Motor LearningLaajuus (5 cr)
Code: AL00BM56
Credits
5 op
Objective
The students will be able to describe human motor development and skills practice at different stages of motor learning. They will be able to explain the basic methods of movement analysis.
Content
Stages and sensitive periods in motor development
Observing motor skills
Learning and practising skills
The athlete’s path
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija osaa nimetä ja kuvailla perusvoimistelun ja telinevoimistelun perusliikkeitä sekä soveltaa niitä.
Opiskelija osaa monipuolisesti ja turvallisesti avustaa liikkeissä sekä turvata suoritusympäristön.
Opiskelija yhdistää liikkeitä monipuolisesti sujuviksi liikesarjoiksi.
Opiskelija käyttää perus- ja telinevoimistelua motoristen taitojen kehittämisessä ja ymmärtää niiden merkityksen motorisessa kehityksessä.
Opiskelijan lajitaidot ovat monipuoliset ja puhtaat.
Opiskelija osaa suunnitella yksilöllisiä harjoitteita eri pelitilanteisiin.
Opiskelija kykenee analysoimaan ja soveltamaan oppimaansa.
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija osaa nimetä ja kuvailla perusvoimistelun ja telinevoimistelun perusliikkeitä.
Opiskelija osaa turvallisesti avustaa liikkeissä.
Opiskelija osaa yhdistellä liikkeitä liikesarjoiksi.
Opiskelija käyttää perus- ja telinevoimistelua motoristen taitojen kehittämisessä.
Opiskelijan osaa tehdä teknisesti puhtaat näytöt lajien ydintekniikoista.
Opiskelija osaa suunnitella harjoituksia loogisesti lajin ydin kohtia korostaen.
Opiskelija kykenee suunnittelemaan harjoitteita pelikäsityksen kehittämiseksi.
Opiskelija osaa suunnitella ja muuntaa taktiikkaa pelitilanteiden mukaisesti.
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija osaa nimetä ja kuvailla joitakin perusvoimistelun ja telinevoimistelun perusliikkeitä.
Opiskelija osaa avustaa joissakin liikkeissä.
Opiskelija osaa yhdistellä muutamia liikkeitä liikesarjoiksi.
Opiskelija käyttää joitakin perus- ja telinevoimistelua motoristen taitojen kehittämisessä.
Opiskelija osaa tehdä näytöt lajien ydintekniikoista
Opiskelija osaa suunnitella harjoituksia lajin ydinkohtia korostaen
Opiskelija osaa pelikäsitys käsitteen määritelmän
Opiskelija osaa suunnitella harjoitteita TGFU:n periaatteiden mukaan
Opiskelija tunnistaa, osaa nimetä ja soveltaa lentopallon, koripallon, pesäpallon, jalkapallon ja salibandyn taktiikoiden perusteita
Opiskelija tunnistaa pelaajien roolit eritilanteissa
Englanniksi
Enrollment
01.12.2021 - 31.01.2022
Timing
01.01.2022 - 31.07.2022
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
Business
Teaching languages
- Finnish
Degree programmes
- Bachelor’s Degree in Sports and Leisure Management
Teachers
- Kari Partanen
- Tiina Virtanen
Groups
-
ALM22KALM22K
Objective
The students will be able to describe human motor development and skills practice at different stages of motor learning. They will be able to explain the basic methods of movement analysis.
Content
Stages and sensitive periods in motor development
Observing motor skills
Learning and practising skills
The athlete’s path
Evaluation scale
0 - 5
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija osaa nimetä ja kuvailla perusvoimistelun ja telinevoimistelun perusliikkeitä sekä soveltaa niitä.
Opiskelija osaa monipuolisesti ja turvallisesti avustaa liikkeissä sekä turvata suoritusympäristön.
Opiskelija yhdistää liikkeitä monipuolisesti sujuviksi liikesarjoiksi.
Opiskelija käyttää perus- ja telinevoimistelua motoristen taitojen kehittämisessä ja ymmärtää niiden merkityksen motorisessa kehityksessä.
Opiskelijan lajitaidot ovat monipuoliset ja puhtaat.
Opiskelija osaa suunnitella yksilöllisiä harjoitteita eri pelitilanteisiin.
Opiskelija kykenee analysoimaan ja soveltamaan oppimaansa.
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija osaa nimetä ja kuvailla perusvoimistelun ja telinevoimistelun perusliikkeitä.
Opiskelija osaa turvallisesti avustaa liikkeissä.
Opiskelija osaa yhdistellä liikkeitä liikesarjoiksi.
Opiskelija käyttää perus- ja telinevoimistelua motoristen taitojen kehittämisessä.
Opiskelijan osaa tehdä teknisesti puhtaat näytöt lajien ydintekniikoista.
Opiskelija osaa suunnitella harjoituksia loogisesti lajin ydin kohtia korostaen.
Opiskelija kykenee suunnittelemaan harjoitteita pelikäsityksen kehittämiseksi.
Opiskelija osaa suunnitella ja muuntaa taktiikkaa pelitilanteiden mukaisesti.
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija osaa nimetä ja kuvailla joitakin perusvoimistelun ja telinevoimistelun perusliikkeitä.
Opiskelija osaa avustaa joissakin liikkeissä.
Opiskelija osaa yhdistellä muutamia liikkeitä liikesarjoiksi.
Opiskelija käyttää joitakin perus- ja telinevoimistelua motoristen taitojen kehittämisessä.
Opiskelija osaa tehdä näytöt lajien ydintekniikoista
Opiskelija osaa suunnitella harjoituksia lajin ydinkohtia korostaen
Opiskelija osaa pelikäsitys käsitteen määritelmän
Opiskelija osaa suunnitella harjoitteita TGFU:n periaatteiden mukaan
Opiskelija tunnistaa, osaa nimetä ja soveltaa lentopallon, koripallon, pesäpallon, jalkapallon ja salibandyn taktiikoiden perusteita
Opiskelija tunnistaa pelaajien roolit eritilanteissa
Englanniksi