Skip to main content

Thesis (15cr)

Course unit code: AL00BI65

General information


Credits
15 cr

Objective

The students are able to develop and demonstrate their ability to acquired knowledge and skills. They will deepen their professional competence by researching and developing solutions to work based problems. The students will demonstrate that they are able to employ critical, research based, developmental and ethical thought to develop their expertise.

Content

Studying and developing a solution to a work based problem.
Stage 1: Topic analysis, information retrieval, commissioning agreement (1 cr)
Stage 2: Thesis plan, presentation and peer supervision (5 cr)
Stage 3: Thesis implementation, reporting, presentation, peer supervision, and maturity test (9 cr)

Materials

* Opinnäytetyön ohjeistus on osoitettu Repussa.
* Opinnäytetyön tekijän opas: https://libguides.kamk.fi/c.php?g=657740
* Tutkimus- ja kehittämistoiminta -opintojakson materiaalit
* Tutkimus- ja kehittämistoiminnan kirjallisuus
* Opinnäytetöiden eettiset suositukset: https://arene.fi/julkaisut/raportit/opinnaytetoiden-eettiset-suositukset/

Assessment criteria, excellent (5)

Arviointikriteerit:
https://edukainuu.sharepoint.com/:b:/r/sites/KAMKOpiskelijapalvelut2/Jaetut%20asiakirjat/Opinn%C3%A4ytety%C3%B6n%20arviointikriteerit%202021.pdf?csf=1&web=1&e=00wZT9

Assessment criteria, good (3)

Arviointikriteerit:
https://edukainuu.sharepoint.com/:b:/r/sites/KAMKOpiskelijapalvelut2/Jaetut%20asiakirjat/Opinn%C3%A4ytety%C3%B6n%20arviointikriteerit%202021.pdf?csf=1&web=1&e=00wZT9

Assessment criteria, satisfactory (1)

Arviointikriteerit:
https://edukainuu.sharepoint.com/:b:/r/sites/KAMKOpiskelijapalvelut2/Jaetut%20asiakirjat/Opinn%C3%A4ytety%C3%B6n%20arviointikriteerit%202021.pdf?csf=1&web=1&e=00wZT9

Assessment criteria, approved/failed

1-5, To be announced

Further information

Edeltävyysehto: Edeltävien opintojen suorittaminen (n. 120 op)

Accomplishment methods

Itsenäinen opiskelu, yhteistoiminnallinen oppiminen, vertaisoppiminen ja TK-opinnot

Go back to top of page