Pelialan kesäopinnot 2Laajuus (5 op)
Tunnus: TT00CG31
Laajuus
5 op
Osaamistavoitteet
Opiskelijat toteuttavat ja yksin tai tuotantotiimeissä portfoliotöitä tai pelin.
Sisältö
Hyväksytyn projektisuunnitelman mukainen pelin tai portfoliotyön tekeminen. Pelillä voi osallistua saman vuoden aikana pidettävään pelinkehityskilpailuun tai julkaista peli jossakin kauppapaikassa.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija on palauttanut kaikki kurssin vaaditut tehtävät ajoissa.
Opiskelija on noudattanut kurssin alussa tekemäänsä suunnitelmaa tai kykenee soveltamaan sitä muutosten tapahtuessa ja pysyy aikataulussa.
Opiskelija on dokumentoinut kurssin erinomaisesti.
Opiskelija on suorittanut opintopisteitä vastaavan tuntimäärän.
Arvioinnissa käytetään myös itse- ja vertaisarviointia.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija on palauttanut kaikki kurssin vaaditut tehtävät ajoissa.
Opiskelija on noudattanut kurssin alussa tekemäänsä suunnittelmaa tai soveltanut sitä
Opiskelija on dokumentoinut kurssin hyvin.
Opiskelija on suorittanut opintopisteitä vastaavan tuntimäärän.
Arvioinnissa käytetään myös itse- ja vertaisarviointia.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija on palauttanut kaikki kurssin vaaditut tehtävät.
Opiskelija on dokumentoinut kurssin työt, mutta dokumentaatio jää vajaaksi.
Opiskelija on suorittanut opintopisteitä vastaavan tuntimäärän.
Arvioinnissa käytetään myös itse- ja vertaisarviointia.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opintosuoritus hylätään mikäli opiskelija ei palauta vaadittuja tehtäviä.
Opintopisteitä vastaava tuntimäärä jää vajaaksi.
Ilmoittautumisaika
26.04.2025 - 25.05.2025
Ajoitus
26.05.2025 - 17.08.2025
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Tietojenkäsittelyn koulutus
Opettaja
- Johanna Puirava
- Marika Mustalahti
Tavoitteet
Opiskelijat toteuttavat ja yksin tai tuotantotiimeissä portfoliotöitä tai pelin.
Sisältö
Hyväksytyn projektisuunnitelman mukainen pelin tai portfoliotyön tekeminen. Pelillä voi osallistua saman vuoden aikana pidettävään pelinkehityskilpailuun tai julkaista peli jossakin kauppapaikassa.
Aika ja paikka
28.5.2024-14.8.2024
Kajaanin ammattikorkeakoulu, Kajaanin ja Raahen kampus
Etänä
Opetusmenetelmät
Kesän aikana voi suorittaa yhteensä 5, 10 tai 15 opintopistettä, kurssit valitaan Pelialan kesäopintoja 1, 2, 3 ja 4 kokonaisuutena sen mukaan.
Kurssilla koostetaan 4 eri vaihtoehdosta haluttu kokonaisuus joko itsenäisesti tai ryhmässä toteutettavaksi. Vaihtoehdot ovat:
- Julkaistu peli
- Pelinkehityskilpailu
- Portfolio
- Rapid Dev
Kurssilla on mahdollisuus työskennellä kampuksella tai etänä. Kurssilla on coach-henkilöitä, mutta opetusta ei ole. Kurssilla vaaditaan itseohjautuvuutta ja perustasoisia taitoja/ymmärrystä joko ohjelmoinnissa, grafiikassa, suunnittelussa ja/tai tuotannossa. Kurssikielenä toimii pääasiassa englanti
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Ei tenttejä, kurssilla on palautustöitä.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
1 opintopiste vastaa 27h työskentelyä.
Haluttu opintopistemäärä suoritetaan kurssin aikana.
Arviointiasteikko
0 - 5
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija on palauttanut kaikki kurssin vaaditut tehtävät ajoissa.
Opiskelija on noudattanut kurssin alussa tekemäänsä suunnitelmaa tai kykenee soveltamaan sitä muutosten tapahtuessa ja pysyy aikataulussa.
