Siirry suoraan sisältöön

TIETO- JA VIESTINTÄTEKNIIKAN KOULUTUS PELITEKNOLOGIA 2021: TTV21SP

Tunnus: TTV21SP

Tutkinto:
Tekniikan ammattikorkeakoulututkinto

Tutkintonimike:
Insinööri (AMK)

Laajuus:
240 op

Kesto:
4 vuotta (240 op)

Aloituslukukausi:
Syksy 2021

Opetuskieli:
suomi

Kuvaus

Insinöörikoulutukset johtavat tekniikan ammattikorkeakoulututkintoon, josta käytetään insinöörin (AMK) nimikettä. Opintojen laajuus on 240 opintopistettä. Opinnot kestävät noin 4 vuotta.

Tieto- ja viestintätekniikan insinöörikoulutuksen suuntautumisena ovat peliteknologia ja älykkäät järjestelmät. Opiskelijat suuntautuvat ensimmäisen vuoden yhteisten opintojen jälkeen soveltuvuuden, taitojen ja opintomenestyksen perusteella. Opintoihin sisältyy 30 opintopisteen laajuinen harjoittelu, joka suoritetaan opiskeltavaan alaan liittyvissä tehtävissä yrityksissä tai yhteisöissä.

PELITEKNOLOGIA
Peliteknologian opinnoissa erikoistutaan ohjelmistosuunnitteluun ja opintojen pääpaino on pelimoottoreiden ja sulautettujen järjestelmien ohjelmoinnissa. Opiskelu on suurelta osin projektimuotoista. Projektiopinnoissa tehdään työelämälähtöisiä tai oman kiinnostuksen mukaisia peliprojekteja.

Lisätiedot

Peliteknologian koulutuksesta valmistuu ohjelmistoalan asiantuntijoita, jotka osaavat soveltaa osaamistaan pelialan lisäksi monilla muillakin teollisuuden aloilla. Opiskelijat saavat koulutuksessa valmiudet alan asiantuntijatehtäviin sekä yrittäjyyteen.

Näytä opintojen ajoitukset lukuvuosittain, lukukausittain tai periodeittain

Tunnus Opinnon nimi Laajuus (op) 2021-2022 2022-2023 2023-2024 2024-2025 Syksy 2021 Kevät 2022 Syksy 2022 Kevät 2023 Syksy 2023 Kevät 2024 Syksy 2024 Kevät 2025 1. / 2021 2. / 2021 3. / 2022 4. / 2022 1. / 2022 2. / 2022 3. / 2023 4. / 2023 1. / 2023 2. / 2023 3. / 2024 4. / 2024 1. / 2024 2. / 2024 3. / 2025 4. / 2025
TTV21SP-1001
VIESTINTÄTAIDOT

(Valitaan kaikki )

15
TTPV018 Tekniikan viestintä 3 3 3 1.5 1.5
TTPV016 IKT-Svenska 3 3 3 1.5 1.5
TT00BT25 Intercultural Communication 3 3 3 1.5 1.5
TT00CC87 Technical English 4 4 4 2 2
TT00CC50 Opinnäytetyön menetelmäopinnot ja kirjoittaminen 2 2 2 1 1
TTV21SP-1002
MATEMAATTIS-LUONNONTIETEELLISET OPINNOT

(Valitaan kaikki )

16
TTV21SP-1003
MATEMATIIKKA

(Valitaan kaikki )

10
TTPM007 Algebra 3 3 3 1.5 1.5
TTPM008 Geometria 3 3 3 1.5 1.5
TT00BS42 Differentiaali- ja integraalilaskenta 4 4 4 2 2
TTV21SP-1004
FYSIIKKA

(Valitaan kaikki )

6
TTPF006 Fysiikka 1 3 3 3 1.5 1.5
TT00BM00 Fysiikka 2 3 3 3 1.5 1.5
TTV21SP-1005
TEKNOLOGIA PROJEKTIOPINNOT

(Valitaan kaikki )

10
TT00BL28 Teknologiapaja 1 5 5 5 2.5 2.5
TT00BL29 Teknologiapaja 2 5 5 5 2.5 2.5
TTV21SP-1006
OHJELMOINTI

(Valitaan kaikki )

