Siirry suoraan sisältöön

Ostokäyttäytyminen (5op)

Opintojakson tunnus: KLVMM22

Opintojakson perustiedot


Laajuus
5 op

Osaamistavoitteet

Opiskelija tuntee sekä kuluttajan että organisaation ostopäätöksen tekemiseen vaikuttavat tekijät ja osaa analysoida ostopäätöksen syntymiseen vaikuttavia tekijöitä. Opiskelija osaa etsiä tietoa ostokäyttäytymisen muutoksista ja kuluttajatrendeistä.

Sisältö

Kuluttajakäyttäytymisen malli
Kuluttajakäyttäytymiseen vaikuttavat tekijät
Viiteryhmät ja niiden vaikutus
Kuluttajan päätöksentekoprosessi
Organisaation ostoprosessi ja siihen vaikuttavat tekijät
Trendit ja ostokäyttäytymisen muutos

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelijan käsitteiden käyttö on monipuolista ja asiantuntevaa.
Opiskelija kykenee analysoimaan kriittisesti ja analyyttisesti kuluttajan ja organisaation ostokäyttäytymistä ja päätöksentekoprosesssia sekä niihin vaikuttavia tekijöitä ja reflektoimaan omaa oppimistaan. Opiskelija ymmärtää ostokäyttäytymisen muutosten seurannan merkityksen markkinoinnin toteutuksessa.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osaa käyttää aihealueen käsitteitä johdonmukaisesti ja loogisesti.
Opiskelija osaa analysoida kuluttajan ja organisaation ostokäyttäytymistä ja päätöksenteko prosessia esimerkkitilanteissa ja ymmärtää ostokäyttäytymisen muutoksen seurannan merkityksen markkinoinnin toteutuksessa.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija kykenee kuvaamaan ostokäyttäytymisen peruskäsitteet, ostopäätöksen vaiheet ja niiden sisällöt.
Opiskelija osaa etsiä tietoa ostokäyttäytymisen muutoksista.

Siirry alkuun