Siirry suoraan sisältöön

Palveluliiketoiminta ja palvelujen tuotteistaminen (5 op)

Toteutuksen tunnus: YA00BR09-3004

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

01.01.2022 - 31.08.2022

Ajoitus

01.08.2022 - 16.12.2022

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

TKI-osuus

3 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Business

Opetuskielet

  • Suomi

Koulutus

  • Liikunta-alan kehittämisen ja johtamisen koulutus
  • Liiketoiminnan kehittämisen ja johtamisen koulutus
  • Matkailualan kehittämisen ja johtamisen koulutus
  • Sosiaali- ja terveysalan kehittämisen ja johtamisen koulutus
  • Tietojenkäsittelyn ja liiketoimintaosaamisen koulutus

Opettaja

  • Mervi Väisänen

Ryhmät

  • ALY21S
    ALY21S
  • SJY21S
    SJY21S
  • LYL21SV
    LYL21SV
  • TLY21S
    TLY21S
  • LYL21S
    LYL21S
  • AYM21S
    AYM21S

Tavoitteet

Opiskelija ymmärtää palvelujen johtamisen erityispiirteet, periaatteet ja osaa kehittää palveluita sekä johtaa organisaation palveluympäristöä. Opiskelija ymmärtää palvelujen tuotteistamisen mahdollisuudet sekä omaa valmiudet tuotteistaa ja modularisoida palveluita.
Opiskelija tunnistaa monikanavaisen asiakaskohtaamisen vaatimukset ja osaa hyödyntää laajasti erilaisia viestintäkanavia asiakaspalvelussa ja palvelujen johtamisessa.

Sisältö

Keskeiset käsitteet
Palvelujen tuotteistaminen, modularisointi ja hinnoittelu
Palveluprosessit monikanavaisissa ympäristöissä
Uudet palveluliiketoimintamallit
Palvelun laadun johtaminen
Palvelukulttuurin rakentaminen

Oppimateriaalit

Ilmoitettu moodlessa.

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty

Hyväksytty suoritus:
Kehittämistehtävän käsitteellinen tarkastelu kattaa palveluliiketoiminnan ja tuotteistuksen peruskäsitteitä. Raportissa on hyödynnetty riittävästi (min.3 lähdettä) relevanttia lähdemateriaalia.
Raportissa on kuvattu organisaation palveluliiketoiminnan ja tuotteistuksen nykytila ja analysoitu organisaation palveluliiketoiminnan sekä tuotteistuksen kehittämis- ja hyödyntämismahdollisuuksia. Kehittämisehdotus sisältää uuden palvelutuotteen sisäisen ja ulkoisen tuotekuvauksen. Uuden palvelutuotteen jatkokehitysmahdollisuuksia on arvioitu kriittisesti pohdintaosuudessa.
Kirjallinen raportti on laadittu Kamkin raportointiohjeistuksen mukaisesti. Se on rakenteeltaan looginen ja kieliasultaan asiatyylin mukainen.

Arviointiasteikko

Hylätty/Hyväksytty