TIETOJENKÄSITTELYN KOULUTUS PELIALA 2025: TTK25SP
Tunnus: TTK25SP
Kuvaus
Kajaanin ammattikorkeakoulussa tietojenkäsittelyn tradenomikoulutus on osa Teknologia osaamisaluetta ja osa opintojaksoista toteutetaan yhteistyössä muiden koulutusten kanssa.
SUUNTAUTUMISVAIHTOEHDOT
Opiskelijat valitaan ensimmäisen syksyn opintomenestyksen, näyttöjen, suuntautuneisuuden ja toiveiden perusteella seuraaviin pelialan suuntautumisvaihtoehtoihin: pelituotanto, peligrafiikka tai peliohjelmointi.
Lisätiedot
Opiskelija saa valmiudet toimia esimerkiksi ohjelmistosuunnittelijana, peliohjelmoijana, pelisuunnittelijana, tuottajana, peligraafikkona tai kouluttajana.
Peliohjelmoinnin opintojen kautta opiskelija saa valmiudet myös perinteiseen ohjelmointityöhön.
Valitse opintojen ajoitus-, rakenne- tai jäsentelynäkymä
Näytä opintojen ajoitukset lukuvuosittain, lukukausittain tai periodeittain
Tunnus | Opinnon nimi | Laajuus (op) | 2025-2026 | 2026-2027 | 2027-2028 | 2028-2029 | Syksy 2025 | Kevät 2026 | Syksy 2026 | Kevät 2027 | Syksy 2027 | Kevät 2028 | Syksy 2028 | 1. / 2025 | 2. / 2025 | 3. / 2026 | 4. / 2026 | 1. / 2026 | 2. / 2026 | 3. / 2027 | 4. / 2027 | 1. / 2027 | 2. / 2027 | 3. / 2028 | 4. / 2028 | 1. / 2028 | 2. / 2028 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
TTK25SP-1021 |
OPISKELUVALMIUDET
(Valitaan kaikki ) |
6 | |||||||||||||||||||||||||
TT00CM42 | Opiskelu ammattikorkeakoulussa ja osaajana kehittyminen | 3 | 1 | 1 | 1 | 0.5 | 0.5 | 0.5 | 0.5 | 0.5 | 0.5 | 0.3 | 0.3 | 0.3 | 0.3 | 0.3 | 0.3 | 0.3 | 0.3 | 0.3 | 0.3 | 0.3 | 0.3 | ||||
TT00CM43 | Office kunnolla vauhtiin | 3 | 3 | 3 | 1.5 | 1.5 | |||||||||||||||||||||
TTK25SP-1022 |
TYÖELÄMÄN KIELI- JA VIESTINTÄTAIDOT
(Valitaan kaikki ) |
15 | |||||||||||||||||||||||||
TT00CN21 | Asiantuntijaviestintä | 4 | 4 | 4 | 2 | 2 | |||||||||||||||||||||
TT00CN34 | English for Working life | 3 | 3 | 3 | 1.5 | 1.5 | |||||||||||||||||||||
TT00CB08 | Technical English | 5 | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | |||||||||||||||||||||
TT00CN35 | Svenska på jobbet | 3 | 3 | 3 | 1.5 | 1.5 | |||||||||||||||||||||
TTK25SP-1001 |
TIETOJÄRJESTELMÄOSAAMINEN
(Valitaan kaikki ) |
23 | |||||||||||||||||||||||||
TT00CG77 | Tietokoneiden perusteet | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||||||||||||||||
TT00CB41 | Ohjelmoinnin perusteet | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||||||||||||
TT00CB42 | Olio-ohjelmoinnin perusteet | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||||||||||||
KTPT007 | Tietoverkkojen perusteet | 3 | 3 | 3 | 1.5 | 1.5 | |||||||||||||||||||||
KT00CG79 | Työelämän tietoturva | 3 | 3 | 3 | 1.5 | 1.5 | |||||||||||||||||||||
KTPT019 | Tietokantojen perusteet | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||||||||||||
