Asiakassuuntainen markkinointi (5op)
Opintojakson tunnus: KLPB013
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 5 op
Osaamistavoitteet
Opiskelija ymmärtää asiakaskeskeisen markkinoinnin perusteet, käsitteet ja
toteutuksen. Opiskelijan tiedot, taidot ja valmiudet toimia eri
organisaatioiden asiakaspalvelutehtävissä paranevat.
Sisältö
Markkinoinnin peruskäsitteet
Markkinointiajattelun kehittyminen
Markkinoinnin toimintaympäristöt
Ostokäyttäytymisen perusteet
Markkinoinnin kilpailukeinojen yleiskuvaus
Asiakaspalvelun osatekijät ja perusedellytykset
Asiakkaat ja asiakaspalveluhenkilöstö palvelutapahtumassa
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija hyödyntää ja soveltaa asiakassuuntainen markkinointi -kurssin keskeisiä pääkäsitteitä ja -elementtejä ratkaistessaan eri tehtäviä. Käsitteiden käyttö on monipuolista ja asiantuntevaa ja tehtävän tavoitteet on saavutettu itsenäisesti ja itseohjautuvasti.
Opiskelija kykenee perustelemaan ja arvioimaan tekemiään valintoja ja osaa itsenäisesti hyödyntää ja vertailla eri teoriataustoja käytännön tilanteissa.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija osaa kuvata ja selittää asiakassuuntainen markkinointi -kurssin keskeisten aihealueeseen kuuluvien käsitteiden ja elementtien pääsisällöt. Käsitteiden käyttö ja hyödyntäminen on johdonmukaista ja loogista.
Opiskelija osaa valita tilanteeseen parhaiten soveltuvat keinot ja kanavat ja osaa itsenäisesti hyödyntää eri teoriataustoja käytännön tilanteissa.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija osaa nimetä asiakassuuntainen markkinointi -kurssin keskeiset peruskäsitteet ja hyödyntää oppimistehtävissä tarvittavia käsitteitä perustasolla.
Opiskelija osaa ohjattuna käyttää tilanteeseen sopivia markkinointikeinoja ja kanavia.
Lisätiedot
Sisältää Työelämäjakso 1op. TKI 2op