9
TTAO006 Ohjelmoinnin perusteet 3 3 3 3
TTAO007 Olio-ohjelmoinnin perusteet 3 3 3 3
TTAE007 Ohjelmistokehitysprosessi, versionhallinta ja testaus 3 3 3 1.5 1.5
TTV21SP-1007
ÄLYKÄS TEKNOLOGIA

(Valitaan kaikki )

29
TT00BM02 Digitaalitekniikka 3 3 3 1.5 1.5
TT00BB42 Digitaalitekniikka laboraatiot 2 2 2 1 1
TT00BM03 Projektiopinnot 1 5 5 5 2.5 2.5
TT00BM04 Mikrokontrolleritekniikka 5 5 5 2.5 2.5
TT00BB45 Analogiaelektroniikan perusteet 2 2 2 1 1
TT00BB46 C++ ohjelmointi 4 4 4 2 2
TT00BT69 C++ ohjelmointi 2 2 2 2 1 1
TT00BB47 Käyttöliittymäsuunnittelu ja -ohjelmointi 3 3 3 1.5 1.5
YY00BD89 Liiketoimintaosaamisen perusteet 3 3 3 1.5 1.5
TTV21SP-1008
PELIMOOTTORIT

(Valitaan kaikki )

27
TT00BB76 Projektiopinnot 2 6 6 6 6
TTAE009 Pelituotannon perusteet 3 3 3 3
TT00BE12 Pelikulttuuri 3 1.5 1.5 0.8 0.8 0.8 0.8 0.4 0.4 0.4 0.4 0.4 0.4 0.4 0.4
TTAE008 Johdanto pelimoottoriohjelmointiin 3 3 3 3
TTAN011 Grafiikkamoottorin ohjelmointi 3 3 3 3
TTAN013 Mobiilipelien ohjelmointi / Programming Mobile Games 3 3 3 3
TTAN014 Tietorakenteet ja algoritmit 3 3 3 3
TT00BB52 Tietokantojen perusteet ja tietokantaohjelmointi 3 3 3 1.5 1.5
TTV21SP-1009
PELITEKNOLOGIAN ASIANTUNTIJUUS

(Valitaan kaikki )

29
TT00BM21 Projektiopinnot 3 10 10 10 5 5
TTAN012 Reaaliaikagrafiikan ohjelmointi 3 3 3 1.5 1.5
TTAP013 Peliohjelmointi 3 3 3 1.5 1.5
TTAP012 Pelien tekoäly 3 3 3 1.5 1.5
TT00BM23 Matematiikkaa peliohjelmoijille 5 5 5 2.5 2.5
TTPF009 Pelien ja simulaatioiden fysiikkaa 5 5 5 2.5 2.5
TTV21SP-1010
PELITEKNOLOGIAN SOVELTAMINEN

(Valitaan kaikki )

30
TT00CB68 Projektiopinnot 4 9 9 9 4.5 4.5
TTVG002 Hyötypelien tekniikat ja sovellukset 3 3 3 3
TTVI002 Simulaattoreiden laitteistotekniikka 3 3 3 3
TTVI004 Simulaatioefektien tuottaminen 3 3 3 3
TTAW004 Verkkopelien ohjelmointi 3 3 3 1.5 1.5
TT00CE23 Qt-käyttöliittymäohjelmointi 3 3 3 1.5 1.5
TT00CE35 Linux-ohjelmointi 3 3 3 1.5 1.5
TT00CE33 Uudet teknologiat ja älykkäät ratkaisut 3 3 3 1.5 1.5
TTV21SP-1011
VAIHTOEHTOISET AMMATTIOPINNOT

(Valitaan yksi )

15
TTV21SP-1022
PELITEKNOLOGIAN SYVENTÄVÄT OPINNOT

(Valitaan kaikki )

15
TT00CB38 Peliteknologia I 5 5 5 2.5 2.5
TT00CB39 Peliteknologia II 5 5 5 2.5 2.5
TT00CB40 Peliteknologia III 5 5 5 2.5 2.5
TTV21SP-1023
Data-analytiikka, tekoäly ja Web-sovellukset

(Valitaan kaikki )

15
TT00BX17 Tekoälyn perusteet 2
TT00BS09 Python-ohjelmointi 3
TT00CB54 Tekoälyä käytännössä 2
TT00CB55 Data-analytiikka ja business Intelligence 3
TT00BW60 Web-sovelluskehitys 5
TTV21SP-1012
ÄLYKKÄÄT JÄRJESTELMÄT

(Valitaan kaikki )

