Ruokapalvelun prosessit ja laatu (6op)
Opintojakson tunnus: SLVR001
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 6 op
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa selittää ruokapalvelun merkityksen osana matkailun kokonaispalvelua ja osaa arvioida erilaisille asiakasryhmille tarjottavien ruokapalveluiden laatutekijöitä Opiskelija osaa selittää ruokapalveluprosessin eri vaiheet ja vaihtoehtoiset toimintatavat eri vaiheissa sekä ymmärtää ruokapalvelun kustannuksiin vaikuttavat tekijät. Opiskelija osaa kerätä ja hyödyntää asiakaspalautetta ruokapalveluiden kehittämisessä.
Sisältö
Ruokapalvelun laatu ja laatutekijät
Ruokalista- ja ateriasuunnittelu
Elintarviketuntemus ja hankintatoiminta
Ruoanvalmistusmenetelmät ja ammattikeittiölaitteet
Tarjoilu ja anniskelu erilaisissa tilaisuuksissa
Asiakaspalautteen kerääminen
Tuotekehitys
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa käyttää ruokapalvelun keskeisiä käsitteitä asiantuntevasti ja laaja-alaisesti sekä analysoida, vertailla ja valita ammattialan tietoa. Opiskelija osaa toimia aloitteellisesti ja joustavasti erilaisissa oppimisympäristöissä. Opiskelija osaa toimia ryhmän jäsenenä edistäen ja kehittäen ryhmän toimintaa. Opiskelija osaa perustella asiakaslähtöisyyden merkityksen ruokapalvelussa.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija osaa käyttää ruokapalvelun keskeisiä käsitteitä johdonmukaisesti sekä nimetä ja kuvailla ammattialansa perustiedot. Opiskelija osaa toimia itsenäisesti ja vastuullisesti erilaisissa oppimisympäristöissä. Opiskelija osaa toimia ryhmän jäsenenä yhteisten tavoitteiden saavuttamiseksi. Opiskelija osaa perustella asiakaslähtöisyyden merkityksen ruokapalvelussa.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija osaa käyttää asianmukaisesti ruokapalvelun keskeisiä käsitteitä ja nimetä ammattialansa perustiedot. Opiskelija osaa toimia ohjattuna tarkoituksenmukaisesti erilaisissa oppimisympäristöissä. Opiskelija osaa toimia ryhmän jäsenenä ja ottaa huomioon muut ryhmän jäsenet. Opiskelija osaa selittää asiakaslähtöisen toimintatavan periaatteet.