Siirry suoraan sisältöön

Bachelor’s Degree in Sports Coaching and Business Management

Tutkinto:
Bachelor of Sports Studies

Tutkintonimike:
Bachelor of Sports Studies

Laajuus:
210 op

Bachelor's Degree in Sports Coaching and Business Management
Tunnus
(ASC25S)
fi
Ilmoittautumisaika

03.08.2025 - 01.09.2025

Ajoitus

02.09.2025 - 21.12.2025

Opintopistemäärä

4 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Sote

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Bachelor’s Degree in Sports Coaching and Business Management
Opettaja
  • Päivi Dahl
Ryhmät
  • ASC25S
    ASC25S

Tavoitteet

Opiskelija hallitsee erilaisia opiskelun ja työelämän viestintätilanteita ja kehittää suullisen ja kirjallisen viestinnän taitojaan osana ammatillista osaamistaan.

Sisältö

- Viestinnän perusteet ja vastuullinen viestintä

- Asiakirjoittaminen ja lähteiden käyttö

- Kielen- ja tekstinhuollon kertaus

- Puhe-esityksen suunnittelu, toteutus ja analysointi

- Vuorovaikutustaidot ryhmässä

- Kokouskäytännöt ja neuvottelutaidot

- Kokousasiakirjat

Oppimateriaalit

Esitellään opintojakson alussa.

Arviointiasteikko

0 - 5

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija viestii monipuolisesti sekä suullisesti että kirjallisesti. Opiskelija kirjoittaa kiitettävää asiatekstiä ja osaa lähdeviittausten sujuvan käytön. Opiskelija kykenee arvioimaan realistisesti omaa viestintäänsä ja on kiinnostunut kehittämään sitä. Opiskelija toimii rakentavasti ryhmäviestintätilanteissa.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija selviää hyvin sekä suullisesti että kirjallisesti oman alansa vuorovaikutustilanteista. Opiskelija kirjoittaa hyvää asiatekstiä ja osaa lähdeviittausten käytön. Opiskelija arvioi omaa viestintäänsä ja tunnistaa siitä kehittämiskohteet. Opiskelija osallistuu aktiivisesti ryhmäviestintätilanteissa.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija viestii pääosin ymmärrettävästi sekä suullisesti että kirjallisesti. Opiskelija kirjoittaa tyydyttävää asiatekstiä ja pyrkii käyttämään lähteitä oman ajattelunsa tukena. Opiskelija pyrkii arvioimaan omaa vuorovaikutusosaamistaan ja osallistuu ryhmätilanteessa.

fi
Ilmoittautumisaika

03.08.2025 - 01.09.2025

Ajoitus

02.09.2025 - 18.12.2025

Opintopistemäärä

1 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Sote

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Bachelor’s Degree in Sports Coaching and Business Management
Opettaja
  • Päivi Dahl
Ryhmät
  • ASC25S
    ASC25S
  • SNURS25S
    SNURS25S

Tavoitteet

Opiskelija ymmärtää etätyön perusasiat niin yksilön kuin yrityksen kannalta. Opiskelija pystyy soveltamaan etätyöstä saamiaan tietoja ja taitoja ammattimaisella otteella opinnoissaan sekä työelämässä.

Sisältö

Etätyön avaimet -kurssilla opiskelija perehtyy mm. etätyön, ajasta ja paikasta riippumattoman työn käsitteeseen. Saa käsityksen etätyön haasteista ja mahdollisuuksista sekä sen erityispiirteistä. Ymmärtää työhyvinvoinnin merkityksen etätyössä.
Kurssi sisältää tekstejä, videoita, audioita sekä niihin liittyviä tehtäviä.
Verkkokurssin päättää essee/tentti.

Arviointiasteikko

0 - 5

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Kuvaus arviointikriteereistä ja –muodosta (hyväksytty / hylätty). HUOM! tehtävien arviointi tehtävänannossa.
Opintojakson arviointi perustuu verkkokurssin tehtävien läpäisyyn hyväksytysti sekä opintojakson päättävään verkkotenttiin.