TT00CG78 | Teknologiapaja | 4 | 4 | 4 | 2 | 2 | |||||||||||||||||||||
TTPM007 | Algebra | 3 | 3 | 3 | 1.5 | 1.5 | |||||||||||||||||||||
TTK25SP-1004 |
PELIALAN PROJEKTIOPINNOT
(Valitaan kaikki ) |
33 | |||||||||||||||||||||||||
TT00CE85 | Peliprojekti 1 - 2D peli | 5 | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | |||||||||||||||||||||
TT00CE86 | Peliprojekti 2 - mobiilipeli | 7 | 7 | 7 | 3.5 | 3.5 | |||||||||||||||||||||
TT00CE87 | Peliprojekti 3 - 3D peli | 7 | 7 | 7 | 3.5 | 3.5 | |||||||||||||||||||||
TT00CE88 | Peliprojekti 4 - laaja projekti | 7 | 7 | 7 | 3.5 | 3.5 | |||||||||||||||||||||
TT00CE89 | Peliprojekti 5 - syventävä projekti | 7 | 7 | 7 | 3.5 | 3.5 | |||||||||||||||||||||
TTK25SP-1005 |
PELIALAN PERUSOSAAMINEN
(Valitaan kaikki ) |
35 | |||||||||||||||||||||||||
YY00BD89 | Liiketoimintaosaamisen perusteet | 3 | 3 | 3 | 1.5 | 1.5 | |||||||||||||||||||||
TT00CB36 | Peliliiketoiminnan perusteet | 3 | 3 | 3 | 1.5 | 1.5 | |||||||||||||||||||||
KTAD033 | Pelituotannon perusteet | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||||||||||||
KTAD035 | Pelisuunnittelun perusteet | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||||||||||||
TT00CB37 | 2D peligrafiikan perusteet | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||||||||||||
KTAD034 | Introduction to 3D modeling | 3 | 3 | 3 | 1.5 | 1.5 | |||||||||||||||||||||
TT00CI67 | Game Programming I | 4 | 4 | 4 | 2 | 2 | |||||||||||||||||||||
KTWT229 | Käyttöliittymäsuunnittelu | 3 | 3 | 3 | 1.5 | 1.5 | |||||||||||||||||||||
KTWT115 | Peliäänet ja äänenkäsittely | 3 | 3 | 3 | 1.5 | 1.5 | |||||||||||||||||||||
TT00BE13 | Pelitestaus | 3 | 3 | 3 | 1.5 | 1.5 | |||||||||||||||||||||
TT00BL77 | Pelialan opintoja | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | |||||||||||||||||||||
TT00CB11 | Portfolio | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | |||||||||||||||||||||
TTK25SP-1006 |
VAIHTOEHTOISET AMMATTIOPINNOT
(Valitaan yksi ) |
33 | |||||||||||||||||||||||||
TTK25SP-1007 |
PELIGRAFIIKKA
(Valitaan kaikki ) |
33 | |||||||||||||||||||||||||
TTK25SP-1008 |
GAME GRAPHICS COMPETENCE
(Valitaan kaikki ) |
18 | |||||||||||||||||||||||||
TT00BL74 | Taiteen perusteet | 3 | 3 | 3 | 1.5 | 1.5 | |||||||||||||||||||||
KTVP030 | 2D Animation | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||||||||||||
KTVP031 | 2D Background Design | 3 | 3 | 3 | 1.5 | 1.5 | |||||||||||||||||||||
KTVP032 | 2D Character Design | 3 | 3 | 3 | 1.5 | 1.5 | |||||||||||||||||||||
KTVP033 | 3D Modeling and Texturing I | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||||||||||||
KTVP034 | Vector Graphics | 3 | 3 | 3 | 1.5 | 1.5 | |||||||||||||||||||||
TTK25SP-1009 |
SPECIALISED GAME GRAPHICS COMPETENCE
