Siirry suoraan sisältöön

Palveluliiketoiminta ja palvelujen tuotteistaminen (5 op)

Toteutuksen tunnus: YA00BR09-3005

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

01.01.2023 - 31.08.2023

Ajoitus

01.09.2023 - 31.12.2023

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

TKI-osuus

3 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Business

Opetuskielet

  • Suomi

Koulutus

  • Liiketoiminnan kehittämisen ja johtamisen koulutus

Opettaja

  • Mervi Väisänen

Ryhmät

  • AYM22S
    AYM22S
  • SYT22S
    SYT22S
  • TLY22S
    TLY22S
  • LYL22SV
    LYL22SV
  • LYL22S
    LYL22S
  • ALY22S
    ALY22S
  • SJY22S
    SJY22S

Tavoitteet

Opiskelija ymmärtää palvelujen johtamisen erityispiirteet, periaatteet ja osaa kehittää palveluita sekä johtaa organisaation palveluympäristöä. Opiskelija ymmärtää palvelujen tuotteistamisen mahdollisuudet sekä omaa valmiudet tuotteistaa ja modularisoida palveluita.
Opiskelija tunnistaa monikanavaisen asiakaskohtaamisen vaatimukset ja osaa hyödyntää laajasti erilaisia viestintäkanavia asiakaspalvelussa ja palvelujen johtamisessa.

Sisältö

Keskeiset käsitteet
Palvelujen tuotteistaminen, modularisointi ja hinnoittelu
Palveluprosessit monikanavaisissa ympäristöissä
Uudet palveluliiketoimintamallit
Palvelun laadun johtaminen
Palvelukulttuurin rakentaminen

Arviointiasteikko

0 - 5

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija on palauttanut suoritukseen kuuluvat kurssitehtävät. Niiden suorittaminen on hyvällä tasolla ja niissä näkyy, että opiskelija osaa soveltaa käytäntöön palvelujen tuotteistamisen ja palveluliiketoiminnan kehittämisen käsitteitä.
Kurssin kehittämistehtävän teoreettisessa taustoituksessa käsitteiden käyttö ja täsmällisyys ovat hyvällä tasolla. Siinä on kuvattu palveluliiketoiminnan ja tuotteistuksen merkitys ja keskeisiä toimintatatapoja liiketoiminnan kehittämisessä, sekä hyödynnetty relevantteja lähdemateriaaleja riittävän monipuolisesti.
Kehittämistehtävässä näkyy kyky soveltaa esitettyä tietoperustaa oman esimerkkiyrityksen (oman työpaikan) palvelujen ja palveluliiketoiminnan kehittämiseen tavoitteiden mukaisesti.
Pohdinnassa näkyy teoreettisen tarkastelun ja kehittämisosuuden välinen yhteys. Opiskelija osaa analysoida ja arvioida pohdinnassaan riittävän kriittisesti, analyyttisesti ja monipuolisesti soveltamisosuuden jatkokehitysmahdollisuuksia ja hyödynnettävyyttä.
Kirjallisen raportin rakenne ja kieliasu ovat Kamkin ohjeistuksen mukaiset.