Lisätiedot

Opiskelija saa rekisteröitymisohjeet verkkokurssille sähköpostitse.

fi
Ilmoittautumisaika

02.07.2025 - 31.07.2025

Ajoitus

01.08.2025 - 31.12.2025

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Sote

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Bachelor’s Degree in Sports Coaching and Business Management
Opettaja
  • Tiina Virtanen
  • Mikko Törmälehto
Ryhmät
  • ASC25S
    ASC25S

Tavoitteet

Students will be able to recognise central learning concepts and methods. They will be able to plan, implement, and assess teaching and instruction situations. They can explain how the theoretical base of health promotion has developed, being able to define the central concepts of health promotion. They will recognise the main content areas of health promotion, being able to analyse the main factors that pose a threat to the health and well-being of different age groups. They can describe the principle foundations of healthy exercise, recognising the significance of a way of life involving plenty of exercise to health and well-being.

Sisältö

Learning concepts and methods
Learning and instruction
Theory of health and well-being
Principles of health promoting exercise

Arviointiasteikko

0 - 5

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Students select the instruction method to be used for an instruction and teaching session with expertise. They are able to plan, implement and assess how the objectives of a group exercise instruction and classroom teaching session are achieved. The students work proactively in a professional and goal-oriented manner in teaching and instruction situations. Students are able to critically evaluate and analyse the importance of an exercise-based way of life. Students are able to interpret and apply the key concepts and content of health and welfare, as well as the impact mechanisms, recommendations and amounts of health promoting exercise. Students are able to analyse fitness measurements. They work well in groups promoting and developing the group's activities.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

The students can name, describe and justify learning concepts and
teaching methods. They select apt procedures for instructing groups and for the classroom teaching session and can assess their implementation. The students work independently and responsibly in learning and instruction situations. They are able to justify and evaluate the exercise based way of life. The students can name, describe and justify the key concepts and content of health and welfare, as well as the impact mechanisms and recommendations of health promoting exercise and forms of exercise and sports. Students can carry out and justify
health fitness measurements. They can work as a team to achieve the group’s objectives.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

The students are able to name and describe learning concepts and teaching methods. They are able to design and implement a group exercise instruction as well as a classroom teaching session. They work in an appropriate manner in learning and instruction situations recognising the importance of an exercise-based way of life. The students are able to name and describe the key concepts and content of health and welfare, as well as the impacts, recommendations and amounts of health promoting exercise and different forms of health-promoting exercise. The students are able to conduct fitness measurements and can work as a member a group.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

To be announced

fi
Ilmoittautumisaika

05.08.2025 - 03.09.2025

Ajoitus

04.09.2025 - 20.12.2025

Opintopistemäärä

3 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Sote

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Bachelor’s Degree in Sports Coaching and Business Management
Opettaja
  • OPE_Kielet_Viestintä OPE_Kielet_Viestintä
Ryhmät
  • ASC25S
    ASC25S

Tavoitteet

Opiskelija kehittää valmiuttaan käyttää ruotsin kieltä oman alansa työtehtävissä. Opiskelija osaa toimia kirjallisesti ja suullisesti ruotsin kielellä työelämän viestintä- ja vuorovaikutustilanteissa.

Sisältö

Alan keskeinen sanasto, suulliset ja kirjalliset vuorovaikutus- ja viestintätilanteet

Arviointiasteikko

0 - 5

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija viestii monipuolisesti sekä suullisesti että kirjallisesti alansa vaativissa viestintä- ja vuorovaikutustilanteissa.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija viestii hyvin sekä suullisesti että kirjallisesti alansa viestintä- ja vuorovaikutustilanteista.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija viestii pääosin ymmärrettävästi sekä suullisesti että kirjallisesti alansa rutiininomaisissa viestintä- ja vuorovaikutustilanteissa.

Esitietovaatimukset

Eurooppalainen viitekehys: B1