15
TT00BZ68 Embedded Python Programming - H2C 5
TT00BW60 Web-sovelluskehitys 5
TT00CB44 Linux OS 5
TTV21SP-1015
INTERNATIONAL GAME TECHNOLOGY STUDIES

(Valitaan kaikki )

15
TT00BD83 International Game Development Studies 1 15
TTV21SP-1017
VAPAASTI VALITTAVAT OPINNOT

(Valitaan opintopisteitä: 15)

15
TYW165 Tietojenkäsittelyn perusteet 2 2 2 1 1
KTVP011 Game Design I 3
KTVP014 Game Design II 3
KTVP012 Level Design 3
TT00BF58 Game Design Research and Workshop 3
KTVP024 Analyyttinen pelisuunnittelu 3
TT00BW54 ICT-kesäprojekti I 5
TT00BW56 ICT-kesäprojekti II 5
TT00BW57 ICT-kesäprojekti III 5
TYW137 Kaupallisen pelisovelluksen kehittäminen I 10
KTWT228 Kaupallisen pelisovelluksen kehittäminen 15
TTV21SP-1020
HARJOITTELU

(Valitaan kaikki )

30
TTHH001 Harjoittelu 30 30 30 15 15
TTV21SP-1021
OPINNÄYTETYÖ

(Valitaan kaikki )

15
TTOO001 Opinnäytetyö 15 15 15 7.5 7.5
Yhteensä 240 64 62.5 55.5 45 32 32 31.8 30.8 29.8 25.8 30 15 16 16 16 16 14.4 17.4 15.4 15.4 16.4 13.4 12.9 12.9 15 15 7.5 7.5

Lukukausi- ja lukuvuosikohtaiset opintopistekertymät vaihtelevat valinnaisten ja vapaasti valittavien opintojen ajoituksesta johtuen.

yhteiset kompetenssit,AMK

Osaamisen kuvaus, ammattikorkeakoulututkinto

1. OPPIMISEN TAIDOT

•osaa arvioida ja kehittää osaamistaan ja oppimistapojaan
•osaa hankkia, käsitellä ja arvioida tietoa kriittisesti
•kykenee ottamaan vastuuta ryhmän oppimisesta ja opitun jakamisesta

Tekniikan viestintä
IKT-Svenska
Ohjelmoinnin perusteet
Olio-ohjelmoinnin perusteet
Johdanto pelimoottoriohjelmointiin
Tietojenkäsittelyn perusteet
Kaupallisen pelisovelluksen kehittäminen I
Harjoittelu
Opinnäytetyö
2. EETTINEN OSAAMINEN

•kykenee ottamaan vastuun omasta toiminnastaan ja sen seurauksista
•osaa toimia alansa ammattieettisten periaatteiden mukaisesti
•osaa ottaa erilaiset toimijat huomioon työskentelyssään
•osaa soveltaa tasa-arvoisuuden periaatteita
•osaa soveltaa kestävän kehityksen periaatteita
•kykenee vaikuttamaan yhteiskunnallisesti osaamistaan hyödyntäen ja eettisiin arvoihin perustuen

Ei liitettyjä opintojaksoja

3. TYÖYHTEISÖOSAAMINEN

•osaa toimia työyhteisön jäsenenä ja edistää yhteisön hyvinvointia
•osaa toimia työelämän viestintä- ja vuorovaikutustilanteissa
•osaa hyödyntää tieto- ja viestintätekniikkaa oman alansa tehtävissä
•kykenee luomaan henkilökohtaisia työelämäyhteyksiä ja toimimaan verkostoissa
•osaa tehdä päätöksiä ennakoimattomissa tilanteissa
•kykenee työn johtamiseen ja itsenäiseen työskentelyyn asiantuntijatehtävissä
•omaa valmiuksia yrittäjyyteen

Tekniikan viestintä
Projektiopinnot 2
Pelituotannon perusteet
Harjoittelu
Opinnäytetyö
4. INNOVAATIO-OSAAMINEN

•kykenee luovaan ongelmanratkaisuun ja työtapojen kehittämiseen
•osaa työskennellä projekteissa
•osaa toteuttaa tutkimus- ja kehittämishankkeita soveltaen alan olemassa olevaa tietoa ja menetelmiä
•osaa etsiä asiakaslähtöisiä, kestäviä ja taloudellisesti kannattavia ratkaisuja