Opiskelija on dokumentoinut kurssin erinomaisesti.
Opiskelija on suorittanut opintopisteitä vastaavan tuntimäärän.
Arvioinnissa käytetään myös itse- ja vertaisarviointia.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija on palauttanut kaikki kurssin vaaditut tehtävät ajoissa.
Opiskelija on noudattanut kurssin alussa tekemäänsä suunnittelmaa tai soveltanut sitä
Opiskelija on dokumentoinut kurssin hyvin.
Opiskelija on suorittanut opintopisteitä vastaavan tuntimäärän.
Arvioinnissa käytetään myös itse- ja vertaisarviointia.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija on palauttanut kaikki kurssin vaaditut tehtävät.
Opiskelija on dokumentoinut kurssin työt, mutta dokumentaatio jää vajaaksi.
Opiskelija on suorittanut opintopisteitä vastaavan tuntimäärän.
Arvioinnissa käytetään myös itse- ja vertaisarviointia.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opintosuoritus hylätään mikäli opiskelija ei palauta vaadittuja tehtäviä.
Opintopisteitä vastaava tuntimäärä jää vajaaksi.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opiskelija suorittaa vaaditut työtunnit ja palauttaa ajallaan kaikki vaaditut palautustyöt.
Kurssilla suoritettavissa tiimivariaatioissa arvosteluun vaikuttaa myös itse- ja vertaisarviointi.
Esitietovaatimukset
Riittävät valmiudet toimia pelikehitystiimissä pelituottajan, -suunnittelijan, -ohjelmoijan tai -graafikon roolissa. Riittävät valmiudet itsenäiseen toimintaan pelituottajan, -suunnittelijan, -ohjelmoijan tai -graafikon roolissa.
Ilmoittautumisaika
22.03.2024 - 30.04.2024
Ajoitus
27.05.2024 - 11.08.2024
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Teknologia
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Tietojenkäsittelyn koulutus
Opettaja
- Marika Mustalahti
Ryhmät
-
VAPVAL2024VAPVAL2024
Tavoitteet
Opiskelijat toteuttavat ja yksin tai tuotantotiimeissä portfoliotöitä tai pelin.
Sisältö
Hyväksytyn projektisuunnitelman mukainen pelin tai portfoliotyön tekeminen. Pelillä voi osallistua saman vuoden aikana pidettävään pelinkehityskilpailuun tai julkaista peli jossakin kauppapaikassa.
Aika ja paikka
28.5.2024-14.8.2024
Kajaanin ammattikorkeakoulu, Kajaanin ja Raahen kampus
Etänä
Opetusmenetelmät
Kesän aikana voi suorittaa yhteensä 5, 10 tai 15 opintopistettä, kurssit valitaan Pelialan kesäopintoja 1, 2, 3 ja 4 kokonaisuutena sen mukaan.
Kurssilla koostetaan 4 eri vaihtoehdosta haluttu kokonaisuus joko itsenäisesti tai ryhmässä toteutettavaksi. Vaihtoehdot ovat:
- Julkaistu peli
- Pelinkehityskilpailu
- Portfolio
- Rapid Dev
Kurssilla on mahdollisuus työskennellä kampuksella tai etänä. Kurssilla on coach-henkilöitä, mutta opetusta ei ole. Kurssilla vaaditaan itseohjautuvuutta ja perustasoisia taitoja/ymmärrystä joko ohjelmoinnissa, grafiikassa, suunnittelussa ja/tai tuotannossa. Kurssikielenä toimii pääasiassa englanti
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Ei tenttejä, kurssilla on palautustöitä.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
1 opintopiste vastaa 27h työskentelyä.
Haluttu opintopistemäärä suoritetaan kurssin aikana.
Arviointiasteikko
0 - 5
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija on palauttanut kaikki kurssin vaaditut tehtävät.
Opiskelija on dokumentoinut kurssin työt, mutta dokumentaatio jää vajaaksi.
Opiskelija on suorittanut opintopisteitä vastaavan tuntimäärän.
Arvioinnissa käytetään myös itse- ja vertaisarviointia.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija on palauttanut kaikki kurssin vaaditut tehtävät ajoissa.
