Siirry suoraan sisältöön

Matkailun asiakaspalvelu (5op)

Opintojakson tunnus: MMPA201

Opintojakson perustiedot


Laajuus
5 op

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa toimia myynti- ja neuvontatehtävissä erilaisten asiakkaitten ja asiakasryhmien kanssa. Hän hallitsee ja osaa laatia oikeakieliset perusliikekirjeet,CV:n ja työhakemuksen.
Opiskelija hallitsee suullisen ja kirjallisen viestinnän erilaisissa työelämän tilanteissa.
Opiskelija hallitsee tieteellisen kirjoittamisen periaatteet sekä viitteiden ja lähteiden käytön.

Sisältö

Viestinnän perusteet, erilaiset puhe- ja asiakaspalvelutilanteet
Myynti-, opastus- ja neuvontatoiminta
Palvelujärjestelmän osatekijät
Palvelutilanteet
Palveluprosessin suunnittelu
Asiakirjastandardit ja perusliikekirjeet
Erilaiset työelämän suullisen ja kirjallisen viestinnän tilanteet

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa palvelutilanteissa toimia asiakaslähtöisesti ja omatoimisesti, tavoitteellisesti ja työelämää kehittävästi. Hän osaa käyttää monipuolisesti asiakastilanteen edellyttämiä viestintä- ja tiedonhankintavälineitä.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osaa palvella asiakkaita omatoimisesti ja palveluhenkisesti. Hän toimii hyvien käyttäytymistapojen ja muuttuvien tilanteiden vaatimusten mukaisesti sekä toimii tilanteeseen ja asiakkaille sopivalla tavalla.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija osaa ohjatusti osallistua asiakaspalvelutilanteisiin. Hän osaa käyttää asiakkaille ja yhteistyötahoille toimitettavien dokumenttien tuottamiseen ja toimittamiseen tarvittavia tietoteknisiä välineitä.

Lisätiedot

TKI 3 op

Siirry alkuun