(Valitaan kaikki ) |
15 | |||||||||||||||||||||||||
KTVP040 | 3D Animation | 3 | 3 | 3 | 1.5 | 1.5 | |||||||||||||||||||||
KTVP041 | 3D Character Modeling | 3 | 3 | 3 | 1.5 | 1.5 | |||||||||||||||||||||
KTVP042 | 3D Modeling and Texturing II | 3 | 3 | 3 | 1.5 | 1.5 | |||||||||||||||||||||
KTVP043 | 3D Modeling and Texturing III | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||||||||||||
KTVP044 | Portfolio Practice | 3 | 3 | 3 | 1.5 | 1.5 | |||||||||||||||||||||
TTK25SP-1010 |
PELITUOTANTO
(Valitaan kaikki ) |
33 | |||||||||||||||||||||||||
TTK25SP-1011 |
GAME PRODUCTION COMPETENCE
(Valitaan kaikki ) |
12 | |||||||||||||||||||||||||
TT00CB19 | Pelituottajana toimiminen | 3 | 3 | 3 | 1.5 | 1.5 | |||||||||||||||||||||
TT00BF60 | Game Production I | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||||||||||||
TT00BF61 | Game Production II | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||||||||||||
TT00CB10 | Game Production III | 3 | 3 | 3 | 1.5 | 1.5 | |||||||||||||||||||||
TTK25SP-1012 |
SYVENTÄVÄ PELITUOTANNON OSAAMINEN
(Valitaan kaikki ) |
6 | |||||||||||||||||||||||||
KTVP020 | Continuation Course in Game Business | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||||||||||||
TT00BI59 | Game Analytics and Monetization | 3 | 3 | 3 | 1.5 | 1.5 | |||||||||||||||||||||
TTK25SP-1013 |
YRITTÄJYYSOPINNOT
(Valitaan kaikki ) |
15 | |||||||||||||||||||||||||
TT00CB12 | Pelialan markkinointi | 3 | 3 | 3 | 1.5 | 1.5 | |||||||||||||||||||||
TT00CB13 | Sopimus- ja yritysoikeus | 3 | 3 | 3 | 1.5 | 1.5 | |||||||||||||||||||||
TT00CB14 | Pelialan johtaminen | 3 | 3 | 3 | 1.5 | 1.5 | |||||||||||||||||||||
TT00CB15 | Johdon laskenta | 3 | 3 | 3 | 1.5 | 1.5 | |||||||||||||||||||||
TT00CB16 | Pelien julkaisu ja liveops | 3 | 3 | 3 | 1.5 | 1.5 | |||||||||||||||||||||
TTK25SP-1014 |
PELIOHJELMOINTI
(Valitaan kaikki ) |
33 | |||||||||||||||||||||||||
TTK25SP-1015 |
GAME PROGRAMMING COMPETENCE
(Valitaan kaikki ) |
18 | |||||||||||||||||||||||||
TT00CB20 | Pelikehitystyökalut | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||||||||||||
KTVP050 | Programming C++ | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||||||||||||
KTVP052 | Continuation Course in Programming C++ | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||||||||||||
TT00CT13 | Physics 1 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | |||||||||||||||||||||
TT00CT14 | Mathematics for Game Programmers | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | |||||||||||||||||||||
KTVP060 | Programming Mobile Games | 3 | 3 | 3 | 1.5 | 1.5 | |||||||||||||||||||||
TT00CT15 | Game Mathematics Programming | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | |||||||||||||||||||||
TTK25SP-1016 |
