Siirry suoraan sisältöön

Matkailupalvelujen markkinointi (5op)

Opintojakson tunnus: MMAS901

Opintojakson perustiedot


Laajuus
5 op

Osaamistavoitteet

Opiskelija perehtyy palvelujen markkinoinnin erityispiirteisiin ja markkinointiviestinnän keinoihin sekä ymmärtää markkinointiviestinnän merkityksen ja vaikutuksen. Hän tuntee markkinointiviestinnän suunnittelun osa-alueet ja osaa soveltaa niitä.
Opiskelija hahmottaa matkailupalvelujen markkinoinnin erityispiirteet ja peruskilpailukeinot sekä osaa arvioida niitä käytännön toteutustasolla. Opiskelija ymmärtää asiakaspsykologian merkityksen tuloksellisessa myyntityössä. Hän osaa analysoida myyntineuvotteluja ja kykenee reflektoimaan omaa toimintaansa neuvottelutilanteissa. Opiskelija hallitsee myyntiprosessin etenemisen vaiheet. Hän osaa suunnitella, toteuttaa, kehittää ja arvioida matkailun markkinointia alan erityispiirteet huomioiden.

Sisältö

Palvelujen markkinoinnin erityispiirteet
Integroitu markkinointiviestintä
Sähköinen markkinointi
Matkailupalvelujen markkinoinnin erityispiirteet
Imago ja brändiajattelu matkailussa
Matkailun jakelukanavat
Kansainvälisen markkinoinnin erityispiirteet
Myyntityön psykologiaa
Viestintä ja vuorovaikutus myyntineuvotteluissa
Myyntineuvottelun vaiheet
Markkinointi osana liikkeenjohtoa

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa suunnitella markkinointiviestintää brändin huomioiden ja tietää brändin merkityksen kilpailutekijänä.
Opiskelija osaa analysoida ja suunnitella matkailun jakelukanavia ml. sähköiset kanavat.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osaa suunnitella ja matkailun myyntityön yksilötasolla.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija osaa listata palvelujen ominaisuudet ja palvelujen markkinoinnin erityispiirteet.
Opiskelija tunnistaa imagon merkityksen liiketoiminnassa ja osaa selittää markkinointiviestinnän roolin imagon hallinnassa.
Opiskelija osaa määritellä laadun merkityksen palvelujen kilpailutekijänä.

Siirry alkuun