Kannattava majoitusyritys (5op)
Opintojakson tunnus: MMVA202
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 5 op
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa kannattavan majoitusyrityksen hinnoittelun, seurannan ja johtamisen. Lisäksi opiskelija hallitsee majoitusyrityksen sisäisen ja ulkoisen markkinoinnin.
Sisältö
Majoitusliikkeen kannattavuus, hinnoittelu, seuranta ja johtaminen
Majoitusliikkeen markkinointi
Revenue management, Trevpar ja Goppar
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa kiitettävästi, ammattitaitoisesti ja laaja-alaisesti kannattavan majoitusyrityksen hinnoittelun, seurannan ja johtamisen (opiskelija osaa laskea ja lukea majoitusliikkeen tunnuslukuja ja tehdä niiden perusteella analyyseja sekä tarvittavia toimenpiteitä ja osaa kuvata revenue managementin, revparin ja gopparin).
Opiskelija osaa kiitettävästi, ammattitaitoisesti ja laaja-alaisesti majoitusyrityksen sisäisen ja ulkoisen markkinoinnin (osto- ja kuluttajakäyttäytyminen, majoitusliikkeen laatuajattelu, majoitusliikkeen viestintä (sisäinen ja ulkoinen), myyntityö ja majoitusliikkeen jakelutiet).
Opiskelija osaa toimia kiitettävästi ryhmän jäsenenä edistäen ja kehittäen ryhmän toimintaa ja
toimii ammattieettisten periaatteiden mukaisesti.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija osaa hyvin nimetä, kuvata ja perustella kannattavan majoitusyrityksen hinnoittelun, seurannan ja johtamisen (opiskelija osaa laskea ja lukea majoitusliikkeen tunnuslukuja ja tehdä niiden perusteella analyyseja sekä tarvittavia toimenpiteitä ja osaa kuvata revenue managementin, revparin ja gopparin).
Opiskelija osaa hyvin kuvailla ja perustella majoitusyrityksen sisäisen ja ulkoisen markkinoinnin (osto- ja kuluttajakäyttäytyminen, majoitusliikkeen laatuajattelu, majoitusliikkeen viestintä (sisäinen ja ulkoinen), myyntityö ja majoitusliikkeen jakelutiet).
Opiskelija osaa toimia hyvin ryhmän jäsenenä yhteisen tavoitteen saavuttamiseksi ja toimii ammattieettisten periaatteiden mukaisesti.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija osaa tyydyttävästi nimetä ja kuvata kannattavan majoitusyrityksen hinnoittelun, seurannan ja johtamisen (opiskelija osaa laskea ja lukea majoitusliikkeen tunnuslukuja ja tehdä niiden perusteella analyyseja sekä tarvittavia toimenpiteitä ja osaa kuvata revenue managementin, revparin ja gopparin).
Opiskelija osaa tyydyttävästi kuvailla majoitusyrityksen sisäisen ja ulkoisen markkinoinnin (osto- ja kuluttajakäyttäytyminen, majoitusliikkeen laatuajattelu, majoitusliikkeen viestintä (sisäinen ja ulkoinen), myyntityö ja majoitusliikkeen jakelutiet).
Opiskelija osaa toimia tyydyttävästi ryhmän jäsenenä ja ottaa toiminnassaan huomioon muut ryhmän jäsenet ja toimii ammattieettisten periaatteiden mukaisesti.
Lisätiedot
TKI 1 op