SYVENTÄVÄ PELIOHJELMOINTIOSAAMINEN
(Valitaan kaikki ) |
15 | |||||||||||||||||||||||||
TT00CB17 | Game Programming II | 3 | 3 | 3 | 1.5 | 1.5 | |||||||||||||||||||||
KTVP054 | Data Structures and Algorithms | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||||||||||||
TT00CB18 | Artificial Intelligence in Games | 3 | 3 | 3 | 1.5 | 1.5 | |||||||||||||||||||||
KTVP063 | Tietokantaohjelmointi | 3 | 3 | 3 | 1.5 | 1.5 | |||||||||||||||||||||
KTVS030 | Verkkopelien ohjelmointi | 3 | 3 | 3 | 1.5 | 1.5 | |||||||||||||||||||||
TTK25SP-1017 |
INTERNATIONAL GAME DEVELOPMENT STUDIES
(Valitaan kaikki ) |
33 | |||||||||||||||||||||||||
TT00BD83 | International Game Development Studies 1 | 15 | |||||||||||||||||||||||||
TT00BD84 | International Game Development Studies 2 | 15 | |||||||||||||||||||||||||
TT00CB21 | International Game Development Studies 3 | 3 | |||||||||||||||||||||||||
TTK25SP-1018 |
VAPAASTI VALITTAVAT OPINNOT
(Valitaan opintopisteitä: 15) |
15 | |||||||||||||||||||||||||
TT00CB05 | Ohjaus- ja kouluttajaosaaminen | 3 | 3 | 3 | 1.5 | 1.5 | |||||||||||||||||||||
TT00BE12 | Pelikulttuuri | 3 | 3 | 3 | 1.5 | 1.5 | |||||||||||||||||||||
KT00BP99 | Game Design I | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||||||||||||
KT00BQ01 | Game Design II | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||||||||||||
KT00BQ03 | Level Design | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||||||||||||
KT00BQ05 | Analyyttinen pelisuunnittelu | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||||||||||||
TT00BQ07 | Game Design Research and Workshop | 3 | 3 | 3 | 1.5 | 1.5 | |||||||||||||||||||||
TT00BL75 | Motion Capture | 3 | |||||||||||||||||||||||||
TT00CG30 | Pelialan kesäopinnot 1 | 5 | |||||||||||||||||||||||||
TT00CG31 | Pelialan kesäopinnot 2 | 5 | |||||||||||||||||||||||||
TT00CG32 | Pelialan kesäopinnot 3 | 5 | |||||||||||||||||||||||||
TT00CG33 | Pelialan kesäopinnot 4 | 10 | |||||||||||||||||||||||||
TTK25SP-1019 |
HARJOITTELU
(Valitaan kaikki ) |
30 | |||||||||||||||||||||||||
KTHH001 | Harjoittelu | 30 | 30 | 30 | 15 | 15 | |||||||||||||||||||||
TTK25SP-1023 |
TYÖELÄMÄN TUTKIMUS- JA KEHITTÄMISTAIDOT
(Valitaan kaikki ) |
20 | |||||||||||||||||||||||||
TT00CM44 | Kehittämis- ja tutkimustoiminta | 5 | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | |||||||||||||||||||||
TT00CS51 | Opinnäytetyö | 15 | 15 | 15 | 7.5 | 7.5 | |||||||||||||||||||||
Yhteensä | 210 | 67 | 117 | 68 | 30 | 32.5 | 34.5 | 58.5 | 58.5 | 31.5 | 36.5 | 30 | 15.3 | 17.3 | 17.3 | 17.3 | 27.8 | 30.8 | 26.3 | 32.3 | 15.8 | 15.8 | 18.3 | 18.3 | 15 | 15 |
Lukukausi- ja lukuvuosikohtaiset opintopistekertymät vaihtelevat valinnaisten ja vapaasti valittavien opintojen ajoituksesta johtuen.