Projektiopinnot 2
Hyötypelien tekniikat ja sovellukset
Harjoittelu
Opinnäytetyö
5. KANSAINVÄLISTYMISOSAAMINEN

•omaa alansa työtehtävissä ja niissä kehittymisessä tarvittavan kielitaidon
•kykenee monikulttuuriseen yhteistyöhön
•osaa ottaa työssään huomioon alansa kansainvälisyyskehityksen vaikutuksia ja mahdollisuuksia

IKT-Svenska
Luokittelemattomat
Intercultural Communication
Technical English
Opinnäytetyön menetelmäopinnot ja kirjoittaminen
Algebra
Geometria
Differentiaali- ja integraalilaskenta
Fysiikka 1
Fysiikka 2
Teknologiapaja 1
Teknologiapaja 2
Ohjelmistokehitysprosessi, versionhallinta ja testaus
Digitaalitekniikka
Digitaalitekniikka laboraatiot
Projektiopinnot 1
Mikrokontrolleritekniikka
Analogiaelektroniikan perusteet
C++ ohjelmointi
C++ ohjelmointi 2
Käyttöliittymäsuunnittelu ja -ohjelmointi
Liiketoimintaosaamisen perusteet
Pelikulttuuri
Grafiikkamoottorin ohjelmointi
Mobiilipelien ohjelmointi / Programming Mobile Games
Tietorakenteet ja algoritmit
Tietokantojen perusteet ja tietokantaohjelmointi
Projektiopinnot 3
Reaaliaikagrafiikan ohjelmointi
Peliohjelmointi
Pelien tekoäly
Matematiikkaa peliohjelmoijille
Pelien ja simulaatioiden fysiikkaa
Projektiopinnot 4
Simulaattoreiden laitteistotekniikka
Simulaatioefektien tuottaminen
Verkkopelien ohjelmointi
Qt-käyttöliittymäohjelmointi
Linux-ohjelmointi
Uudet teknologiat ja älykkäät ratkaisut
Peliteknologia I
Peliteknologia II
Peliteknologia III
Tekoälyn perusteet
Python-ohjelmointi
Tekoälyä käytännössä
Data-analytiikka ja business Intelligence
Web-sovelluskehitys
Embedded Python Programming - H2C
Web-sovelluskehitys
Linux OS
International Game Development Studies 1
Game Design I
Game Design II
Level Design
Game Design Research and Workshop
Analyyttinen pelisuunnittelu
ICT-kesäprojekti I
ICT-kesäprojekti II
ICT-kesäprojekti III
Kaupallisen pelisovelluksen kehittäminen

Opintotyyppi_AMK

1. Perusopinnot
Tekniikan viestintä
IKT-Svenska
Liiketoimintaosaamisen perusteet
Pelien ja simulaatioiden fysiikkaa
2. Ammattiopinnot
Ohjelmoinnin perusteet
Olio-ohjelmoinnin perusteet
Ohjelmistokehitysprosessi, versionhallinta ja testaus
Projektiopinnot 2
Pelituotannon perusteet
Johdanto pelimoottoriohjelmointiin
Grafiikkamoottorin ohjelmointi
Mobiilipelien ohjelmointi / Programming Mobile Games
Tietorakenteet ja algoritmit
Tietokantojen perusteet ja tietokantaohjelmointi
Reaaliaikagrafiikan ohjelmointi
Peliohjelmointi
Pelien tekoäly
Hyötypelien tekniikat ja sovellukset
Simulaattoreiden laitteistotekniikka
Simulaatioefektien tuottaminen
Verkkopelien ohjelmointi
3. Vaihtoehtoiset ammattiopinnot

