltaa käytäntöön palvelujen tuotteistamisen ja palveluliiketoiminnan kehittämisen käsitteitä.
Kurssin kehittämistehtävän teoreettisessa taustoituksessa käsitteiden käyttö ja täsmällisyys ovat hyvällä tasolla. Siinä on kuvattu palveluliiketoiminnan ja tuotteistuksen merkitys ja keskeisiä toimintatatapoja liiketoiminnan kehittämisessä, sekä hyödynnetty relevantteja lähdemateriaaleja riittävän monipuolisesti.
Kehittämistehtävässä näkyy kyky soveltaa esitettyä tietoperustaa oman esimerkkiyrityksen (oman työpaikan) palvelujen ja palveluliiketoiminnan kehittämiseen tavoitteiden mukaisesti.
Pohdinnassa näkyy teoreettisen tarkastelun ja kehittämisosuuden välinen yhteys. Opiskelija osaa analysoida ja arvioida pohdinnassaan riittävän kriittisesti, analyyttisesti ja monipuolisesti soveltamisosuuden jatkokehitysmahdollisuuksia ja hyödynnettävyyttä.
Kirjallisen raportin rakenne ja kieliasu ovat Kamkin ohjeistuksen mukaiset.