TTK_kompetenssit
Tietojenkäsittelyn koulutus
1. Tietojärjestelmäosaaminen
Tavoitteena on, että tradenomi |
Tietoverkkojen perusteet |
Tietokantojen perusteet |
Pelitestaus |
2. ICT-infrastruktuuri-osaaminen
Tavoitteena on, että tradenomi |
Ei liitettyjä opintojaksoja |
3. ICT-projektiosaaminen
Tavoitteena on, että tradenomi |
Pelituotannon perusteet |
Pelitestaus |
4. Liiketoimintaosaaminen
Tavoitteena on, että tradenomi |
Liiketoimintaosaamisen perusteet |
Pelituotannon perusteet |
Continuation Course in Game Business |
5. ICT-erikoisosaaminen
Tavoitteena on, että tradenomi |
Pelituotannon perusteet |
Pelisuunnittelun perusteet |
Introduction to 3D modeling |
Peliäänet ja äänenkäsittely |
2D Animation |
2D Background Design |
2D Character Design |
3D Modeling and Texturing I |
Vector Graphics |
3D Animation |
3D Character Modeling |
3D Modeling and Texturing II |
3D Modeling and Texturing III |
Portfolio Practice |
Game Production I |
Game Production II |
Continuation Course in Game Business |
Programming C++ |
Continuation Course in Programming C++ |
Data Structures and Algorithms |
Tietokantaohjelmointi |
Verkkopelien ohjelmointi |
International Game Development Studies 1 |
International Game Development Studies 2 |
Pelikulttuuri |
Harjoittelu |
Luokittelemattomat |
Opiskelu ammattikorkeakoulussa ja osaajana kehittyminen |
Office kunnolla vauhtiin |
Asiantuntijaviestintä |
English for Working life |
Technical English |
Svenska på jobbet |
Tietokoneiden perusteet |
Ohjelmoinnin perusteet |
Olio-ohjelmoinnin perusteet |
Työelämän tietoturva |
Teknologiapaja |
Algebra |
Peliprojekti 1 - 2D peli |
Peliprojekti 2 - mobiilipeli |
Peliprojekti 3 - 3D peli |
Peliprojekti 4 - laaja projekti |
Peliprojekti 5 - syventävä projekti |
Peliliiketoiminnan perusteet |
2D peligrafiikan perusteet |
Game Programming I |
Käyttöliittymäsuunnittelu |
Pelialan opintoja |
Portfolio |
Taiteen perusteet |
Pelituottajana toimiminen |
Game Production III |
Game Analytics and Monetization |
Pelialan markkinointi |
Sopimus- ja yritysoikeus |
Pelialan johtaminen |
Johdon laskenta |
Pelien julkaisu ja liveops |
Pelikehitystyökalut |
Physics 1 |
Mathematics for Game Programmers |
Programming Mobile Games |
Game Mathematics Programming |
Game Programming II |
Artificial Intelligence in Games |
International Game Development Studies 3 |
Ohjaus- ja kouluttajaosaaminen |
Game Design I |
Game Design II |
Level Design |
Analyyttinen pelisuunnittelu |
Game Design Research and Workshop |
Motion Capture |
Pelialan kesäopinnot 1 |
Pelialan kesäopinnot 2 |
Pelialan kesäopinnot 3 |
Pelialan kesäopinnot 4 |
Kehittämis- ja tutkimustoiminta |
Opinnäytetyö |
2022_KAMK_Yhteiset Kompetenssit
Suositus ammattikorkeakoulujen yhteisistä kompetensseista ja niiden soveltamisesta.