Ei liitettyjä opintojaksoja

4. Harjoittelu
Harjoittelu
5. Opinnäytetyö
Opinnäytetyö
6. Vapaasti valittavat opinnot
Tietojenkäsittelyn perusteet
Kaupallisen pelisovelluksen kehittäminen I
Luokittelemattomat
Intercultural Communication
Technical English
Opinnäytetyön menetelmäopinnot ja kirjoittaminen
Algebra
Geometria
Differentiaali- ja integraalilaskenta
Fysiikka 1
Fysiikka 2
Teknologiapaja 1
Teknologiapaja 2
Digitaalitekniikka
Digitaalitekniikka laboraatiot
Projektiopinnot 1
Mikrokontrolleritekniikka
Analogiaelektroniikan perusteet
C++ ohjelmointi
C++ ohjelmointi 2
Käyttöliittymäsuunnittelu ja -ohjelmointi
Pelikulttuuri
Projektiopinnot 3
Matematiikkaa peliohjelmoijille
Projektiopinnot 4
Qt-käyttöliittymäohjelmointi
Linux-ohjelmointi
Uudet teknologiat ja älykkäät ratkaisut
Peliteknologia I
Peliteknologia II
Peliteknologia III
Tekoälyn perusteet
Python-ohjelmointi
Tekoälyä käytännössä
Data-analytiikka ja business Intelligence
Web-sovelluskehitys
Embedded Python Programming - H2C
Web-sovelluskehitys
Linux OS
International Game Development Studies 1
Game Design I
Game Design II
Level Design
Game Design Research and Workshop
Analyyttinen pelisuunnittelu
ICT-kesäprojekti I
ICT-kesäprojekti II
ICT-kesäprojekti III
Kaupallisen pelisovelluksen kehittäminen

TTV17SP_2017_kompetenssit

1.Matemaattis-luonnontieteellinen osaaminen

-kykenee loogis?matemaattiseen ajatteluun
-osaa soveltaa matemaattisia periaatteita, menetelmiä ja työkaluja sekä fysiikan lainalaisuuksia teknisessä ongelmanratkaisussa

Pelien tekoäly
Pelien ja simulaatioiden fysiikkaa
Harjoittelu
Opinnäytetyö
2.Laitetekninen osaaminen

-tuntee sähkötekniikan ja elektroniikan perusteet
-tuntee tietokoneen laitearkkitehtuurin ja ydinkomponenttien toimintaperiaatteen
-ymmärtää sulautettujen järjestelmien roolin digitalisaation mahdollistajina

Simulaattoreiden laitteistotekniikka
Simulaatioefektien tuottaminen
Harjoittelu
Opinnäytetyö
3.Tietoverkko-osaaminen

-ymmärtää IP-pohjaisten tietoverkkojen ja niiden aktiivilaitteiden toiminnan
-osaa toteuttaa ja ylläpitää yksinkertaisia verkkoja
-ymmärtää tietoturvan merkityksen ja tunnistaa keskeiset tietoturvaan liittyvät uhkatekijät

Harjoittelu
Opinnäytetyö
4.Ohjelmistotekninen osaaminen

-ymmärtää ohjelmoinnin logiikan, osaa tulkita ohjelmakoodia ja hyödyntää ohjelmointia ongelmanratkaisussa
-tuntee oliosuunnittelun ja -ohjelmoinnin perusteet
-hallitsee tietokantojen suunnittelun ja toteutuksen perusteet
-ymmärtää käytettävyyden periaatteita ja osaa toteuttaa käyttöliittymiä

Ohjelmoinnin perusteet
Olio-ohjelmoinnin perusteet
Ohjelmistokehitysprosessi, versionhallinta ja testaus
Projektiopinnot 2
Johdanto pelimoottoriohjelmointiin
Grafiikkamoottorin ohjelmointi
Mobiilipelien ohjelmointi / Programming Mobile Games
Tietorakenteet ja algoritmit
Tietokantojen perusteet ja tietokantaohjelmointi
Reaaliaikagrafiikan ohjelmointi
Peliohjelmointi
Pelien tekoäly
Hyötypelien tekniikat ja sovellukset
Simulaattoreiden laitteistotekniikka
Simulaatioefektien tuottaminen
Verkkopelien ohjelmointi
Tietojenkäsittelyn perusteet
Kaupallisen pelisovelluksen kehittäminen I
Harjoittelu
Opinnäytetyö
5.ICT-liiketoimintaosaaminen

-tuntee kannattavan liiketoiminnan edellytykset sekä taloudellisen suunnittelun ja ohjauksen tärkeimmät työkalut
-ymmärtää ICT-alan arvotuotantoketjun sekä oman panoksensa merkityksen osana yrityksen toiminnan kannattavuutta

Liiketoimintaosaamisen perusteet
Projektiopinnot 2
Pelituotannon perusteet
Kaupallisen pelisovelluksen kehittäminen I
Harjoittelu
Opinnäytetyö
6.ICT-sovellusalan osaaminen