Opiskelija on noudattanut kurssin alussa tekemäänsä suunnittelmaa tai soveltanut sitä
Opiskelija on dokumentoinut kurssin hyvin.
Opiskelija on suorittanut opintopisteitä vastaavan tuntimäärän.
Arvioinnissa käytetään myös itse- ja vertaisarviointia.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija on palauttanut kaikki kurssin vaaditut tehtävät ajoissa.
Opiskelija on noudattanut kurssin alussa tekemäänsä suunnitelmaa tai kykenee soveltamaan sitä muutosten tapahtuessa ja pysyy aikataulussa.
Opiskelija on dokumentoinut kurssin erinomaisesti.
Opiskelija on suorittanut opintopisteitä vastaavan tuntimäärän.
Arvioinnissa käytetään myös itse- ja vertaisarviointia.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opintosuoritus hylätään mikäli opiskelija ei palauta vaadittuja tehtäviä.
Opintopisteitä vastaava tuntimäärä jää vajaaksi.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opiskelija suorittaa vaaditut työtunnit ja palauttaa ajallaan kaikki vaaditut palautustyöt.
Kurssilla suoritettavissa tiimivariaatioissa arvosteluun vaikuttaa myös itse- ja vertaisarviointi.
Esitietovaatimukset
Riittävät valmiudet toimia pelikehitystiimissä pelituottajan, -suunnittelijan, -ohjelmoijan tai -graafikon roolissa. Riittävät valmiudet itsenäiseen toimintaan pelituottajan, -suunnittelijan, -ohjelmoijan tai -graafikon roolissa.
Ilmoittautumisaika
17.04.2023 - 30.04.2023
Ajoitus
29.05.2023 - 13.08.2023
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Business
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Tietojenkäsittelyn koulutus
Opettaja
- Kiia Aihkisalo
Ryhmät
-
VAPVAL2023VAPVAL2023
Tavoitteet
Opiskelijat toteuttavat ja yksin tai tuotantotiimeissä portfoliotöitä tai pelin.
Sisältö
Hyväksytyn projektisuunnitelman mukainen pelin tai portfoliotyön tekeminen. Pelillä voi osallistua saman vuoden aikana pidettävään pelinkehityskilpailuun tai julkaista peli jossakin kauppapaikassa.
Arviointiasteikko
0 - 5
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija on palauttanut kaikki kurssin vaaditut tehtävät.
Opiskelija on dokumentoinut kurssin työt, mutta dokumentaatio jää vajaaksi.
Opiskelija on suorittanut opintopisteitä vastaavan tuntimäärän.
Arvioinnissa käytetään myös itse- ja vertaisarviointia.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija on palauttanut kaikki kurssin vaaditut tehtävät ajoissa.
Opiskelija on noudattanut kurssin alussa tekemäänsä suunnittelmaa tai soveltanut sitä
Opiskelija on dokumentoinut kurssin hyvin.
Opiskelija on suorittanut opintopisteitä vastaavan tuntimäärän.
Arvioinnissa käytetään myös itse- ja vertaisarviointia.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija on palauttanut kaikki kurssin vaaditut tehtävät ajoissa.
Opiskelija on noudattanut kurssin alussa tekemäänsä suunnitelmaa tai kykenee soveltamaan sitä muutosten tapahtuessa ja pysyy aikataulussa.
Opiskelija on dokumentoinut kurssin erinomaisesti.
Opiskelija on suorittanut opintopisteitä vastaavan tuntimäärän.
Arvioinnissa käytetään myös itse- ja vertaisarviointia.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opintosuoritus hylätään mikäli opiskelija ei palauta vaadittuja tehtäviä.
Opintopisteitä vastaava tuntimäärä jää vajaaksi.
Esitietovaatimukset
Riittävät valmiudet toimia pelikehitystiimissä pelituottajan, -suunnittelijan, -ohjelmoijan tai -graafikon roolissa. Riittävät valmiudet itsenäiseen toimintaan pelituottajan, -suunnittelijan, -ohjelmoijan tai -graafikon roolissa.