1.Oppimaan oppiminen
Valmistuva opiskelija tunnistaa osaamisensa ja oppimistapojensa vahvuuksia ja kehityskohteita sekä hyödyntää oppimisessaan yhteisöllisyyden ja digitalisaation mahdollisuuksia. |
Ei liitettyjä opintojaksoja |
2.Työelämässä toimiminen
Valmistuva opiskelija omaa monipuoliset työelämävalmiudet ja osaa toimia alansa työyhteisöissä |
Ei liitettyjä opintojaksoja |
3.Eettisyys
Valmistuva opiskelija toimii ammattialan eettisten periaatteiden ja arvojen mukaisesti huomioiden tasa-arvon ja yhdenvertaisuuden periaatteet. |
Ei liitettyjä opintojaksoja |
4.Kestävä kehitys
Valmistuva opiskelija tuntee kestävän kehityksen periaatteet, edistää niiden toteutumista sekä toimii vastuullisesti ammattilaisena ja yhteiskunnan jäsenenä. |
Ei liitettyjä opintojaksoja |
5.Kansainvälisyys ja monikulttuurisuus
Valmistuva opiskelija osaa toimia monikulttuurisissa ja kansainvälisissä toimintaympäristöissä ja verkostoissa. |
Ei liitettyjä opintojaksoja |
6.Ennakoiva kehittäminen
Valmistuva opiskelija osaa kehittää oman alan tulevaisuutta ennakoivia ratkaisuja soveltaen olemassa olevaa tietoa sekä tutkimus-ja kehittämismenetelmiä. |
Ei liitettyjä opintojaksoja |
Luokittelemattomat |
Opiskelu ammattikorkeakoulussa ja osaajana kehittyminen |
Office kunnolla vauhtiin |
Asiantuntijaviestintä |
English for Working life |
Technical English |
Svenska på jobbet |
Tietokoneiden perusteet |
Ohjelmoinnin perusteet |
Olio-ohjelmoinnin perusteet |
Tietoverkkojen perusteet |
Työelämän tietoturva |
Tietokantojen perusteet |
Teknologiapaja |
Algebra |
Peliprojekti 1 - 2D peli |
Peliprojekti 2 - mobiilipeli |
Peliprojekti 3 - 3D peli |
Peliprojekti 4 - laaja projekti |
Peliprojekti 5 - syventävä projekti |
Liiketoimintaosaamisen perusteet |
Peliliiketoiminnan perusteet |
Pelituotannon perusteet |
Pelisuunnittelun perusteet |
2D peligrafiikan perusteet |
Introduction to 3D modeling |
Game Programming I |
Käyttöliittymäsuunnittelu |
Peliäänet ja äänenkäsittely |
Pelitestaus |
Pelialan opintoja |
Portfolio |
Taiteen perusteet |
2D Animation |
2D Background Design |
2D Character Design |
3D Modeling and Texturing I |
Vector Graphics |
3D Animation |
3D Character Modeling |
3D Modeling and Texturing II |
3D Modeling and Texturing III |
Portfolio Practice |
Pelituottajana toimiminen |
Game Production I |
Game Production II |
Game Production III |
Continuation Course in Game Business |
Game Analytics and Monetization |
Pelialan markkinointi |
Sopimus- ja yritysoikeus |
Pelialan johtaminen |
Johdon laskenta |
Pelien julkaisu ja liveops |
Pelikehitystyökalut |
Programming C++ |
Continuation Course in Programming C++ |
Physics 1 |
Mathematics for Game Programmers |
Programming Mobile Games |