-tuntee oman sovellusalansa teoreettiseen perustan
-osaa etsiä, tarkastella kriittisesti sekä yhdistellä ja soveltaa alansa viimeisintä teknistä tietämystä
-ymmärtää ICT:n ja oman sovellusalansa merkityksen yhteiskunnan ja organisaatioiden kehityksen
mahdollistajana
-osaa hyödyntää alan uusia teknologioita nopeasti ja soveltaa niitä luovasti työelämässä
-huomioi toiminnassaan kestävän kehityksen periaatteet

Ohjelmistokehitysprosessi, versionhallinta ja testaus
Projektiopinnot 2
Johdanto pelimoottoriohjelmointiin
Grafiikkamoottorin ohjelmointi
Mobiilipelien ohjelmointi / Programming Mobile Games
Reaaliaikagrafiikan ohjelmointi
Peliohjelmointi
Pelien tekoäly
Hyötypelien tekniikat ja sovellukset
Simulaattoreiden laitteistotekniikka
Simulaatioefektien tuottaminen
Verkkopelien ohjelmointi
Kaupallisen pelisovelluksen kehittäminen I
Harjoittelu
Opinnäytetyö
Luokittelemattomat
Tekniikan viestintä
IKT-Svenska
Intercultural Communication
Technical English
Opinnäytetyön menetelmäopinnot ja kirjoittaminen
Algebra
Geometria
Differentiaali- ja integraalilaskenta
Fysiikka 1
Fysiikka 2
Teknologiapaja 1
Teknologiapaja 2
Digitaalitekniikka
Digitaalitekniikka laboraatiot
Projektiopinnot 1
Mikrokontrolleritekniikka
Analogiaelektroniikan perusteet
C++ ohjelmointi
C++ ohjelmointi 2
Käyttöliittymäsuunnittelu ja -ohjelmointi
Pelikulttuuri
Projektiopinnot 3
Matematiikkaa peliohjelmoijille
Projektiopinnot 4
Qt-käyttöliittymäohjelmointi
Linux-ohjelmointi
Uudet teknologiat ja älykkäät ratkaisut
Peliteknologia I
Peliteknologia II
Peliteknologia III
Tekoälyn perusteet
Python-ohjelmointi
Tekoälyä käytännössä
Data-analytiikka ja business Intelligence
Web-sovelluskehitys
Embedded Python Programming - H2C
Web-sovelluskehitys
Linux OS
International Game Development Studies 1
Game Design I
Game Design II
Level Design
Game Design Research and Workshop
Analyyttinen pelisuunnittelu
ICT-kesäprojekti I
ICT-kesäprojekti II
ICT-kesäprojekti III
Kaupallisen pelisovelluksen kehittäminen

Tunnus Opinnon nimi Laajuus (op)
TTV21SP-1001
VIESTINTÄTAIDOT

(Valitaan kaikki)

15
TTPV018 Tekniikan viestintä 3
TTPV016 IKT-Svenska 3
TT00BT25 Intercultural Communication 3
TT00CC87 Technical English 4
TT00CC50 Opinnäytetyön menetelmäopinnot ja kirjoittaminen 2
TTV21SP-1002
MATEMAATTIS-LUONNONTIETEELLISET OPINNOT

(Valitaan kaikki)

16
TTV21SP-1003
MATEMATIIKKA

(Valitaan kaikki)

10
TTPM007 Algebra 3
TTPM008 Geometria 3
TT00BS42 Differentiaali- ja integraalilaskenta 4
TTV21SP-1004
FYSIIKKA

(Valitaan kaikki)

6
TTPF006 Fysiikka 1 3
TT00BM00 Fysiikka 2 3
TTV21SP-1005
TEKNOLOGIA PROJEKTIOPINNOT

(Valitaan kaikki)

10
TT00BL28 Teknologiapaja 1 5
TT00BL29 Teknologiapaja 2 5
TTV21SP-1006
OHJELMOINTI

(Valitaan kaikki)

9
TTAO006 Ohjelmoinnin perusteet 3
TTAO007 Olio-ohjelmoinnin perusteet 3
TTAE007 Ohjelmistokehitysprosessi, versionhallinta ja testaus 3
TTV21SP-1007
ÄLYKÄS TEKNOLOGIA

(Valitaan kaikki)

