Majoitusyrityksen sisäinen toiminta (5op)
Opintojakson tunnus: MMVA201
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 5 op
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa hahmottaa majoitusliikkeen sisäisen toimintaympäristön. Asiakaspalvelusta opiskelijaa osaa majoitusliikkeen varaustoiminnot. Opiskelija hallitsee majoitusliikkeen asiakaspalvelun perusprosessit ja turvallisen sekä vastuullisen toiminnan periaatteet. Kurssiin kuuluu järjestyksenvalvoja koulutus.
Sisältö
Majoitusliikkeen sisäinen toimintaympäristö
Majoitusliikkeen varaustoiminnot
Asiakkaan saapuminen, majoittuminen ja lähtö majoitusliikkeestä
Majoitusliikkeen turvallisuus
Vastuullisen ja kestävän kehityksen mukainen majoitusyritys
Järjestyksenvalvoja koulutus
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa kuvata kiitettävästi ja asiantuntevasti majoitusliikkeen sisäisen toimintaympäristön
(majoitusliikkeen palvelutoiminnot, majoituspalvelut, ravintolapalvelut, kokouspalvelut).
Opiskelija osaa kiitettävästi, itsenäisesti ja laaja-alaisesti majoitusliikkeen varaustoiminnot (majoitusliikkeen varaustoiminnot ja varauksiin liittyvät käsitteet, hinnan määräytyminen, maksuehdot ja peruutuksiin liittyvät käsitteet, varausten tekijät, varausjärjestelmät, varauksen vastaanottaminen, vahvistaminen ja peruuttaminen sekä ylivaraustilanne).
Opiskelija osaa analysoida kiitettävästi majoitusliikkeen asiakaspalvelun perusprosessit ja turvallisen sekä vastuullisen toiminnan periaatteet.
Opiskelija osaa toimia ryhmän jäsenenä edistäen yhteisen tavoitteen saavuttamiseksi ja soveltaa kriittisesti ammattieettisiä periaatteita toiminnassaan.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija osaa kuvata hyvin ja johdonmukaisesti majoitusliikkeen sisäisen toimintaympäristön (majoitusliikkeen palvelutoiminnot, majoituspalvelut, ravintolapalvelut, kokouspalvelut).
Opiskelija osaa hyvin ja itsenäisesti majoitusliikkeen varaustoiminnot (majoitusliikkeen varaustoiminnot ja varauksiin liittyvät käsitteet, hinnan määräytyminen, maksuehdot ja peruutuksiin liittyvät käsitteet, varausten tekijät, varausjärjestelmät, varauksen vastaanottaminen, vahvistaminen ja peruuttaminen sekä ylivaraustilanne).
Opiskelija osaa nimetä ja perustella hyvin majoitusliikkeen asiakaspalvelun perusprosessit ja turvallisen sekä vastuullisen toiminnan periaatteet.
Opiskelija osaa toimia ryhmän jäsenenä yhteisen tavoitteen saavuttamiseksi ja toimii ammattieettisten periaatteiden mukaisesti.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija osaa kuvata tyydyttävästi ja asiamukaisesti majoitusliikkeen sisäisen toimintaympäristön (majoitusliikkeen palvelutoiminnot, majoituspalvelut, ravintolapalvelut, kokouspalvelut).
Opiskelija osaa tyydyttävästi ja ohjatusti majoitusliikkeen varaustoiminnot (majoitusliikkeen varaustoiminnot ja varauksiin liittyvät käsitteet, hinnan määräytyminen, maksuehdot ja peruutuksiin liittyvät käsitteet, varausten tekijät, varausjärjestelmät, varauksen vastaanottaminen, vahvistaminen ja peruuttaminen sekä ylivaraustilanne).
Opiskelija osaa nimetä tyydyttävästi majoitusliikkeen asiakaspalvelun perusprosessit ja turvallisen sekä vastuullisen toiminnan periaatteita.
Opiskelija osaa toimia ryhmän jäsenenä ottaen muut huomioon ja toimii ammattieettisten periaatteiden mukaisesti.
Lisätiedot
TKI 1 op