Game Mathematics Programming |
Game Programming II |
Data Structures and Algorithms |
Artificial Intelligence in Games |
Tietokantaohjelmointi |
Verkkopelien ohjelmointi |
International Game Development Studies 1 |
International Game Development Studies 2 |
International Game Development Studies 3 |
Ohjaus- ja kouluttajaosaaminen |
Pelikulttuuri |
Game Design I |
Game Design II |
Level Design |
Analyyttinen pelisuunnittelu |
Game Design Research and Workshop |
Motion Capture |
Pelialan kesäopinnot 1 |
Pelialan kesäopinnot 2 |
Pelialan kesäopinnot 3 |
Pelialan kesäopinnot 4 |
Harjoittelu |
Kehittämis- ja tutkimustoiminta |
Opinnäytetyö |
Tunnus | Opinnon nimi | Laajuus (op) |
---|---|---|
TTK25SP-1021 |
OPISKELUVALMIUDET
(Valitaan kaikki) |
6 |
TT00CM42 | Opiskelu ammattikorkeakoulussa ja osaajana kehittyminen | 3 |
TT00CM43 | Office kunnolla vauhtiin | 3 |
TTK25SP-1022 |
TYÖELÄMÄN KIELI- JA VIESTINTÄTAIDOT
(Valitaan kaikki) |
15 |
TT00CN21 | Asiantuntijaviestintä | 4 |
TT00CN34 | English for Working life | 3 |
TT00CB08 | Technical English | 5 |
TT00CN35 | Svenska på jobbet | 3 |
TTK25SP-1001 |
TIETOJÄRJESTELMÄOSAAMINEN
(Valitaan kaikki) |
23 |
TT00CG77 | Tietokoneiden perusteet | 1 |
TT00CB41 | Ohjelmoinnin perusteet | 3 |
TT00CB42 | Olio-ohjelmoinnin perusteet | 3 |
KTPT007 | Tietoverkkojen perusteet | 3 |
KT00CG79 | Työelämän tietoturva | 3 |
KTPT019 | Tietokantojen perusteet | 3 |
TT00CG78 | Teknologiapaja | 4 |
TTPM007 | Algebra | 3 |
TTK25SP-1004 |
PELIALAN PROJEKTIOPINNOT
(Valitaan kaikki) |
33 |
TT00CE85 | Peliprojekti 1 - 2D peli | 5 |
TT00CE86 | Peliprojekti 2 - mobiilipeli | 7 |
TT00CE87 | Peliprojekti 3 - 3D peli | 7 |
TT00CE88 | Peliprojekti 4 - laaja projekti | 7 |
TT00CE89 | Peliprojekti 5 - syventävä projekti | 7 |
TTK25SP-1005 |
PELIALAN PERUSOSAAMINEN
(Valitaan kaikki) |
35 |
YY00BD89 | Liiketoimintaosaamisen perusteet | 3 |
TT00CB36 | Peliliiketoiminnan perusteet | 3 |
KTAD033 | Pelituotannon perusteet | 3 |
KTAD035 | Pelisuunnittelun perusteet | 3 |
TT00CB37 | 2D peligrafiikan perusteet | 3 |
KTAD034 | Introduction to 3D modeling | 3 |
TT00CI67 | Game Programming I | 4 |
KTWT229 | Käyttöliittymäsuunnittelu | 3 |
KTWT115 | Peliäänet ja äänenkäsittely | 3 |
TT00BE13 | Pelitestaus | 3 |
TT00BL77 | Pelialan opintoja | 2 |
TT00CB11 | Portfolio | 2 |
TTK25SP-1006 |
VAIHTOEHTOISET AMMATTIOPINNOT
(Valitaan yksi) |
33 |
TTK25SP-1007 |
PELIGRAFIIKKA
(Valitaan kaikki) |
33 |
TTK25SP-1008 |
GAME GRAPHICS COMPETENCE
(Valitaan kaikki) |
18 |
TT00BL74 | Taiteen perusteet | 3 |
KTVP030 | 2D Animation | 3 |
KTVP031 | 2D Background Design | 3 |
KTVP032 | 2D Character Design | 3 |
KTVP033 | 3D Modeling and Texturing I | 3 |
KTVP034 | Vector Graphics | 3 |