29
TT00BM02 Digitaalitekniikka 3
TT00BB42 Digitaalitekniikka laboraatiot 2
TT00BM03 Projektiopinnot 1 5
TT00BM04 Mikrokontrolleritekniikka 5
TT00BB45 Analogiaelektroniikan perusteet 2
TT00BB46 C++ ohjelmointi 4
TT00BT69 C++ ohjelmointi 2 2
TT00BB47 Käyttöliittymäsuunnittelu ja -ohjelmointi 3
YY00BD89 Liiketoimintaosaamisen perusteet 3
TTV21SP-1008
PELIMOOTTORIT

(Valitaan kaikki)

27
TT00BB76 Projektiopinnot 2 6
TTAE009 Pelituotannon perusteet 3
TT00BE12 Pelikulttuuri 3
TTAE008 Johdanto pelimoottoriohjelmointiin 3
TTAN011 Grafiikkamoottorin ohjelmointi 3
TTAN013 Mobiilipelien ohjelmointi / Programming Mobile Games 3
TTAN014 Tietorakenteet ja algoritmit 3
TT00BB52 Tietokantojen perusteet ja tietokantaohjelmointi 3
TTV21SP-1009
PELITEKNOLOGIAN ASIANTUNTIJUUS

(Valitaan kaikki)

29
TT00BM21 Projektiopinnot 3 10
TTAN012 Reaaliaikagrafiikan ohjelmointi 3
TTAP013 Peliohjelmointi 3
TTAP012 Pelien tekoäly 3
TT00BM23 Matematiikkaa peliohjelmoijille 5
TTPF009 Pelien ja simulaatioiden fysiikkaa 5
TTV21SP-1010
PELITEKNOLOGIAN SOVELTAMINEN

(Valitaan kaikki)

30
TT00CB68 Projektiopinnot 4 9
TTVG002 Hyötypelien tekniikat ja sovellukset 3
TTVI002 Simulaattoreiden laitteistotekniikka 3
TTVI004 Simulaatioefektien tuottaminen 3
TTAW004 Verkkopelien ohjelmointi 3
TT00CE23 Qt-käyttöliittymäohjelmointi 3
TT00CE35 Linux-ohjelmointi 3
TT00CE33 Uudet teknologiat ja älykkäät ratkaisut 3
TTV21SP-1011
VAIHTOEHTOISET AMMATTIOPINNOT

(Valitaan yksi)

15
TTV21SP-1022
PELITEKNOLOGIAN SYVENTÄVÄT OPINNOT

(Valitaan kaikki)

15
TT00CB38 Peliteknologia I 5
TT00CB39 Peliteknologia II 5
TT00CB40 Peliteknologia III 5
TTV21SP-1023
Data-analytiikka, tekoäly ja Web-sovellukset

(Valitaan kaikki)

15
TT00BX17 Tekoälyn perusteet 2
TT00BS09 Python-ohjelmointi 3
TT00CB54 Tekoälyä käytännössä 2
TT00CB55 Data-analytiikka ja business Intelligence 3
TT00BW60 Web-sovelluskehitys 5
TTV21SP-1012
ÄLYKKÄÄT JÄRJESTELMÄT

(Valitaan kaikki)

15
TT00BZ68 Embedded Python Programming - H2C 5
TT00BW60 Web-sovelluskehitys 5
TT00CB44 Linux OS 5
TTV21SP-1015
INTERNATIONAL GAME TECHNOLOGY STUDIES

(Valitaan kaikki)

15
TT00BD83 International Game Development Studies 1 15
TTV21SP-1017
VAPAASTI VALITTAVAT OPINNOT

(Valitaan opintopisteitä: 15)

15
TYW165 Tietojenkäsittelyn perusteet 2
KTVP011 Game Design I 3
KTVP014 Game Design II 3
KTVP012 Level Design 3
TT00BF58 Game Design Research and Workshop 3
KTVP024 Analyyttinen pelisuunnittelu 3
TT00BW54 ICT-kesäprojekti I 5
TT00BW56 ICT-kesäprojekti II 5
TT00BW57 ICT-kesäprojekti III 5
TYW137 Kaupallisen pelisovelluksen kehittäminen I 10
KTWT228 Kaupallisen pelisovelluksen kehittäminen 15
TTV21SP-1020
HARJOITTELU

(Valitaan kaikki)

30
TTHH001 Harjoittelu 30
TTV21SP-1021
OPINNÄYTETYÖ

(Valitaan kaikki)

15
TTOO001 Opinnäytetyö 15