Siirry suoraan sisältöön

Markkinointi kilpailuetuna (5op)

Opintojakson tunnus: KLAB015

Opintojakson perustiedot


Laajuus
5 op

Osaamistavoitteet

Opiskelija tuntee palvelujen markkinoinnin erityispiirteet ja ymmärtää asiakassuhdeajattelun ja asiakastyytyväisyyden merkityksen osana kannattavaa liiketoimintaa. Opiskelija osaa hyödyntää suhdemarkkinoinnin perusteita sekä oppii arvioimaan ja hyödyntämään palvelujen markkinoinnin ominaispiirteitä.

Sisältö

Palvelun ominaispiirteet
Kokonaisvaltainen palvelujen markkinoinnin malli
Palvelun tuottamisen edellytykset
Palvelujen markkinointi
Suhdemarkkinointi
Asiakaspalvelusuhteiden kehittäminen ja kannattavuus

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija hyödyntää ja soveltaa monipuolisesti aihealueen käsitteitä ja –elementtejä ratkaistessaan käytännön työ- ja tehtävätilanteita. Käsitteiden käyttö on perusteltua ja asiantuntevaa.
Opiskelija osaa itsenäisesti ja kriittisesti hyödyntää ja vertailla eri teoriataustoja käytännön tilanteissa, ohjata tehtäväkokonaisuuden toteutusta, toimia itseohjautuvasti sekä reflektoida oppimaansa.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelijan palvelujen markkinoinnin ja asiakassuhdekäsitteiden käyttö ja hyödyntäminen on johdonmukaista ja loogista.
Opiskelija osaa itsenäisesti hyödyntää teoriataustoja käytännön tilanteissa sekä perustella tehtäväkokonaisuuden toteutusta ja ratkaisujen valintaa sekä arvioida ratkaisujen onnistuneisuutta.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija kykenee kuvaamaan aihealueen peruskäsitteet ja pääelementtien sisällöt. Kuvaus vielä irrallista ja kokonaisuuden muodostaminen puutteellista.
Opiskelija osaa valita tilanteeseen sopivia keinoja ja kanavia sekä hyödyntää ainakin osittain eri teoriataustoja käytännön tehtävässä.

Lisätiedot

TKI 5 op

Siirry alkuun