TTK25SP-1009 |
SPECIALISED GAME GRAPHICS COMPETENCE
(Valitaan kaikki) |
15 |
KTVP040 | 3D Animation | 3 |
KTVP041 | 3D Character Modeling | 3 |
KTVP042 | 3D Modeling and Texturing II | 3 |
KTVP043 | 3D Modeling and Texturing III | 3 |
KTVP044 | Portfolio Practice | 3 |
TTK25SP-1010 |
PELITUOTANTO
(Valitaan kaikki) |
33 |
TTK25SP-1011 |
GAME PRODUCTION COMPETENCE
(Valitaan kaikki) |
12 |
TT00CB19 | Pelituottajana toimiminen | 3 |
TT00BF60 | Game Production I | 3 |
TT00BF61 | Game Production II | 3 |
TT00CB10 | Game Production III | 3 |
TTK25SP-1012 |
SYVENTÄVÄ PELITUOTANNON OSAAMINEN
(Valitaan kaikki) |
6 |
KTVP020 | Continuation Course in Game Business | 3 |
TT00BI59 | Game Analytics and Monetization | 3 |
TTK25SP-1013 |
YRITTÄJYYSOPINNOT
(Valitaan kaikki) |
15 |
TT00CB12 | Pelialan markkinointi | 3 |
TT00CB13 | Sopimus- ja yritysoikeus | 3 |
TT00CB14 | Pelialan johtaminen | 3 |
TT00CB15 | Johdon laskenta | 3 |
TT00CB16 | Pelien julkaisu ja liveops | 3 |
TTK25SP-1014 |
PELIOHJELMOINTI
(Valitaan kaikki) |
33 |
TTK25SP-1015 |
GAME PROGRAMMING COMPETENCE
(Valitaan kaikki) |
18 |
TT00CB20 | Pelikehitystyökalut | 3 |
KTVP050 | Programming C++ | 3 |
KTVP052 | Continuation Course in Programming C++ | 3 |
TT00CT13 | Physics 1 | 2 |
TT00CT14 | Mathematics for Game Programmers | 2 |
KTVP060 | Programming Mobile Games | 3 |
TT00CT15 | Game Mathematics Programming | 2 |
TTK25SP-1016 |
SYVENTÄVÄ PELIOHJELMOINTIOSAAMINEN
(Valitaan kaikki) |
15 |
TT00CB17 | Game Programming II | 3 |
KTVP054 | Data Structures and Algorithms | 3 |
TT00CB18 | Artificial Intelligence in Games | 3 |
KTVP063 | Tietokantaohjelmointi | 3 |
KTVS030 | Verkkopelien ohjelmointi | 3 |
TTK25SP-1017 |
INTERNATIONAL GAME DEVELOPMENT STUDIES
(Valitaan kaikki) |
33 |
TT00BD83 | International Game Development Studies 1 | 15 |
TT00BD84 | International Game Development Studies 2 | 15 |
TT00CB21 | International Game Development Studies 3 | 3 |
TTK25SP-1018 |
VAPAASTI VALITTAVAT OPINNOT
(Valitaan opintopisteitä: 15) |
15 |
TT00CB05 | Ohjaus- ja kouluttajaosaaminen | 3 |
TT00BE12 | Pelikulttuuri | 3 |
KT00BP99 | Game Design I | 3 |
KT00BQ01 | Game Design II | 3 |
KT00BQ03 | Level Design | 3 |
KT00BQ05 | Analyyttinen pelisuunnittelu | 3 |
TT00BQ07 | Game Design Research and Workshop | 3 |
TT00BL75 | Motion Capture | 3 |
TT00CG30 | Pelialan kesäopinnot 1 | 5 |
TT00CG31 | Pelialan kesäopinnot 2 | 5 |
TT00CG32 | Pelialan kesäopinnot 3 | 5 |
TT00CG33 | Pelialan kesäopinnot 4 | 10 |
TTK25SP-1019 |
HARJOITTELU
(Valitaan kaikki) |
30 |
KTHH001 | Harjoittelu | 30 |
TTK25SP-1023 |
TYÖELÄMÄN TUTKIMUS- JA KEHITTÄMISTAIDOT
(Valitaan kaikki) |
20 |
TT00CM44 | Kehittämis- ja tutkimustoiminta | 5 |
TT00CS51 | Opinnäytetyö | 15 |